Nové Porsche Taycan prekonalo rekord Tesla Model S o 17 sekúnd2. Január 2024

Porsche má na ceste nové ultra výkonné, luxusné, športové auto Porsche Taycan, ktoré práve vytvoril rekord kola Nürburgringu. Stuttgartská automobilka nadšene ani nepotvrdila, ako sa auto volá, ani nešpecifikovala žiadnu z jeho výkonnostných metrík. Práve nám povedala čas. “Predsériový Taycan” prekonal okruhovú dráhu len za 7:07,55. To z neho robí najrýchlejšie elektrické Porsche, ktoré kedy prešlo po legendárnej trati. Nové Porsche Taycan tiež pochovalo predchádzajúci rekordný čas Tesla Model S Plaid 7:25.231 o 17.681 sekundy.

Čas nového špičkového Porsche Taycana je o 26 sekúnd rýchlejší ako súčasný Taycan Turbo S a v tesnej blízkosti od času Rimac Nevera 7:05.298. Porsche dostalo menšie úpravy, aby bolo bezpečnejšie a lepšie šoférovateľné. Boli nainštalované pretekárske sedadlá a bezpečnostná klietka.

Podľa Porsche bude video z jazdy zverejnené v polovici marca. To sa pravdepodobne bude zhodovať s ďalšími informáciami o samotnom luxusnom, športovom aute, ako aj s obnovením celého radu Taycan v polovici predajného cyklu.

O tomto novom sedane sa špekuluje. Pravdepodobne sa nazýva Porsche Taycan Turbo GT a hovorí sa, že má trojmotorový pohon s výkonom okolo 1000 koní. Prídavný motor na zadnej náprave umožní nielen lepší výkon, ale aj pokročilé techniky kontroly trakcie.

Nie je jasné, či bola do tejto výbavy nainštalovaná nová batéria, ale zmena v chémii článkov alebo dizajne na lepšiu podporu rýchleho nabíjania by bola potrebná. Meniče z karbidu kremíka sú ďalšou možnou zmenou, pretože Porsche už povedalo, že túto technológiu aplikuje na zadnú nápravu nového elektrického Porsche Macan.

Nemenej významnou súčasťou tohto záznamu je jeho opakovateľnosť. Porsche tvrdí, že jeho vývojový jazdec Lars Kern odjazdil niekoľko kôl, všetky takmer presne v rovnakom čase. Stojí za to zopakovať: dlhé rovinky a dĺžka 21.5 km na Nürburgringu sú mučiacim testom najmä pre elektrické, luxusné, športové autá. Úrovne prúdu vyvolávajúceho teplo, ktoré sa pri každodennej jazde udržiavajú len niekoľko sekúnd, sa na trati udržiavajú celý čas. Batériové články ohrozené z hľadiska energie a hustoty energie sú namáhané v opačnom smere až k ich absolútnym limitom. Rekord Porsche je takmer zatienený pokročilým inžinierstvom, ktoré za ním stojí, a nemôžeme sa dočkať, až sa dozvieme viac o tomto novom luxusnom, športovom aute.

zdroj: motor1.com