Nové Lamborghini Temerario je nástupcom Huracanu, má 920 koní17. August 2024

Lamborghini Huracán je preč, čo znamená, že jeho krásny atmosférický motor V10 je tiež mŕtvy. Fanúšikovia rýchlych Lamborghini sa však nemusia obávať, je tu nové luxusné, superšportové auto a od Sant’Agata Bolognese, ktoré sľubuje, že bude ešte vzrušujúcejšie: Zoznámte sa s Lamborghini Temerario.

Lamborghini nazýva Temerario vysokovýkonným elektrifikovaným vozidlom – alebo HPEV – a obsahuje dvojité preplňované 4.0-litrové plug-in hybridné nastavenie V8 s tromi elektromotormi. Celkový výkon je 920 koní a Temerario dosiahne rýchlosť z 0-100 km/h len za 2.7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 350 km/h.

Lamborghini postavilo tento nový motor V8 od základov. Má 90-stupňovú konfiguráciu “Hot V” a plochý kľukový hriadeľ s dvoma turbodúchadlami s maximálnym tlakom 36 psi. Hlavy valcov z liatej hliníkovej zliatiny a titánové ojnice pomáhajú udržiavať nízku hmotnosť, zatiaľ čo unášačky prstov potiahnuté diamantovým karbónom (DLC) vo ventilovom rozvode zaisťujú, že motor sa môže točiť až na 10 000 otáčok za minútu.

K V8 sa pripájajú tri olejom chladené elektromotory s axiálnym tokom. Lamborghini zasunulo zadný motor medzi motor a priečne namontovanú osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Samotný tento elektromotor produkuje až 150 koní. Ďalšie dva motory, umiestnené na prednej náprave, poháňajú predné kolesá a každý má výkon 82 koní. Áno, toto nové luxusné, športové auto Lamborghini má pohon všetkých kolies – ale nebojte sa, je tu funkcia “Drift Mode”, ktorá využíva krútiaci moment na zadných kolesách pri troch rôznych úrovniach výkonu. Temerario má tiež funkciu riadenia štartu.

Batéria má kapacitu 3,8 kilowatthodín. Zapojte Temerario do tradičného AC nabíjacieho portu s výkonom až 7 kilowattov a batéria sa nabije za 30 minút. Dá sa tiež dobiť rekuperačným brzdením alebo priamo s motorom V8 už za 6 minút. Môžete jazdiť výlučne s prednými elektromotormi, ale Lamborghini neuvádza pre luxusné, športové autá Temerario dojazd.

Vizuálne vyzerá Temerario ako zmes väčšieho Revuelta a odchádzajúceho Huracánu. Svetlomety zaberajú malý kúsok každého rohu kapoty – sú ešte štíhlejšie ako Huracán – a trendy šesťuholníkové LED svetlá sedia tesne pod nimi na každej strane predného nárazníka. Temerario má rozložené 20- a 21-palcové originál disky Lamborghini s kovanými alebo uhlíkovými vláknami.

Z profilu nie je Temerario také elegantné ako Huracán. Zavádza väčší aerodynamický otvor tesne pred zadnými kolesami, ktorý zlepšuje prítlak o 103 % v porovnaní s Huracán Evo.

Ľahký balík Temerario Alleggerita – s väčším zadným krídlom, jedinečnou úpravou nárazníka a ráfikmi z uhlíkových vlákien – debutuje pri uvedení na trh a ponúka 158% zvýšenie prítlaku oproti Huracán Evo a zníženie hmotnosti o 30 kg oproti štandardnému Temerariu. Pripojte si karbónový balík a to klesne o ďalšie 2 kg použitím karbónu na zadnom difúzore, krytoch spätných zrkadiel a bočných prívodoch vzduchu.

Pod kožou sú nové ľahké šasi. Namiesto konštrukcie zo zmiešaného hliníka a uhlíkových vlákien je podvozok Temeraria celý hliníkový. To prináša 50 % pokles spotreby materiálu, o 80 % menej tepelne zváraných spojov a 20 % zvýšenie torznej tuhosti. Pomáha tiež udržiavať nízku hmotnosť.

Vo vnútri má Tememerario kabínu v štýle kokpitu posiatu šesťuholníkovými prvkami. Svetlá výška sa zlepšuje o 3,3 cm oproti Huracanu a priestor pre nohy sa zlepšuje až o 4,5 cm. Dokonca aj vysoký hráč NBA by mohol v tomto aute nosiť prilbu, hovorí Lamborghini.

8,4-palcový vertikálny dotykový displej zdobí stred prístrojovej dosky, zatiaľ čo vodič má prístup k 12,3-palcovému digitálnemu prístrojovému panelu a spolujazdec má o niečo menší 9,1-palcový dotykový displej.

Jedna vec, ktorú zatiaľ nevieme, je, koľko budú luxusné, športové autá Lamborghini Temerario stáť. Viac o Lamborghini Temerario sa dozvieme, keď sa začne predávať koncom tohto roka alebo začiatkom roka 2025.

zdroj: motor1.com