Nové autá BMW by mali vyzerať odvážne a zmysluplne25. Október 2021
Šéf dizajnu BMW Domagoj Dukec už viackrát obhajoval najnovší dizajn luxusných, športových automobilov BMW, hlavne teda masívnu vertikálnu mriežku. V nedávnom rozhovore pre Autocar však Dukec viac prezradil o budúcnosti, hlavne o BMW i Vision Circular, koncepte BMW predstavenom na nedávnej výstave IAA v Mníchove.
Otázka by znela, či je koncept odvážny alebo nevýrazný? Dukec išiel evidentne do prvej odpovede. Nie je to však len o tom, ísť do odvážneho dizajnu. Dizajn vozidiel by mal byť aj zmysluplný. Dukec k tomu povedal: ´´Musíme byť odvážni a zmysluplní. Odvahu môžete ukázať pomocou veľa trikov. Všetci vedia ako spraviť luxusné, športové auto atraktívnym. Pokiaľ to ale nemá zmysel, je to prázdne.´´
Zmienka o zmysluplnosti nie je len prázdnym vyhlásením. Obežník iVision predstavuje novú fázu luxusných, športových automobilov BMW s názvom Neue Klasse (nová trieda). Nie, BMW sa nechystá na retro vzhľad. Jediné čo nové autá BMW s populárnym označením rady z 60. rokov zdielajú, je názov.
´´Neue Klasse bude znamenať elektrifikáciu, digitalizáciu a udržateľnosť,´´ vysvetľuje Dukec. To druhé sa týka toho, že sa neobmedzujeme len na výrobu elektrických modelov. ´´Dizajnérom BMW ide o prehodnotenie a redukciu. Ide o to, ako zachádzame s materiálmi- nepoužívame chróm, vytvárame materiály tak, aby sme využívali menej kože. Pre nás nie je samotná elektrifikácia udržateľnou cestou. Len vyrábať elektrické autá nie je riešenie, problém je väčší,´´ doplnil Dukec.
Vzhľadom na to, že dizajn luxusných, športových automobilov sa neustále mení, očakávame, že tieto návrhy budú dostávať stále väčší a reálnejší význam. Príkladom by mohli byť prepracované mriežky modelov BMW i4 a iX, ktoré sa stali krytom pre rôzne druhy senzorov a systémov. ´´Znamená to, že ikona sa stane inteligentnou, takže aj zmysluplnejšou,´´ dodal Dukec.
zdroj: motor1.com