Nové Audi A6 sedan (2026) má vynikajúcu aerodynamiku15. Apríl 2025

Prvýkrát boli nové, luxusné, športové autá Audi A6 vidieť začiatkom tohto mesiaca, ale len ako praktickejšia verzia Avant. Ako sa dalo očakávať, sedan je obrazom svojho náprotivku verzie kombi, s výnimkou zadnej časti. Zaujímavosťou je, že Audi sa rozhodlo ukázať ďalšie A6 bez balíka S Line. Tlačové obrázky zvyčajne zobrazujú najvyššiu príchuť. Ale ako môžete povedať, ani tu zobrazená verzia nie je presne základným modelom.

Na rozdiel od plne elektrického Audi A6 E-Tron A6 poháňaný benzínom a dieselom vynecháva dizajn s delenými svetlometmi. Napriek tomu, že majú rovnaké meno, tieto dve luxusné, športové autá spolu mechanicky nesúvisia. Spaľovací model jazdí na Premium Platform Combustion (PPC), rovnako ako nové Audi A5, zatiaľ čo EV je podporený PPE (Premium Platform Electric) vyvinutým v spolupráci so spoločnosťou Porsche.

Široká zadná svetelná lišta kombi sa prenáša na sedan spolu s tými čiernymi krídlami, ktoré sa nezdajú byť úplne populárne. Tentoraz sú skutočné aj dvojité výfuky, čo odráža rozhodnutie Audi odkloniť sa od falošných hrotov, ktoré vyvolali toľko kritiky. Luxusné, športové autá Audi A6 zostávajú poriadnym sedanom s kufrom, na rozdiel od mätúco pomenovaného Audi A5 Sedan, ktorý je teraz technicky liftbackom s poklopom ako zaniknutý A5 Sportback.

Toto je doteraz najaerodynamickejšie luxusné, športové auto Audi poháňané spaľovacím motorom vďaka koeficientu odporu vzduchu len 0,23. To znamená, že Audi A6 E-Tron, ktorý sme už spomenuli, je ešte klzkejší, s CD 0.21, ak sa rozhodnete pre digitálne krídlové kamery. S dĺžkou 4,99 metra je nové A6 so spaľovacími motormi o 60 mm dlhšie ako odchádzajúci model. Rázvor zostáva takmer nezmenený na 2927 mm. Veľkosti originál diskov Audi sa pohybujú od 21 do 23 palcov, vrátane kovanej trojfarebnej možnosti.

Na prekvapenie nikoho je interiér zdieľaný s Avantom, trojitou obrazovkou a všetkým. Štandardom je 11,9-palcový digitálny prístrojový panel a 14,5-palcová obrazovka infotainmentu, zatiaľ čo 10,9-palcový displej spolujazdca je voliteľný. Bez nej je prístrojová doska zvláštne prázdna, akoby bola navrhnutá s ohľadom na tretiu obrazovku.

Audi nedávno priznalo, že kvalita interiéru v posledných rokoch klesla, ale sľubuje zlepšenia. Nová A6 zaznamenala 30% zvýšenie zvukovej izolácie, čiastočne vďaka akustickým zaskleniam na zadných oknách. Nové puzdrá pre uloženie motora a prevodovky, ako aj prepracované zuby prevodovky v dvojspojkovej prevodovke pomáhajú znižovať hluk. Tesnenie dverí a okien je teraz tiež pevnejšie.

Priestor v kufri je 492 litrov za zadnými sedadlami delenými v pomere 40:20:40, zatiaľ čo Avant dokáže so sklopenými sedadlami prehltnúť 503 litrov alebo 1 534 litrov. Očakávame, že plug-in hybridy ponúknu menej nákladného priestoru vďaka svojim batériám. Audi zatiaľ len potvrdzuje možnosti spaľovacích motorov.

Základný model je vybavený preplňovaným 2.0-litrovým benzínovým motorom s výkonom 201 koní (340 Nm), ktorý poháňa predné kolesá. Väčší 3.0-litrový V6 s mild-hybridnou technológiou a Quattro produkuje 362 koní (550 Nm). Diesel ponúka model 2.0 TDI so 48-voltovou technológiou a dodáva 201 koní (400 Nm) buď na predné, alebo na všetky štyri kolesá. Autá s pohonom všetkých kolies dokážu poslať až 70% výkonu na zadnú nápravu.

zdroj: motor1.com