Na jednorazové Porsche je čakací zoznam 8 rokov2. Október 2023

Sonderwunsch, nemecký výraz pre “špeciálnu požiadavku”, nie je pre automobilku Porsche novým programom – existuje už od roku 1978. Ak si dokážete spomenúť na luxusné, športové autá ako minuloročný 911 Sally Special alebo Classic Club Coupe, ste oboznámení s touto prácou. Takmer každé Porsche (a najmä modely 911) sú masívne prispôsobiteľné priamo z výroby a možnosti ďalšej individualizácie sú takmer neobmedzené.

Rozhovor s Alexandrom Fabigom, viceprezidentom Porsche pre individualizáciu a klasiku v Rennsporte, ale poskytol nový pohľad na proces, náklady a skúsenosti pre zákazníkov, ktorí chcú, aby ich luxusné, športové auto bolo skutočne jedinečné.

Mať svoj Taycan namaľovaný vo farbe dresu vášho stredoškolského basketbalového tímu alebo váš Cayenne vybavený kožou, ktorá dokonale ladí s vaším obľúbeným remienkom hodiniek, je fajn. Fabig však objasnil, že Sonderwunsch umožňuje zákazníkom snívať vo veľkom. “Predstavte si,” navrhuje, “že zákazník požiada o Porsche Panamera vo verzii kabriolet.”

Na tejto úrovni individuálneho dobrodružstva získa zákazník v podstate prístup k internému tímu v Porsche. Pri týchto špeciálnych projektoch kupujúci pracujú nielen s akýmsi zákazníckym servisom, ktorý riadi a organizuje, ale aj so špecializovaným dizajnérom a inžinierom.

Mnohí zákazníci cestujú do Zuffenhausenu na osobné konzultácie, aby videli, dotkli sa a cítili materiály a získali 360-stupňový pocit vozidla, ktoré pomáhajú vytvoriť.

Fabig hovorí, že títo zákazníci majú tendenciu spadať do jednej z dvoch skupín: tí s plne sformovanými nápadmi, ktoré skutočne potrebujú len zdokonaliť projektový tím Porsche, a ľudia, ktorí majú akýsi “veľký nápad”, ale bez vyriešenia akýchkoľvek detailov.

Napríklad vo vynájdenom príklade kabrioletu Panamera by inžinieri museli nielen zistiť, ako by strešný mechanizmus mohol fungovať v medziach bezpečného používania na ceste, ale tiež vyzerať a cítiť sa správne pre kupujúceho s hviezdnymi očami.

Podľa Fabiga neexistuje žiadny špeciálny zoznam alebo tajné predkvalifikácie – okrem veľmi vysokého bankového účtu – potrebné na objednanie jednorazového Porsche. Budete však musieť akceptovať oneskorené uspokojenie. Tím Sonderwunsch v súčasnosti pracuje na približne deviatich súbežných projektoch a v súčasnosti je personálne obsadený tak, aby prijal približne tri nové zákazky ročne.

Cieľom je podľa Fabiga zvýšiť túto kapacitu na zhruba desať projektov ročne v snahe skrátiť súčasný osemročný čakací zoznam. Mimochodom, nie je to osem rokov na to, aby ste si zaobstarali auto, je to osem rokov na to, aby ste začali svoj vysnívaný projekt. Samotná stavba môže trvať aj niekoľko rokov.

Cena jednorazového vozidla je takmer úplne určená víziou zákazníka, hovorí Fabig. Vyššia úroveň zložitosti a detailov nepochybne zvýši cenu. Na základnej úrovni by zákazníci mali očakávať, že poplatok bude začínať na približne 100.000 EUR, okrem ceny vozidla, s ktorým sa bude pracovať.

Zdá sa, že nemusíte byť jedným zo 77 kupujúcich čerstvo spusteného Porsche 911 GT3 R Rennsport, aby ste prišli na spôsob, ako minúť milión EUR na vaše ďalšie luxusné, športové auto Porsche.

Nie je prekvapením, že Fabig potvrdil, že zákazníci Sonderwunsch vyrábajú predovšetkým modely Porsche 911. Porsche tu na akcii Rennsport 7 vystavilo individualizovaný Taycan a zdá sa, že tento model dostáva dosť akcie aj na tomto fronte.

Prístup k extrémnym úpravám prispôsobenia sa neobmedzuje len na nové továrenské nové autá. Každý majiteľ Porsche môže priniesť svoje existujúce vozidlá na aktualizácie, ktoré sa zdajú byť od vylepšení kvality života až po plne restomodované úsilie. V skutočnosti Fabig povedal, že mnohí majitelia modelov Porsche Carrera GT chceli aktualizovať svoje luxusné, športové autá.

Proces je v podstate ako konfigurácia novej konštrukcie – výber farby, čalúnenia a ľubovoľného počtu možností – ale jeho vykonanie na vašom existujúcom aute.

zdroj: motor1.com