Motor W12 skončí s modelom Bentley Batur a výkonom 750 koní22. Február 2023

O niečo viac ako rok (apríli 2024), sa skončí montáž veľkého motora W12 v závode Bentley v Anglicku. Predtým, ako sa to stane, však opustí tento ikonický motor scénu ako najsilnejší motor W12 Bentley vôbec. A je ešte silnejší, ako bolo predtým oznámené.

Pod kapotou extrémne vzácneho luxusného, športového auta Bentley Batur je teraz 6,0-litrový W12 s dvoma turbodúchadlami oficiálne s výkonom 750 HP. To je nárast zo 710 HP, čo bola udávaná hodnota pre Bentley Batur, keď bol tento model v auguste minulého roka predstavený. Dokonalá evolúcia modelu W12 v starostlivosti Bentley využíva nové turbodúchadlá s efektívnejším dizajnom, ktoré zhromažďujú vzduch cez väčšie kanály. Kombinácia nasávania a turbodúchadla pracuje pri nižších teplotách a nová kalibrácia motora ďalej vyladí motor na výkon 750 HP.

Batur bude jediným luxusným, športovým autom Bentley, ktoré používa túto konkrétnu verziu motora W12. Pre výrobu je naplánovaných len 18 kusov a každý z nich sa už predáva. Bentley však tvrdí, že verzia W649 s motorom W12í je stále k dispozícii v obmedzenom počte pre luxusné, športové autá Bentley Bentayga, Continental GT a Flying Spur, ako aj Mulliner verzie GT a Spur. Akonáhle však prejde apríl 2024, výroba tohto modelu bude zastavená.

“Titán s výkonom 750 HP, ktorý Mulliner vytvoril pre luxusné, športové autá Bentley Batur, znamená koniec vývojovej cesty, na ktorú by mali byť naši kolegovia z inžinierstva a výroby mimoriadne hrdí,” povedal generálny riaditeľ spoločnosti Bentley Adrian Hallmark. “Keď sa výroba v apríli budúceho roka skončí, naším cieľom je preškoliť a presunúť všetkých zručných remeselníkov, ktorí stále vyrábajú každý motor ručne.”

30 špecialistov strávi približne 6,5 hodiny stavbou a testovaním motora W12. Do výroby vstúpil motor v roku 2003, po akvizícii spoločnosti Volkswagen. Za 20 rokov odvtedy bolo vyrobených viac ako 100 000 motorov pre rôzne luxusné, športové autá Bentley. Výkon a účinnosť sa zvýšili rôznymi vylepšeniami, ale elektrifikácii jednoducho motor nemôže konkurovať. V budúcnosti bude priestor venovaný výrobe W12 prerobený na hybridné pohonné jednotky.

zdroj: motor1.com