Michelin vyvíjal tri roky pneumatiky pre Mercedes-AMG GT2. September 2024

Pneumatiky nie sú tou najočarujúcejšou časťou auta, ale môžu znamenať veľký rozdiel, pokiaľ ide o ovládateľnosť. Výrobcovia čoraz viac spolupracujú s výrobcami pneumatík na vývoji pneumatík na mieru, čo umožňuje inžinierom lepšie prispôsobiť veci, ako je odpruženie, riadenie a brzdenie, konkrétnej zmesi. A vyžaduje si to neuveriteľné množstvo práce.

Kanál Tyre Reviews na YouTube navštívil testovacie polygony Michelin vo francúzskom Ladoux, aby zistil, čo inžinieri potrebovali na vývoj pneumatiky Michelin Pilot Sport S 5, ktorá sa nachádza v novom luxusnom, športovom aute Mercedes-AMG GT. Hoci používajú rovnaký názov ako bežný Sport S 5, verzia AMG používa úplne iné gumové nastavenie.

Pneumatiky používajú tri rôzne zmesi, ktoré sa skladajú z rôznych častí dezénu. Vnútorná časť predného dezénu je vyladená hlavne pre priľnavosť za mokra, zatiaľ čo stredný dezén je tu pre výkon na suchu. Vonkajšia strana pneumatiky je vysoko odolná guma, vhodná na prácu na dráhe. Vzadu sú dve časti pre priľnavosť za mokra a stredná časť pre výkon na suchu. Na vonkajšej strane nájdete suchú zmes orientovanú na výkon.

Michelin strávil tri roky len na týchto pneumatikách, prešiel 25 rôznymi zmesami vpredu a 20 zmesami vzadu, kým sa konečne rozhodol pre konečnú kombináciu. To všetko len pre jedno luxusné, športové auto.

Pierre-Antoine Gregoire, hlavný vývojový vodič tohto projektu, povedal, že väčšinu času strávil zdokonaľovaním “mäkkej ovládateľnosti” pneumatík. To znamená zamerať sa na maličkosti, na ktoré možno nemyslíte, ako napríklad ako auto sleduje rovnú cestu, koľko mŕtvej zóny prechádza volantom, ako sa pneumatika zvyšuje, keď zatáčate a ako bočnica reaguje na rýchle prechody.

Gregoire hovorí, že najťažšou časťou tejto pneumatiky bolo nájsť dobrú rovnováhu medzi ovládateľnosťou na mokrej a suchej vozovke. Mercedes požadoval, aby pneumatika fungovala dobre v oboch scenároch – vysoká objednávka pre akúkoľvek gumu – takže tím Michelin musel neustále miešať a zosúlaďovať zmesi, pričom sa snažil držať krok s vývojovým cyklom pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT, ktorý sa dial v rovnakom čase.

zdroj: motor1.com