Mercedes-Benz poskytuje prvý náhľad na novú CLA20. Október 2024

Pri príležitosti 39. ročníka Festival d’Hyères oslávila značka Mercedes-Benz svoj prístup k inovatívnemu a zodpovednému luxusu a dizajnu – z móla až na cestu. Tohtoročný festival je štvrtou edíciou mentoringu trvalej udržateľnosti Mercedes-Benz, ktorý je iniciatívou na podporu nasledujúcej generácie kreatívnych talentov. Logan Monroe Goff bol porotou Festival d’Hyères, ktorej predsedal Nicolas Di Felice, umelecký riaditeľ značky Courrèges, zvolený za víťaza Ceny trvalej udržateľnosti Mercedes-Benz. Bol ocenený za svoju záverečnú kolekciu, v ktorej uplatnil zodpovedné postupy nadobudnuté počas mentoringu. Tento dizajnér dostane finančnú odmenu od spoločnosti Mercedes-Benz. Všetkých desať kolekcií finalistov bude predstavených v novej kampani značky spolu s novou CLA od značky Mercedes-Benz. Pred uvedením na trh v roku 2025 oslávi nová CLA svoj módny debut s vlastným maskovaním „Erlkönig”, ktoré do svetla reflektorov dáva spojenie sveta módy so svetom automobilov.

„Ako dlhoročný partner podujatia Festival d’Hyères máme privilégium ešte viac posilniť povedomie o zodpovednom módnom dizajne a trvalej udržateľnosti prostredníctvom našej Ceny za trvalú udržateľnosť Mercedes-Benz. Zo srdca blahoželáme Loganovi Monroe Goffovi a tešíme sa na to, ako rozvinie svoju kariéru v módnom odvetví a obohatí túto oblasť svojimi vedomosťami.“ Povedala Rita Felder, riaditeľka komunikačnej a marketingovej stratégie Mercedes-Benz AG.

Mentoring bol zorganizovaný už štvrtýkrát po sebe a je zameraný na prístup značky k zodpovednej dizajnovej produkcii na všetkých úrovniach automobilového hodnotového reťazca. Riaditeľkami mentoringu boli partnerky značky a vedúce zástupkyne trvalo udržateľnej módy Orsola de Castro a Tamsin Blanchard z agentúry Estethica. Na začiatku roka 2024 sprevádzali účastníkov programu na dvoch digitálnych skupinových seminároch a pri osobnom poradenstve. Cieľ iniciatívy: poskytnutie potrebných nástrojov, vedomostí a zdrojov nasledujúcej generácii vedúcich dizajnérov, ktoré im umožnia vybudovať svoje vlastné módne značky s premyslenou, trvalo udržateľnou víziou.

„Skupina dizajnérov bola v tomto roku mimoriadne inšpirujúca – vďaka tomu sa pre nás stala niečím výnimočným. Úroveň bola veľmi vysoká. Táto iniciatíva je každú sezónu intenzívnejšia a sme ohromne hrdí na celú skupinu a absolventov, o ktorých sme sa starali po celé tie roky.“ (Orsola de Castro a Tamsin Blanchard, Estethica)

Značka Mercedes-Benz od začiatku spolupráce v roku 2012 neustále rozvíjala svoju spoluprácu s týmto festivalom v snahe podporiť nasledujúcu generáciu priekopníkov v módnom priemysle rôznymi aktivitami. Táto značka je dlhoročným sponzorom výstavného priestoru Shortlisted Showroom v centre Villa Noailles, v ktorom sa prezentujú kolekcie mentorov a finalistov súťaže. Tohtoročný výstavný priestor navrhol interiérový architekt Paul Emilieu Marchesseau, ktorého práca je zacielená na ekologický dizajn. Tento architekt pracuje na projektoch a spolupracuje so značkami, ktoré pôsobia v oblasti obehového hospodárstva a presadzujú trvalo udržateľnú prax. Okrem toho značka Mercedes-Benz ako oficiálny partner mobility festivalu ponúkol hosťom možnosť využiť kyvadlovú dopravu pre ktorú boli k dispozícii luxusné, športové autá Meredes-Benz EQE, EQS, Triedy S a Triedy V.

Hoci tohtoročnú Cenu za trvalú udržateľnosť Mercedes-Benz si domov môže odniesť len jeden mladý dizajnér, budú všetky návrhy desiatich finalistov predstavené v kampani 39. edície festivalu spolu s novou CLA. Príbeh kampane: paparazzo sa pokúša odfotografovať CLA „Erlkönig“ a dvoch modelov vo výtvoroch finalistov na juhu Francúzska. Neočakávané perspektívy a fotografické techniky počas fotenia vytvorili novú estetiku a prepožičali kampani filmový ráz, ktorý štylizuje nadčasovú príťažlivosť Azúrového pobrežia pre filmárov, módnych návrhárov a prominentov. Debut novej CLA na Festival d’Hyères je začiatkom predkomunikačnej fázy pred uvedením na trh v roku 2025. Značka prostredníctvom novej kampane hravým spôsobom spája svet módy so svetom automobilov s využitím kreatívnych interpretačných postupov. Pojem Erlkönig bol v roku 1950 vedúcim nemeckým automobilovým časopisom prvýkrát označený model Mercedes-Benz 180. V roku 2024 CLA hrdo otvára novú kapitolu Erlkönig.

Slávny medzinárodný festival módy, fotografie a módnych doplnkov vedie zakladateľ Jean-Pierre Blanc a predsedá mu Pascale Mussard. Tento festival od roku 1986 podporuje mladých predstaviteľov módneho dizajnu a od roku 1997 zahŕňa aj súťaž mladých fotografov a od roku 2016 navyše organizuje súťaž mladých dizajnérov módnych doplnkov. Festival je uznávaný ako najstaršia módna súťaž zameraná na mladých profesionálov. Vďaka dlhodobej podpore partnerov sa účastníkom festivalu udeľujú ceny. V ponuke je aj praktická podpora v priebehu dvoch rokov, počnúc fázou výberu, ktorá sa poskytuje v rozličných oblastiach: financovanie, produkcia, spracovanie, materiály, zverejnenie, právo, médiá, výstavy, workshopy a pracovné nasadenie.

ESTETHICA sa angažuje za zmenu v módnom priemysle a v princípe sa pritom orientuje na inovácie, inklúziu, víziu a priateľský prístup. Agentúru ESTETHICA založili Orsola de Castro a Filippo Ricci počas Londýnskeho týždňa módy v roku 2006. V roku 2022 boli aktivity agentúry obnovené prostredníctvom ďalších členov tímu, ktorými sú riaditeľka stratégií Roxanne Houshmand-Howell a redakčná riaditeľka Tamsin Blanchard.

Od roku 1995 sa značka Mercedes-Benz etablovala ako významný hráč v globálnom módnom odvetví. Táto luxusná spoločnosť si vybudovala autentické vzťahy v kreatívnych oblastiach, ako je móda, fotografia a umenie, a svoje iniciatívy využíva na podporu nových dizajnérskych talentov, inovatívnych kooperácií, partnerstiev na týždňoch módy a živých podujatí.