Mercedes-Benz je najhodnotnejšia európska značka18. Október 2013

Mercedes-Concept-A-Class-exterior-front-grillMercedes-Benz je aj v roku 2013 prémiová značka automobilov s najvyššou hodnotou na svete. V aktuálnom rebríčku prestížnej americkej poradenskej spoločnosti v oblasti obchodných značiek Interbrand „Best Global Brands 2013“ obsadila značka s hviezdou rovnako ako minulý rok 11. miesto a je tak najhodnotnejšou európskou značkou. V porovnaní s rokom 2012 vzrástla hodnota značky na 31,904 miliardy dolárov (nárast o šesť percent). Od roku 2009 hodnota značky ustavične rastie.

„Sme hrdí a máme veľkú radosť, že sme dokázali zopakovať úspech uplynulého roka a zároveň opäť zvýšiť absolútnu hodnotu značky,“ komentoval výsledky štúdie Dr. Jens Thiemer, vedúci pre komunikáciu značky divízie Mercedes-Benz Cars. „To ukazuje, že našou ofenzívou rastu „Mercedes-Benz 2020“ a marketingovou stratégiou „Best Customer Experience“ dosahujeme nové rekordy nielen v odbyte, ale aj v medzinárodnej povesti a vnímaní našej spoločnosti.“

Pretrvávajúci úspech dokladajú autori štúdie schopnosťou automobilky Mercedes-Benz udržať rovnováhu medzi tradíciou a priekopníckymi nápadmi mobility a nadchnúť ľudí pre svoje výrobky na celom svete tak ako žiadna iná automobilka na svete. Práve generácia kompaktných áut, zavedená v posledných dvoch rokoch cielene oslovuje moderné cieľové skupiny a významne tak prispela k otvoreniu značky. Od novej triedy A až po novú triedu S autá dokazujú, že Mercedes-Benz stelesňuje moderný luxus bez toho, aby zanedbával požiadavky kladené na individuálnu mobilitu.

Rebríček „Best Global Brands“ zostavuje agentúra Interbrand každý rok. Podľa názoru výkonných riaditeľov popredných spoločností na celom svete je štúdia referenčným indikátorom sily jednotlivých značiek v medzinárodnej hospodárskej súťaži. Štúdia tak generuje rebríček 100 najsilnejších značiek na svete.