Luxusné, športové autá Aston Martin dostanú motor V1231. Máj 2024

V dobe znižovania objemov motora, vynúteného prísnejšími emisnými predpismi, sa Aston Martin a jeho luxusné, športové autá odvážia ísť proti prúdu. Spoločnosť nedávno oznámila nový motor V12 s dvoma turbodúchadlami s kolosálnym výkonom 824 koní. Prečo? To je to, čo ľudia chcú.

V rozhovore pre Car Throttle šéf produktovej stratégie spoločnosti Alex Long hovorí, že interné štúdie ukázali, že ľudia chcú len veľké motory. Je to také jednoduché. V roku 2024, keď v Európe prevládajú malé trojvalcové 1,0-litrové preplňované motory, Aston Martin počíta s tým, že ani V6 neurobí dosť zábavy. Long spomína “skutočné emocionálne spojenie” medzi vodičmi a motorom V12 alebo V8, ktoré menší šesťvalcový motor nedokáže poskytnúť, alebo aspoň “ešte nie”.

Samozrejme, Ferrari, Maserati a McLaren by chceli, aby sa líšili od svojich superšportov s motorom V6. Samotný Aston Martin plánoval šesťvalcové modely nie tak dávno. Luxusné, športové autá Aston Martin Valhalla mali pôvodne dostať twin-turbo motor V6, ale britská luxusná značka sa nakoniec rozhodla prísť namiesto toho s bravúrnym V8 od AMG. Koncept Vanquish Vision debutoval s motorom V6 predtým, ako spoločnosť koncom roka 2019 oznámila elektrifikáciu.

Luxusné, športové SUV Aston Martin DBX dostalo radový šesťvalec pred niekoľkými rokmi v Číne s 3,0-litrovým motorom pochádzajúcim z Mercedesu. Aston Martin však ukončil výrobu menšieho motora nedávnym faceliftom SUV. V budúcnosti je rival Lamborghini Urus ponúkaný výlučne v príchuti DBX707.

Long verí, že šesťvalcové motory sú viac mainstreamové ako V8, nehovoriac o V12, argumentujúc, že menšie pohonné jednotky “veľmi nie sú v prémiovom segmente”.

Aston Martin plánoval do konca desaťročia prejsť na úplne elektrický pohon. Značka so sídlom v Gaydone však obrátila kurz a bude pokračovať vo výrobe luxusných, športových automobilov so spaľovacími motormi až do roku 2030. Šéf spoločnosti Lawrence Stroll začiatkom tohto roka povedal, že zákazníci chcú “zvuky a pachy” pochádzajúce z benzínových motorov. Plug-in hybridy prichádzajú, pretože aditívna výroba nie je imúnna voči čoraz prísnejším právnym predpisom týkajúcim sa emisných noriem.

zdroj: motor1.com