Lotus sa vracia ku koreňom konceptom Theory 117. September 2024

Lotus má veľké plány pre svoje budúce, elektrické, luxusné, športové autá. Aby spoločnosť predviedla tieto plány, práve predstavila nový koncept s názvom Theory 1. Je to dvojdverové luxusné, športové auto s výkonom 987 koní, pohonom všetkých kolies a cieľovou hmotnosťou pod 1.588 kg.

Lotus Theory 1 má reprezentovať budúcu dizajnovú schému Lotusu. Ostrý klinový profil, ktorý je údajne inšpirovaný modelom Esprit, vedie k definovanej prednej lište s tenkými svetlometmi v tvare bumerangu. K dispozícii je tvar kabíny vpredu, ktorý pripomína dizajn motora Esprit v strede, ale zadná časť je úplne cudzia, s ultratenkými zadnými svetlami, vysokým výsuvným spojlerom a obrovským difúzorom. Najúžasnejšie sú dvere, ktoré sa otvárajú otáčaním dozadu a nahor, niečo ako reverz Koenigsegg dvojstenných synchro-špirálových dverí.

Základom Lotus Theory 1 je karbónová vaňa s tromi sedadlami: centrálne umiestnené sedadlo pre vodiča a sedadlo na oboch stranách pre cestujúcich, nie nepodobné konfigurácii sedadiel ako majú luxusné, športové autá McLarene F1. Tým sa však podobnosti končia. Interiér je vybavený head-up displejom a obrazovkami vedľa každého stĺpika A namiesto bočných zrkadiel. Zvláštne je, že do tkaniny sedadiel, dverí a volantu sú zabudované nafukovacie moduly, ktoré sa používajú na masáž cestujúcich a poskytovanie haptickej spätnej väzby vodičovi. Dokonca sú reproduktory zabudované do opierok hlavy každého sedadla pomocou 3D tlačenej mriežkovej štruktúry.

Najzaujímavejšou časťou interiéru Lotus Theory 1 sú jeho tlačidlá “na požiadanie”. Tvoria sa pomocou toho, čo sa opisuje ako “reaktívna textília”, ktorá zaberá povrchy pozdĺž kabíny, môže v prípade potreby zobrazovať tlačidlá a nechať ich zmiznúť.

“Technológia je tu len vtedy, keď ju potrebujete, a potom zmizne, ako tlačidlá na požiadanie,” povedal pre Wired Facundo Gutierrez, výkonný riaditeľ spoločnosti MotorSkins, ktorá stojí za touto technológiou. “Napríklad šoférujete a za vami prichádza auto. [Tkanina sedadla] vám môže jemne poklepať na rameno. Alebo vám zavolajú a zobrazí sa tlačidlo, aby ste hovor prijali.”

Srdcom Theory 1 je 70,0-kilowatthodinová batéria, o ktorej Lotus dúfa, že dokáže poskytnúť dojazd 416 km. Spoločnosť tiež predpovedá čas z 0-100 km/h za 2,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 330 km/h. Výkon 987 koní je výrazne nižší ako u iného elektrického superauta Lotus, Evija s výkonom 2 000 koní. Toto auto je tiež asi o 300 kg ľahšie ako Evija – lúč nádeje, že sa spoločnosť vracia k svojmu základnému étosu ľahkých luxusných, športových áut, prinajmenšom v porovnaní s érou elektromobilov s nadváhou.

zdroj: motor1.com