Lotus predal minulý rok 576 aut, tento rok má už 17.000 objednávok19. August 2023

Lotus, výrobca luxusných, športových automobilov so sídlom v Norfolku, ktorý bol založený pred 75 rokmi Colinom Chapmanom, je známy mnohými vecami, ale masívne výrobné čísla nie sú jednou z nich. Doteraz to tak bolo.

V prvej polovici roka značka vlastnená spoločnosťou Geely zaznamenala nárast počtu objednávok na približne 17 000 vozidiel po celom svete, uviedla spoločnosť, čím prekonala všetky predchádzajúce predajné rekordy a s veľkou ľahkosťou prekonala úbohých 576 kusov, ktoré predala za celý minulý rok.

Najväčším prispievateľom k tomuto masívnemu zlepšeniu je plne elektrické luxusné, športové SUV Lotus Eletre, ktoré debutovalo na jar 2022 a dostalo sa do rúk čínskych zákazníkov koncom marca tohto roka, pričom dodávky vo Veľkej Británii a v Európe sa majú začať koncom tohto leta.

Eletre, postavený v továrni spoločnosti Geely v čínskom Wu-chane, je poháňaný batériou s kapacitou 112 kilowatthodín, ktorá posiela výkon do dvojice elektromotorov, ktoré sú schopné vyrobiť 603 koní v základnom variante a 905 koní vo výbave R, čo umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h už za 2, 9 sekundy. Model má cenovku asi 110.000 EUR, takže jeho konkurenciou sú luxusné, športové autá ako je Tesla Model X a nedávno odhalený Cadillac Escalade IQ.

Veľký rozruch urobil aj luxusný, športový automobil Lotus Emira so stredným motorom, ktorý sa v Spojenom kráľovstve v prvých šiestich mesiacoch roka vyrábal vo viac ako 2 200 kusoch, čo je nárast o 381% v porovnaní s fiškálnym rokom 2022, hovorí Lotus.

Historicky značka známa svojimi ľahkými luxusnými, športovými autami ako Elise a Exige málokedy mala roky, keď sa jej podarilo dodať viac ako 1 500 automobilov. V roku 2020 predala 1 378 vozidiel a v roku 2021 zaznamenala nárast o 24% (1 710 kusov), čo z hľadiska predaja predstavuje najlepší rok za desaťročie. Teraz je tento rekord minulosťou, pretože samotná Emira predala v prvej polovici roka zhruba rovnaký počet kusov ako celá produkcia za roky 2022 a 2021 dohromady.

Pokiaľ ide o SUV s nulovými emisiami, nemusí to byť vozidlo voľby puristov, ale faktom je, že SUV sa predávajú, a to pomáha Lotusu zostať nažive a pokračovať vo vývoji pútavých luxusných, športových automobilov s nízkou hmotnosťou, ako je Emira. Je to rovnaký príbeh ako Porsche, ktoré predstavilo SUV Cayenne v roku 2002 a zarobilo dosť peňazí z jeho predaja, aby pokračovalo v chrlení legendárneho modelu 911.

zdroj: motor1.com