Lotus nezažíva najlepšie obdobie31. August 2024
Vpád Lotusu do sveta elektrických, luxusných, športových automobilov nemal ideálny začiatok. Zatiaľ čo finančné výsledky za prvý polrok 2024 ukazujú veľký nárast dodávok oproti minulému roku, spoločnosť znížila svoju prognózu dodávok o viac ako 50%. Medzitým jeho straty len stúpajú.
Lotus Technology, verejne obchodovaná spoločnosť vyčlenená zo skupiny Lotus Group zodpovedná za výrobu a predaj luxusných, športových automobilov, predtým očakávala, že tento rok dodá približne 26 000 áut.
“Po posúdení vyvíjajúcich sa trhových podmienok a neistoty, ktorú predstavujú nové colné politiky v USA a EÚ, spoločnosť revidovala svoj cieľ dodávok na rok 2024 na 12 000 kusov,” uviedla spoločnosť Lotus Tech vo vyhlásení zverejnenom v stredu.
Spoločnosť tento rok predala na celom svete zatiaľ 4 873 áut, čo predstavuje nárast o 239 % oproti roku 2023. Nárast možno pripísať začiatku dodávok dvoch nových elektromobilov Lotus, SUV Electre a sedanu Emeya. Značka v roku 2024 doteraz predala 2 389 sedanov a SUV, v roku 2023 len 871 kusov.
V prvej polovici tohto roka prudko vzrástli aj dodávky luxusného, športového auta Lotus Emira poháňaného benzínom. Lotus doteraz predal 2 484 kusov v roku 2024, čo je nárast z iba 568 áut v predchádzajúcom roku. Je to pravdepodobne spôsobené schopnosťou spoločnosti začať s dodávkami v USA po rokoch zadržiavania emisií.
Napriek obrovskému skoku v tržbách, ktoré sprevádzajú tržby – 225 miliónov dolárov za štvrťrok oproti len 111 miliónom dolárov v minulom roku – sa čistá strata spoločnosti Lotus len prehĺbila. Za štvrťrok vykázala stratu 202 miliónov dolárov, čo je nárast zo 193 miliónov dolárov v minulom roku. Spoločnosť tvrdí, že nárast pochádza z predajných a marketingových nákladov súvisiacich s jej expanziou, podľa Automotive News.
Našťastie nie je všetka nádej stratená. Spoločnosť Lotus spustila plán s názvom “Win26″, ktorý je opísaný ako stratégia na “ďalšiu optimalizáciu svojich interných procesov a štruktúr, implementáciu celkových nákladových opatrení a rekalibráciu svojich produktových plánov tak, aby vyhovovali globálne diverzifikovaným trhom” s cieľom dosiahnuť v roku 2026 pozitívny prevádzkový peňažný tok a EBITDA. Keďže dopyt po elektromobiloch klesá, len čas ukáže, či značka dokáže veci zmeniť.
zdroj: motor1.com