Limitovaná edícia Rimac Nevera dostala medenú farbu11. Júl 2024

Tento rok si pripomíname 15 rokov podnikania spoločnosti Rimac. Spoločnosť oslavuje túto príležitosť špeciálnou edíciou modelu Rimac Nevera. Chorvátska automobilka v utorok oznámila, že vyrobí deväť luxusných, športových automobilov Rimac Nevera 15th Anniversary Edition, z ktorých každý bude stáť 2,35 milióna EUR. Prvé vozidlo bude mať premiéru na tohtoročnom festivale rýchlosti v Goodwoode, kde dokončí ikonické stúpanie do kopca.

Edícia Nevera 15th Anniversary Edition obsahuje všetky dostupné možnosti a zodpovedajúcu súpravu batožiny na mieru. Každé toto luxusné, športové auto má odhalené lesklé uhlíkové vlákna v spodnej polovici a novú medenú farbu na vrchu s matným povrchom, prvú pre superšport. Rimac tiež používa farbu na zvýraznenie kolies, zatiaľ čo odznak k 15. výročiu zdobí dvere. Rimacov vzor podobný doske plošných spojov sa tiahne po celej dĺžke auta.

Vo vnútri pokračuje medená téma s eloxovanými rozvádzačmi a akcentmi, zatiaľ čo zákazníci môžu dokončiť kabínu a sedadlá v čiernej alebo bielej farbe. Rimac zdôrazňuje svoje 15. výročie v celej kabíne vyrazením čísla “15″ na medené opierky hlavy a karty dverí. Označuje tiež výrobné číslo vozidla a roky “2009-2024″ medzi sedadlami.

Nie je tu žiadna zmienka o žiadnych vylepšeniach pohonnej jednotky, čo nás vedie k predpokladu, že špeciálna edícia robí rovnaký výkon 1 914 koní ako normálne luxusné, športové autá Rimac Nevera. Šprint z 0-100 km/h zvládne za 1.75 sekundy s maximálnou rýchlosťou 430 km/h.

Rimac a jeho zakladateľ prešli od svojho vzniku v roku 2009 dlhú cestu. Mate začal svoje podnikanie prestavbou svojho BMW radu E30 3 z roku 1984 na elektrické vozidlo. Teraz spoločnosť vyrába silné, plne elektrické luxusné superšporty. V roku 2011 odhalila Concept_One, ktorý začala dodávať zákazníkom o päť rokov neskôr. C_Two debutoval v roku 2018 a predstavuje ukážku modelu Nevera, ktorý máme dnes.

“Úprimne povedané, keď som sa začal pohrávať so svojím prvým autom v garáži, nemohol som ani snívať o tom, že budem o 15 rokov neskôr tam, kde sme,” povedal Rimac.

Rimac sa v roku 2021 zlúčil s Bugatti a vytvoril Bugatti-Rimac, čím nám dodal Tourbillon. V druhej polovici desaťročia uvidíme aj technológiu batérií spoločnosti, ktorá bude poháňať budúce modely BMW Group. Rimac súhlasil s vývojom a výrobou technológie vysokonapäťových batérií pre nemeckú automobilku začiatkom tohto roka. Mate tiež vyvíja autonómny robotaxi s názvom Verne, ktorý by mal byť uvedený na trh v Európe o dva roky.

Nie je jasné, aká budúcnosť čaká Rimac po Nevere. Mate sa vyjadril o meniacom sa vkuse luxusných kupujúcich, ktorí sa už vyhýbajú elektrickým vozidlám. Zatiaľ čo spoločnosť začala s výrobou elektrických automobilov, Mate začiatkom tohto roka odhalil, že Rimac “nie je výlučne elektrický”. Začala vyvíjať technológiu spaľovacích motorov dva roky pred zlúčením s Bugatti, takže možno benzín pomôže poháňať Rimac ďalších 15 rokov.

zdroj: motor1.com