Lamborghini verí, že s novým motorom V8 zabudnete na starý V1027. August 2024

Nové, luxusné, športové autá Lamborghini Temerario majú motor V8 ktorý točí až 10 000 otáčok za minútu. Aj keď je nový motor Lamborghini o dva valce nižšie ako chválený atmosférický motor V10 z Huracanu, spoločnosť je presvedčená, že fanúšikovia si túto jednotku zamilujú rovnako. Hovorí to najmä šéf marketingu a predaja Lamborghini Federico Foschini.

Jednou z najväčších výhod Temeraria je, že nezdieľa motory; Jeho twin-turbo V8 nenájdete pod kapotou žiadneho Audi. Lamborghini ho postavilo od základov exkluzívne pre luxusné, športové autá Lamborghini Temerario, čo spoločnosť vedela, že musí urobiť od začiatku.

“Neexistuje žiadny iný motor s takýmito vlastnosťami,” hovorí Foschini. “Neprišli sme s normálnym štvorlitrovým motorom V8 bi-turbo, prišli sme s niečím, čo je – povedzme – neočakávané… Áno, mohli sme určite zobrať V8 z portfólia a jednoducho ho tam strčiť a myslím si, že by to pravdepodobne odviedlo dosť dobrú prácu. Ale vybudovať to od základov, to bolo povinné od prvého dňa.”

Každý prvok tohto V8 je jedinečný. Má 90-stupňové usporiadanie “Hot Vee”, plochý kľukový hriadeľ a dve turbodúchadlá, ktoré produkujú maximálny tlak 36 psi. Hlavy valcov z hliníkovej zliatiny a titánové ojnice pomáhajú udržiavať motor ľahký a unášačky prstov potiahnuté diamantom podobným uhlíkom (DLC) pomáhajú udržiavať ventilové rozvodenie spoľahlivé na červenú čiaru. Konečným výsledkom je 197 koní na liter – výdatných 789 koní predtým, ako sa spustí hybridná pomoc.

S celkovým výkonom 920 koní sa Lamborghini Temerario potichu vkráda na územie hyperáut – čo znamená aj na územie modelu Lamborghini Revuelto. Hybridné hyperauto V12 má v porovnaní s tým 1 001 koní. Foschini sa však neobáva, že by Temerario zožralo predaj Revuelto – v skutočnosti si mnohí zákazníci pravdepodobne odnesú domov oboje.

“Na konci dňa máme rozdiel takmer 100 koní. Máme rôzne zrýchlenie, rôzne maximálne rýchlosti a musím povedať, že auto, pokiaľ ide o požiadavky zákazníkov, má dve rôzne potreby,” hovorí Foschini.

“Jedným z nich je ikonické luxusné, športové auto Lamborghini… druhý je zábavnejší na jazdu, ale aj všestrannejší a použiteľnejší ako druhý. Odpovedajú teda na rôzne potreby a je jasné, že veľa zákazníkov si kúpi oboje…. Ale sú to dve rôzne luxusné, športové autá… Takže si myslím, že to je silná stránka nášho dnešného portfólia, máme dva produkty, ktoré sú veľmi odlišné, ale na vrchole ponuky.”

Spolu s modelom Revuelto je teraz zostava Lamborghini úplne elektrifikovaná. Revuelto spája V12 s elektromotormi a Urus nedávno prešiel na nastavenie V8 PHEV. Pre Foschiniho a jeho tím je plne elektrifikovaná zostava Lamborghini veľkým krokom v histórii historickej automobilky.

“Dnes sa uzatvára realizácia hybridizácie celého portfólia. Takže teraz vidíte tri modely za sebou. Začali sme v marci s Revueltom. V apríli sme pokračovali v Pekingu s Urusom, ktorý je teraz hybridom. A uzatvárame hybridizáciu produktového radu s modelom Temerario…. Pre Lamborghini je to historické. Nikdy sme nemali takú silnú zostavu, aká je dnes.”

Viac batérií však znamená viac komplikácií s hmotnosťou a rozložením hmotnosti, s čím sa Lamborgini muselo na Revuelte potýkať. Tu na Temerariu Lamborgini šikovne strčil 3,8-kilowatthodinový článok do stredového tunela a namontoval ho čo najnižšie, aby udržal ťažisko auta nízko. Foschini ale uisťuje, že auto je “dokonale vyvážené”, ako by všetko malo byť.

S hmotnosťou 1.690 kg v suchu je Lamborghini Temerario na ťažšej strane v porovnaní s najľahším Huracánom, ktorý vážil menej ako 1.360 kg bez tekutín. Ale aj s pridanou hmotnosťou Foschini uisťuje, že Temerario je na trati stále dosť schopné. A v niektorých prípadoch dokonca lepšie ako Huracan.

“Na jednej strane máte vplyv hmotnosti, čo je možno negatívny vplyv elektrifikácie,” hovorí. “Ale na druhej strane máte super pozitívny účinok dvoch predných motorov, ktoré fungujú ako aktívne vektorovanie krútiaceho momentu, takže vám môžu poskytnúť dokonalú ovládateľnosť na trati, na veľmi výkonnom luxusnom, športovom aute… Takže si myslím, že táto kombinácia vám dáva vylepšenie, pokiaľ ide o zážitok z trate v porovnaní s predchodcom.”

Lamborghini Huracan a Gallardo boli pred príchodom SUV Urus najpredávanejšími, čo sa ukázalo ako dve z najpopulárnejších športových áut svojej doby. Foschini verí, že Lamborghini Temerario bude ešte úspešnejšie ako tieto dva.

“V minulosti sme zvýšili predaj z Gallarda do Huracánu… Pravdepodobne sa [s Temerariom] trochu znížime, ale veľmi vedomým spôsobom. Nezameriavame sa na záznam o objeme, ale o exkluzivitu, udržanie zostatkovej hodnoty na správnej úrovni a udržanie okrajovej hodnoty v správnom bode. Takže na konci dňa je tu prirodzený rast.”

Lamborghini Temerario sa začne predávať začiatkom budúceho roka. Spoločnosť oficiálne neoznámila cenu, ale očakávame, že superauto začne niekde na hranici 350.000,- EUR– mierny náraz oproti odchádzajúcemu Huracánu.

Či fanúšikovia V8 prijmú alebo nie, sa ešte len uvidí. Je však ťažké si predstaviť, že sa tak nestane. Krásny motor na mieru, dve turbodúchadlá, elektrická asistencia a takmer 1 000 koní by mali byť silným predajným impuslom.

zdroj: motor1.com