Koncept Pininfarina nakoniec neukázal budúce BMW 828. December 2024

Predtým, ako BMW v roku 2018 uviedlo na trh druhú generáciu radu 8, sa spoločnosť spojila so spoločnosťou Pininfarina na špeciálnom koncepčnom vozidle. Dvojica vytvorila BMW , ohromujúci jednorazový model navrhnutý na ukážku ďalšej vlajkovej lode značky. Hoci BMW nikdy nemalo v úmysle premeniť Gran Lusso Coupé na sériový model luxusného, športového auta, zdieľalo veľa podobností so sériovým G81 radu 8, ktorý debutoval o päť rokov neskôr.

BMW dalo Pininfarine “úplnú slobodu” pre projekt, povedal v roku 2013 riaditeľ dizajnu značky Fabio Filippini. “Skutočne dôverujú našim schopnostiam, našej schopnosti interpretovať ich dizajnovú identitu a dizajnovým hodnotám.” Nemecká automobilka občas zasiahla, aby sa uistila, že koncept “nejde proti identite BMW“, ale inak to bol projekt vedený Pininfarinom.

Gran Lusso debutovalo s ochrannou známkou chladiča BMW s obličkami s matným leskom, so sklonom žraločieho nosa a dizajnovými líniami vyčnievajúcimi z mriežky chladiča a odznaku. Tvár kupé tvorili jednoduché línie so širokým spodným otvorom masky chladiča, ktorý skrýval jemnú značku Pininfarina, s elegantnými LED svetlometmi na vrchu. Vysoká línia pásu vozidla sa nachádzala pod elegantným skleníkom umiestneným dozadu zvýrazneným jedinečným Hofmeisterovým zlomom a výrazným odznakom V12 na C-stĺpiku.

Kupé jazdilo na 21-palcových originál diskoch BMW s dvojfarebnou povrchovou úpravou, čím sa 15 lúčov zmenilo na päťlúčový dizajn. Zadná časť, ktorá pripomínala sériové luxusné, športové autá BMW 8 uvedené na trh o niekoľko rokov neskôr, mala lichobežníkové koncovky výfuku a zadné LED svetlá v tvare písmena L pripojené cez kufor.

Vo vnútri Pininfarina vylepšila vtedajší dizajnový jazyk BMW a naklonila ovládacie prvky smerom k vodičovi. Podlhovastý otvor v streche umožňoval dodatočné svetlo do kabíny, zatiaľ čo automobilka tvrdila, že zadné sedadlá kupé mali priestor na nohy “takmer na rovnakej úrovni ako veľké luxusné, športové autá verzie sedan”.

Pininfarina pridala vysokokvalitnú tabakovo hnedú kožu z továrne na kožu Foglizzo, čalúnenie stropu vyrobené z panenskej vlny a koberec s hlbokým vlasom. Získaval tiež 48 000 rokov staré drevo Kauri, “jedno z najvzácnejších drevín na svete”, ktoré sa používalo v celej kabíne. Drevo pochádza z Nového Zélandu a má jedinečnú kresbu, ktorá môže meniť farby zo zlatej na červenú až hnedú v závislosti od svetla a uhla pohľadu.

Vtedajší senior viceprezident dizajnu BMW Group Adrian van Hooydonk v čase debutu vozidla povedal, že koncept vyjadruje “charakteristické hodnoty BMW”.

Automobilka nikdy nepodrobne opísala motor V12 s dvojitým turbodúchadlom, ktorý poháňal koncept, iba sa odvolávala na počet valcov skrývajúcich sa pod kapotou. Pravdepodobne používal osemstupňový automat a 6.0-litrový V12, ktorý poháňal luxusné, športové autá BMW 760i tej éry, ktoré mali výkon 535 koní a poháňali iba zadné kolesá.

Od Gran Lusso sa objavili ďalšie pekné koncepčné autá; Skytop, Touring Coupe a Vision Neue Klasse. Gran Lusso však bolo skutočne posledným pozostatkom čistého, minimalistického dizajnu v rámci zostavy BMW. Pripája sa k dlhému zoznamu krásnych luxusných, športových automobilov BMW, ktoré sa nikdy nedostali do výroby.

zdroj: motor1.com