Koenigsegg nebude vyrábať trojvalcovú Gemeru, nikto ju nechce22. Júl 2024
Koenigsegg šokoval svet, keď oznámil trojvalcový motor pre svoje luxusné, športové autá Koenigsegg Gemera. Bol to veľký odchod pre výrobcu hyperáut, ktorý si svoju reputáciu vybudoval na motoroch V8. Ako sa ukázalo, Koenigsegg si bude musieť počkať, kým rozšíri svoje možnosti pohonu. Kupujúcich Gemery bolo tak málo, ktorí sa rozhodli pre 2,0-litrový motor s dvoma turbodúchadlami, že sa ich automobilke podarilo presvedčiť, aby si namiesto toho zaobstarali V8.
Generálny riaditeľ Christian von Koenigsegg odhalil zánik trojvalca v rozhovore pre podcast Top Gear Magazine začiatkom tohto mesiaca. Spoločnosť samozrejme neopustila technológiu. Christian povedal, že pokračuje v práci na motore a že jedného dňa môže skončiť v Gemere (alebo jej verzii). Ale V8 sa ukázal byť oveľa populárnejší, čo je škoda.
Koenigsegg’s Tiny Friendly Giant bol súčasťou silného hybridného systému, ktorý kombinoval 2,0-litrový trojvalcový motor s tromi elektromotormi pre celkový výkon 1 700 koní. Prvé štvormiestne vozidlo spoločnosti mohlo mať zrýchlenie z 0-100 km/h za 1, 9 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 415 km/h.
Luxusné, športové autá Koenigsegg Gemera budú teda zatiaľ iba s motorom V8, podľa Christiana, ktorého jeho popularita neprekvapila. 5,0-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami dosahuje výkon 2 300 koní na palivo E85. Začiatok výroby je naplánovaný na neskôr v tomto roku, pričom dodávky zákazníkom sa začnú v roku 2025. Koenigsegg plánuje postaviť iba 300 exemplárov.
zdroj: motor1.com