Ferrari má podľa štúdie zisk na aute takmer 70.000 €9. August 2018

logo ferrari sŠtúdia, ktorú zverejnil profesor ekonomiky v Duisburgu Ferdinand Dudenhoffer odhaľuje, že automobilka Ferrari je za prvý polrok najvýnosnejšou značkou automobilového priemyslu. Ferrari má prevádzkový zisk vo výške 69.000 EUR na každé svoje predané luxusné, športové auto. Na druhej strane spektra sa ocitli výrobcovia luxusných, športových automobilov Jaguar a Land Rover.

Keď sa pozrieme na nemecké prémiové značky, štúdia ukazuje, že Porsche je takmer dvojnásobne výhodnejšie než konkurencia v podobe luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz, BMW a Audi. Porsche má zisk na jednom vozidle takmer 17.000 EUR, naproti tomu Mercedes, BMW a Audi zhruba 9.000 EUR/auto. Štúdia tiež ukazuje, že napr. Maserati má ziskovosť na jedno auto asi 5.000 EUR.

Zaujímavé je, že napr. Bentley vygeneruje s každým novým predaným luxusným, športovým autom stratu vo výške 17.000 EUR. Dôvodom je podľa hovorcu Bentley ten fakt, že automobilka aktuálne masívne investuje do technológie elektrických automobilov. Podobná situácia je s Teslou, ktorá prerába na každom vozidle asi 11.000 EUR. Do štúdie nie sú zahrnutí výrobcovia luxusných, športových automobilov Rolls-Royce a Lamborghini, ktorí svoje výsledky nezverejňujú.

Štúdia potvrdzuje informácie Bloomberg z marca 2017 o vedúcom postavení Ferrari a Porsche. Podľa tohto zdroja malo Ferrari zisk na jedno luxusné, športové auto 90.000 dolárov, zatiaľ čo Porsche takmer 17.000 dolárov.

zdroj: motor1.com