Facelift Audi RS3 dostal karbónové sedadlá20. August 2024
Po vytvorení rekordu na kolo pre najrýchlejší kompaktný automobil na Nürburgringu sú nové, luxusné, športové autá Audi RS3 pripravené na konkurenciu. Označenie nové môže byť trochu zavádzajúce, pretože ide len o facelift v polovici predajného cyklu pre malú päťvalcovú raketu Audi. Vylepšený model dostane prepracovanú mriežku chladiča lemovanú inteligentnejšie vyzerajúcimi Matrix LED svetlometmi s voliteľnými vzormi denných svetiel.
Kosoštvorcový vzor, ktorý vidíte na jednorámovej mriežke chladiča, sa opakuje na aktualizovaných prívodoch vzduchu, ktoré majú zvislé čierne čepele. Pre agresívnejší postoj sú teraz nad predným splitterom tri otvory, ktoré vytvárajú ilúziu širšieho auta. Audi tvrdí, že nový vzhľad pripomína Quattro S1 Pikes Peak z roku 1987. Je pre nás ťažké odhaliť podobnosti.
Vzadu majú zadné svetlá novú grafiku, zatiaľ čo nárazník teraz obsahuje dva bočné vertikálne reflektory a tretí reflektor pretínajúci difúzor. Audi k známym farbám karosérie Kyalami Green a Kemora Grey pripája metalické Ascari Blue a Progressive Red. Luxusné, športové autá Audi RS3 idú prvýkrát do predaja aj v sivej farbe Daytona s matným povrchom. Spomínaná mriežka chladiča a difúzor sa vždy dodávajú v čiernej farbe, či už vo vysokolesklom alebo tlmenejšom matnom vzhľade.
Štandardné 19-palcové originál disky Audi majú tiež matnú čiernu povrchovú úpravu a možno ich nahradiť voliteľnými diskami prevzatými z edície RS3 Performance Edition. Luxusnejšie kolesá môžu byť v matnej tmavošedej alebo lesklej čiernej metalíze s dvojfarebným dizajnom.
Zreteľnejšie zmeny nastali vo vnútri, kde Audi RS3 dostáva voliteľné karbónové predné sedadlá, podobne ako ponúkajú luxusné, športové autá BMW M2. Tie kombinujú kožu Nappa pre bočné podpery s mikrovláknom pre stredy a matnou karbónovou zadnou časťou. Bežné športové sedadlá obalené kožou Nappa sú stále k dispozícii pre tých, ktorí nebudú s RS3 často jazdiť na trať.
Ďalšia pozoruhodná zmena sa nachádza na volante, teraz s plochou hornou a spodnou časťou. Dostane červenú značku 12 hodín a tlačidlá rýchleho výberu pre niektoré z jazdných režimov, ktoré budete pravdepodobne používať najčastejšie. Audi tiež dalo radiacej páke plochejší dizajn spolu s niekoľkými červenými akcentmi.
Facelift Audi RS3 si zachováva všetkých päť valcov, ale bez akéhokoľvek ďalšieho vylepšenia. Slávny 2.5 TFSI naďalej produkuje 395 koní v európskej špecifikácii. Šéf Audi Sport Sebastian Grams naznačil, že pred koncom tejto generácie príde viac výkonu, čo bude znamenať koniec radového päťvalcového motora.
Aj keď zatiaľ nie je viac výkonu, Audi urobilo niekoľko vylepšení pod kožou. Adaptívne tlmiče reagujú ešte lepšie vďaka novému algoritmu. Okrem toho inžinieri z Ingolstadtu ďalej vylepšili vektorovanie brzdného momentu, aby umožnili vyššie rýchlosti v zákrutách. K dispozícii sú nové štandardné pneumatiky na mieru a voliteľné semi-slicky Pirelli P Zero Trofeo R.
V Nemecku, kde sa knihy objednávok otvárajú koncom augusta, idú luxusné, športové autá Audi RS3 Sportback do predaja za cenu 66.000,- EUR. Ak chcete RS3 Sedan, Audi si účtuje na 68.000,- EUR.
zdroj: motor1.com