Elektrický Volkswagen pod 20.000 EUR by mal prísť v roku 202520. November 2023
Malé a lacné elektrické vozidlo Volkswagen, ktoré bude údajne stáť menej ako 20 000 EUR, by sa mohlo stať realitou v druhej polovici desaťročia, povedal generálny riaditeľ nemeckej automobilovej skupiny Oliver Blume na konferencii, ktorú citovala agentúra Reuters.
V súčasnosti sa Volkswagen ešte nerozhodol vyrábať to, čo sa považuje za duchovného nástupcu mestského elektrického vozidla e-Up!, ale Blume je presvedčený, že spoločnosť sa tam môže dostať aj po roku 2025.
S ohľadom na to to vyzerá, že VW bude zaostávať za svojimi hlavnými konkurentmi v Európe v pretekoch lacných elektromobilov. Renault práve oznámil oživenie svojho ikonického štítku Twingo v podobe štvordverového mestského elektromobilu, ktorý bude mať cenu pod 20 000 EUR, keď sa dodávky začnú v roku 2026. Stellantis, ktorý vlastní niekoľko európskych značiek, sa chce tiež dostať do hry lacných elektrických automobilov s pomocou čínskeho výrobcu Leapmotor, ktorý v Číne ponúka malé elektrické autá za 10.000 EUR.
Je tu aj čínsky vyrobený model Dacia Spring a nedávno uvedený európsky Citroën e-C3, ale tieto dva prekračujú psychologickú hranicu 20 000 EUR bez zohľadnenia stimulov. Lacnejšie vozidlá Citroen Ami / Opel Rocks-E / Fiat Topolino môžú byť tiež hodené do ringu, ale sú považované za štvorkolky a majú iba sedenie pre dve osoby, takže nie sú práve plnohodnotnými modelmi.
Volkswagen má v úmysle uviesť na trh produkčnú verziu hatchbacku ID. 2all za menej ako 25 000 EUR do roku 2025, ktorá bude údajne obsahovať dojazd 450 km a bude schopná nabiť sa z 10% na 80% za približne 20 minút. Podobne veľké Renault 5 a Renault 4 by však mali debutovať v rokoch 2024 a 2025, čo núti VW hrať hru na dobiehanie.
Hlavnou prekážkou znižovania nákladov na elektromobily je cena batérií. VW však tvrdí, že pracuje na jednotnom batériovom článku, ktorý zníži náklady na polovicu, čo mu umožní priniesť na trh lacnejšie autá.
“Máme zodpovednosť priniesť na trh správne produkty za správnu cenu,” povedal Blume. “Po tom, čo boli prví používatelia oslovení s elektrickými, predovšetkým luxusnými, športovými autami, teraz potrebujeme, aby technológia presvedčila spotrebiteľov, ktorí nemajú možnosť inštalovať nabíjaciu stanicu doma.”
zdroj: motor1.com