Druhým najpredávanejším kabrioletom v Európe je crossover9. August 2024

Podľa predajných čísel zverejnených Dataforce a citovaných Automotive News Europe je Volkswagen T-Roc Cabriolet zatiaľ najpredávanejším mainstreamovým kabrioletom v tomto roku. Akokoľvek sa to môže zdať zvláštne, dvojdverová zvláštnosť je na vrchole rebríčkov predaja až do júna. Za prvých šesť mesiacov roka si ho kúpilo 6 110 ľudí. To je v skutočnosti o 22,7% menej ako v 1. polroku 2023, ale stále to stačí na pohodlné obsadenie prvého miesta.

Mocná Mazda Miata sa musela uspokojiť s druhým miestom s 3 545 predanými autami. Ide o pokles o 15%, aj keď je to pravdepodobne čiastočne spôsobené prechodom z ND2 na ND3. Čísla sa môžu v druhej polovici roku 2024 zlepšiť, ale vzhľadom na to, že 2.0-litrový motor sa v Európe už nevyrába, nie je to isté.

Na poslednom mieste na stupňoch víťazov je Alpine A110, pretože Dataforce spája predaj bežných kabrioletov s kupé. Luxusné, športové auto s motorom v strede je ponúkané striktne s pevnou kovovou strechou, aj keď pred pár rokmi existoval jednorazový automobil s otvorenou strechou s elektrickým pohonom. V intervale január až jún 2024 si športové kupé predalo v počte 2 563 kusov, poháňané preplňovaným 1,8-litrovým benzínovým motorom Renault zdieľaným so zaniknutým horúcim hatchbackom Megane RS. Dopyt vzrástol o pôsobivých 47,6%.

Hoci bol  Volkswagen T-Roc najpredávanejším kabrioletom, musel sa uspokojiť s celkovým druhým miestom. Jediným kabrioletom, ktorý bol do júna v Európe populárnejší, bolo Mini, ktoré je uvedené samostatne v prémiovom segmente. Značka vlastnená BMW predala 11 140 kusov, čo je o 11,6% menej ako v rovnakom období minulého roka.

Luxusné, športové autá Porsche 911 skončili na druhom mieste medzi luxusnými kabrioletami, pričom dodávky vzrástli o 5,1% na 5 784 vozidiel. BMW radu 4 Cabrio bolo tretie so 4 714 kusmi (-21,7%).

Pokiaľ ide o bežný VolkswagenT-Roc, bol to najobľúbenejší model v segmente malých SUV/crossoverov po tom, čo VW dodal 105 332 kusov (1,7%). Spoločnosť so sídlom vo Wolfsburgu potvrdila, že sa plánuje model druhej generácie, čo naznačuje, že by to bolo jej posledné nové auto so spaľovacími motormi pre európsky trh.

zdroj: motor1.com