Druhý najdrahší Mercedes sa vydražil za 51.2 mil. EUR5. Február 2025
Zdá sa, že víťazstvá Mercedes-Benz prichádzajú vo dvojiciach. V júli 1954 automobilka predstavila W196 Stromlinienwagen na Veľkej cene Francúzska, kde získala prvé a druhé miesto. Dnes, o 71 rokov neskôr, má Mercedes ďalšie víťazstvo 1:2, ale v inej bitke – teraz môže tvrdiť, že má dve najdrahšie luxusné, športové autá, aké sa kedy predali v aukcii. Vzácny Stromlinienwagen, podvozok č. 00009/54, sa cez víkend predal za 51,2 milióna EUR.
RM Sotheby’s vydražil podvozok č. 00009/54 v múzeu Mercedes-Benz v Stuttgarte v mene Indianapolis Motor Speedway Museum za jeho reštaurátorské úsilie. Mercedes daroval auto americkému múzeu v roku 1965. Teraz je to druhé najhodnotnejšie luxusné, športové auto, aké sa kedy predalo v aukcii. Najdrahším zostáva Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe, ktorý sa v roku 2022 predal za 143 miliónov dolárov.
Mercedes začal testovať podvozok č. 00009 v decembri 1954, ktorý pôvodne dokončil v karosérii s otvorenými kolesami. Auto debutovalo na pretekárskom podujatí mimo Formuly 1 v Argentíne v januári 1955 s Juanom Manuelom Fangiom, ktorý pilotoval W196. Spoločnosť v tejto kampani použila 3,0-litrový motor M196, ktorý Mercedes spároval s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Auto ukončilo svoju pretekársku kariéru na Veľkej cene Talianska v septembri 1955 so Sirom Stirlingom Mossom za volantom. Mal na sebe vzácnu karosériu streamliner a v pretekoch si počínal dobre, ale Moss musel po 27 kolách odstúpiť kvôli problému s valcom číslo päť. Dosiahol však najrýchlejšie kolo pretekov.
Mercedes vyrobil iba obmedzený počet horčíkových karosérií s hmotnosťou niečo vyše 40 kg. Automobilka využívala klzké karosérie na vysokorýchlostné trate a prerušovane ich používala počas sezón 1954 a 1955. Je to neuveriteľne špeciálny kus pretekárskej histórie, takže nás neprekvapuje, že sa predáva za toľko.
zdroj: motor1.com