Doplnky M Performance znížia vysokú hmotnosť BMW M5 len mierne30. Júl 2024

Vždy, keď je vydané nejaké nové, luxusné, športové auto BMW M, je to medzi nadšencami zvyčajne veľká udalosť. Ale nové BMW M5 sa dočkalo oveľa chladnejšieho prijatia. Športový sedan čelil kritike za svoju masívnu hmotnosť a trochu pochybný štýl a plug-in hybridná pohonná jednotka neveštila nič dobré. Otázka znie: Môžu doplnky M Performance pomôcť G90 dodržať prestíž svojich predchodcov?

Tieto továrenské vylepšenia, ktoré sú k dispozícii od prvého dňa, vrhajú veľa uhlíkových vlákien na veľkú karosériu BMW M5. Od okraja predného spojlera až po delený zadný difúzor dostanú luxusné, športové autá M5 sortiment ľahkých kúskov. To všetko je len kvapka v mori vzhľadom na to, že auto váži kolosálnych 2.445 kg. Veľký rozdiel neprinesie ani uzáver palivovej nádrže alebo predĺženia prahu.

Okrem karbónových kúskov môžu byť nové, luxusné, športové autá BMW M5 voliteľne vybavené matnými čiernymi bočnými nálepkami a aramidovou anténou so žraločími plutvami. Od budúceho leta pribudnú do portfólia originál disky BMW z ľahkej zliatiny, doplnené o tašky na pneumatiky značky M Performance. Dokonca aj uzávery drieku ventilku hrdo zobrazujú písmeno “M”. Okrem toho reliéfne logo “M5″ zdobí koncovky výfuku vyrobené z kombinácie titánu a uhlíkových vlákien.

Nové BMW M5 obsahujú množstvo voliteľných doplnkov, ktoré uberajú trochu hmotnosti. Karbónová strecha odstraňuje 30 kg, zatiaľ čo karbónovo-keramické brzdy orezávajú 25 kg. Aj napriek tomu je to marginálny úbytok hmotnosti. Možno je prísnejšia diéta vo fáze plánovania pre potenciálne, luxusné, športové autá BMW M5 CS. Starý model M5 odstránil 104 kg v porovnaní s M5 Competition.

Napriek tomu, že BMW ponúka niekoľko voliteľných položiek a diely M Performance, nový model nebude mať pri uvedení siedmej generácie M5 k dispozícii karbónové škrupinové sedadlá. Limitovaná špeciálna edícia CS ich mala dokonca vzadu. V akcii chýbajú aj original disky Centerlock, napriek tomu, že sú k dispozícii pre menší sedan BMW M3.

zdroj: motor1.com