Ďalšie Bugatti by mohli byť dodávané s vlastnou čerpacou stanicou26. Máj 2024
Keď má klientela milióny na kúpu luxusného, športového auta, obloha je limitom, pokiaľ ide o účtovanie kupujúcich za voliteľné funkcie. Generálny riaditeľ spoločnosti Bugatti Rimac Mate Rimac má divoký nápad spojiť čerpaciu stanicu s nákupom auta. Genialita stojaca za značkou Rimac nevylučuje myšlienku uľahčiť majiteľom tankovanie áut so spaľovacím motorom z domu.
36-ročný chorvátsky podnikateľ verí, že benzínový motor ako taký má ešte dlhú budúcnosť. Možno nie s fosílnymi palivami, pretože navrhuje, aby sa tieto stanice namiesto toho naplnili syntetickým palivom. Vo svojom prejave na samite Financial Times’ Future of the Car Summit v Londýne sa Rimac podelil o svoju víziu: “Môžete dokonca vytvoriť niekoľko krásnych čerpacích staníc Bugatti pre domácnosti majiteľov pomocou syntetických palív.”
Nie je prekvapením, že šéf spoločnosti Bugatti otvoril tému syntetických palív. Porsche, ktoré vlastní 45% Bugatti Rimac, vyrába eFuel v pilotnom závode v Čile od decembra 2022. Vyrába sa z vody a oxidu uhličitého veternou energiou, čo umožňuje spaľovaciemu motoru prevádzku takmer CO2 neutrálnu.
Cieľom závodu je do polovice desaťročia vyrábať približne 14,5 milióna galónov ročne a do roku 2027 zvýšiť výrobu na 145 miliónov galónov. To by bola stále kvapka v mori vo veľkej schéme vecí, keďže v súčasnosti je na cestách zhruba 1,4 miliardy áut. Musíte však odniekiaľ začať, však?
Rimac nespomenul spojenie s Porsche, ale nebol by to taký bizarný nápad dať eFuel do Bugatti o niekoľko rokov. Koniec koncov, tieto luxusné, športové autá sa vyrábajú v obmedzenom počte (450 Veyronov a 500 Chironov) a ich majitelia na nich aj tak sotva jazdia, takže dopyt by nebol taký vysoký.
Ďalšia hyperauto Bugatti bude mať premiéru 20. júna a je ponúkané ako skutočne úplne nový model. Rimac povedal, že ani jeden kus nebol prenesený z Nevera alebo Chiron. Ďalej spomenul, že bude mať evolučný dizajn exteriéru v kombinácii s “niektorými bláznivými vecami” vo vnútri, kde dôjde k zvýšeniu kvality.
Veľkou novinkou bude určite nový motor V16. Je to atmosférická elektráreň dlhá takmer 100 cm. Rimac povedal, že je to úplne nový motor, ktorý Bugatti plánuje používať “na chvíľu”. Jeho životnosť sa pravdepodobne predĺži aj po roku 2035, keď začne platiť zákaz predaja nových automobilov so škodlivými emisiami Európskej únie za predpokladu, že sa to stále deje. Výnimka pre vozidlá poháňané syntetickým palivom už bola zahrnutá po tlaku Nemecka.
To povzbudzuje elitné značky výrobcov luxusných, športových automobilov, aby pokračovali v investíciách do spaľovacích motorov. Mate Rimac sám povedal, že elektrická Nevera stále nie je vypredaná, pretože špičkoví zákazníci zvyčajne uprednostňujú energiu so spaľovacím motorom. Aston Martin nedávno oznámil nový twin-turbo V12 s výkonom 824 koní, takže je bezpečné povedať, že konvenčné motory s veľkým rozmiestnením tak skoro nezmiznú.
zdroj: motor1.com