Bugatti Tourbillon má 1800 koní a stovku zvládne za 2 sekundy21. Jún 2024

Toto nie je ďalší derivát Bugatti Chiron. Určite sa nápadne podobá na staré luxusné, športové auto Bugatti poháňané motorom W16, ale toto je úplne nová beštia. Privítajte vlajkovú loď novej generácie Bugatti s výkonom 1 800 koní, Bugatti Tourbillon.

Predchádzajúce správy o motore boli pravdivé - jedná sa o 8,3-litrové monštrum, ktoré dosahuje otáčky 9 500 otáčok za minútu a dosahuje výkon 1 000 koní bez akýchkoľvek turbodúchadiel. Cosworth pomohol vyvinúť atmosférické monštrum, ktoré váži len 252 kg napriek tomu, že je výrazne väčšie ako motor W16, ktorý nahrádza. K dispozícii je tiež krútiaci moment 1000 Nm, ale väčší záujem je tu druhá polovica pohonnej jednotky Bugatti Tourbillon.

Hovoríme o hybridnej pomoci. Predná elektrická náprava nesie dva elektromotory, pričom tretí motor je umiestnený vzadu, aby pomáhal roztáčať zadné kolesá. Centrálne namontovaná batéria s kapacitou 25 kWh dodáva energiu a do mixu pridáva 800 koní. Kombinovaný výkon je 1 800 koní a za predpokladu, že zákazkové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 budú mať dostatočnú priľnavosť, dosiahne Bugatti Tourbillon rýchlosť 100 km/h len za 2,0 sekundy.

To však nie je správna metrika na vyjadrenie skutočného výkonu Tourbillonu. Pri plnom plyne sa dosiahne rýchlosť 200 km/h za približne 5,0 sekundy. 300 km/h príde len za 10 sekúnd. Najvyššia rýchlosť 445 km/h nastane za menej ako 25 sekúnd, pokiaľ nemáte nainštalovaný špeciálny rýchlostný kľúč. Keď je aktivovaný, Tourbillon udržuje svoje obrovské zadné krídlo zhrbené, zatiaľ čo rýchlosť stúpa až na 460 km/h.

Najnovšie luxusné, športové auto Bugatti nestráca nič tým, že sa stane hybridom, okrem trochu hmotnosti. Áno, napriek batérii a elektromotorom Bugatti tvrdí, že Tourbillon je ľahší ako Chiron. Môže sa tiež plaviť po meste bez použitia tohto šikovného motora V16. V skutočnosti môže ísť mimo mesta s odhadovaným dojazdom 50 km. Neexistuje žiadna zmienka o rýchlosti elektrickej energie a Bugatti nie je pripravené hovoriť o časoch nabíjania. Používa však 800-voltový systém a aby sme nezabudli, Mate Rimac v týchto dňoch riadi Bugatti. A vie čo-to o elektrickom výkone.

Znalci hodiniek rozpoznajú tourbillon ako mechanické bity používané vo vysoko kvalitných hodinkách na zvýšenie presnosti. Bugatti vidí svoj Tourbillon ako veľké, nadčasové dielo mechanickej dokonalosti. To sa stane ľahko zrejmým, keď otvoríte elektricky ovládané dvojstenné dvere, aby ste videli ohromujúci analógový interiér. Tri veľké číselníky pripevnené na volante zobrazujú všetko od otáčok motora až po množstvo paliva, teplotu motora a ďalšie. V dohľade nie je obrazovka.

Meradlá boli navrhnuté a vyrobené výrobcami hodiniek Switch a sú trvalo pripevnené k stĺpiku riadenia, takže pri otáčaní volantom zostávajú nehybné. Medzitým v stredovej konzole nájdete banky hliníkových spínačov, otočných voličov a jednu krištáľovú páku, ktorá spúšťa motor V16. Účelom toho všetkého je dať Tourbillonu nadčasový vzhľad, ale v hornej časti stredovej konzoly je skrytá digitálna obrazovka. Na povel sa otočí nahor a okrem iného umožní vodičovi prístup k Apple CarPlay.

Pokiaľ ide o dizajn, nemožno si ho pomýliť s Bugatti. Exteriér v štýle Chiron je vybavený špeciálnym difúzorom, ktorý začína hneď za kabínou pre cestujúcich, prakticky skrytý pred pohľadom. Vetracie otvory pod svetlometmi pomáhajú privádzať vzduch k veľkým bočným prívodom. Mriežka chladiča podkovy privádza vzduch do chladičov a zároveň zvyšuje prítlak. Aktívne zadné krídlo sa môže rozvinúť smerom nahor a slúžiť ako vzduchová brzda. A to všetko jazdí na úplne novom viacprvkovom zavesení, ktoré je o 45% ľahšie v porovnaní s tým čo ponúkali luxusné, športové autá Bugatti Chiron.

“Vývoj Bugatti Tourbillon bol na každom kroku vedený 115-ročnou históriou Bugatti a slovami samotného Ettore Bugatti,” povedal generálny riaditeľ Bugatti Mate Rimac. “Jeho mantry ‘ak je porovnateľné, už to nie je Bugatti’ a ‘nič nie je príliš krásne’ boli vedúcou cestou pre mňa osobne, rovnako ako pre dizajnérske a inžinierske tímy, ktoré sa snažili vytvoriť ďalšiu vzrušujúcu éru v príbehu luxusných, hyperšportových automobilov Bugatti.”

Hoci auto vidíme dnes, táto éra sa začne až v roku 2026, keď bude dodané prvé z 250 sériových vozidiel. Práve teraz je Bugatti Tourbillon v testovacej fáze. Luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon pôjdu do predaja v základnej cene 3.6 milióna EUR.

zdroj: motor1.com