Bugatti strávi najmenej 600 hodín maľovaním a lakovaním auta20. Marec 2023

V časoch, keď automobilový priemysel pracuje na spôsoboch, ako optimalizovať svoju robotizovanú výrobu a znížiť výrobné náklady, zostáva len niekoľko výrobcov automobilov, ktorí robia veci ručne. Tieto značky však patria medzi najexotickejšie a najexkluzívnejšie, pričom Bugatti sa často uvádza ako príklad skutočného inžinierskeho remeselného spracovania. Francúzska automobilka sa zase veľmi rada chváli zložitými metódami, ktoré používa pri výrobe luxusných, športových automobilov Bugatti Chiron a jeho derivátov. V novej tlačovej správe Bugatti podrobne opisuje zložitý proces lakovania.

Zásadným faktom je, že v skutočnosti trvá približne 600 hodín, kým sa každé luxusné, športové auto zmontované v továrni Bugatti v Molsheime nalakuje, pričom celý lak sa nanáša ručne. Uvedenie tohto čísla do perspektívy, Bugatti hovorí, že za rovnaký čas by tradičný výrobca luxusných, športových automobilov, nie mainstreamový, postavil štyri alebo päť automobilov od začiatku do konca. Každý komponent na novom automobile Bugatti je nalakovaný samostatne a nie je inštalovaný na samotnom vozidle, takže každý povrch môže dostať najlepšiu možnú povrchovú úpravu. To je niečo, čo masovo vyrábané automobilky zvyčajne nerobia.

Samozrejme je toho oveľa viac, čo je potrebné urobiť predtým, ako sa nanesie prvá vrstva farby, číry náter alebo základný náter. Predtým špecialisti dôkladne skontrolujú drobné jamy a tento proces nezahŕňa žiadne stroje ani roboty – len prirodzené oko pre nedokonalosti a citlivý dotyk rúk špecialistov. Nasledujú dve vrstvy základného náteru s detailným pieskom medzi nimi.

Tieto samotné prípravy trvajú viac ako 100 hodín na každom luxusnom, športovom aute Bugatti. Ale ani v tomto bode nie sú povrchy zďaleka pripravené na maľovanie – tu začína zdanlivo nekonečná špirála čistejšieho náteru a brúsenia, opätovného čistého náteru a potom opätovného brúsenia. Bugatti to opisuje ako “prácu lásky, nikdy neuponáhľanú, ale vždy starostlivo aplikovanú a oddane vyleštenú”. Až keď majú všetky panely dokonalý povrch, špecialisti môžu prejsť do ďalšej fázy. Ale opäť to nie je konečný obraz.

Tím potom analyzuje každý panel individuálne, pretože Bugatti používa niekoľko rôznych typov materiálov po celom tele, z ktorých každý má svoje vlastné charakteristiky lakovania. Ak sa rozpozná aj najmenší rozdiel v odtieňoch medzi dvoma detailmi, je potrebné prefarbenie. A aj keď je celé luxusné, športové auto Bugatti nastriekané k dokonalosti, sú potrebné ďalšie štyri dni leštenia, čo je podľa Bugatti najkomplexnejší proces leštenia v celom odvetví. Celkovo vzaté, od A po Z, maľovanie nového Bugatti trvá 600 až 700 hodín.

“Ettore Bugatti bol muž, ktorý veril v krásu inžinierstva v automobilovom priemysle. Ettore vyrastal v rodine umelcov, plátno bolo automobilom, ešte predtým, ako ich ľudia považovali za umelecké diela. Tento étos si v Bugatti zachovávame dodnes a zabezpečujeme, aby bol každý aspekt dizajnu a výroby doplnený oddanosťou estetickej dokonalosti; prístup, ktorý sa nepochybne vzťahuje aj na naše lakovanie,” vysvetľuje Christophe Piochon, prezident spoločnosti Bugatti, základnú motiváciu zdĺhavého procesu maľovania.

zdroj: motor1.com