BMW si ponechá motor V8, pretože Američania ho milujú11. Február 2025

Éra znižovania počtu valcov je v plnom prúde. BMW prestalo predávať V12 radu 7 v roku 2022, keď boli vyradené luxusné, športové autá BMW M760i. V Rolls-Royce môžete mať stále dvanásť valcov, ale V12 sa nikdy nevráti do BMW. V10 je mŕtvy už 15 rokov, takže by vás mohlo zaujímať, kedy sekera spadne na V8. Našťastie sa to tak skoro nestane. V prvom rade môžete poďakovať Američanom za to, že udržali osemvalcový motor nažive.

V rozhovore pre Automotive News šéf vývoja BMW Frank Weber jasne uviedol: “V8 tu zostanú. Budeme pokračovať v ponuke V8.” Vysvetlil, že elektrifikovaný radový ševalec nemôže v očiach kupujúcich zo Spojených štátov a Blízkeho východu úplne nahradiť svalnatý V8. Vedúci výskumu a vývoja tvrdil, že aj keď zmenšená hybridná pohonná jednotka poskytuje približne rovnaký výkon a zrýchlenie, zákazníci “majú radi plynulosť, zvuk a pocit z V8″. S tým sa nedá polemizovať.

Ale je toho viac. Emisné predpisy sú v USA a na Blízkom východe podstatne uvoľnenejšie ako v Európe. Môže prísť čas, keď väčšie luxusné, športové autá BMW budú mať motor V8 v Amerike, ale nie v 27 krajinách Európskej únie. V skutočnosti sa to už stalo. BMW 760i sa v EÚ nepredáva, pokiaľ sa nerozhodnete pre pancierový a oveľa drahší špeciálny model 7 Series Protection.

Weber nespomenul, ktoré budúce luxusné, športové autá BMW budú mať motory V8, ale nie je ťažké identifikovať niektoré z nich. Prototypy novej generácie X5 boli špionážne testované a existujú správy, že BMW obnoví aj X6 a X7. Očakáva sa, že prinajmenšom tri luxusné SUV si v USA zachovajú osem valcov. 4,4-litrový agregát s dvojitým turbodúchadlom bude pravdepodobne pokračovať na Blízkom východe a v iných častiach sveta s menej prísnou legislatívou týkajúcou sa emisií.

Na druhom konci ponuky motorov dostanú Európania trojvalcové BMW s malými 1.5-litrovými preplňovanými benzínovými motormi, ktoré používa aj Mini. Radový trojvalcový motor nenájdete v aute predávanom BMW v USA. Stojí za zmienku, že v niektorých častiach sveta sa predchádzajúca generácia radu 3 predávala s trojvalcovým motorom, čo sa aj dnes javí ako svätokrádež pre športový sedan, ktorý mal v jednom okamihu veľký starý motor V8.

zdroj: motor1.com