BMW otriasa svojim dizajnérskym tímom14. September 2024

Od 1. októbra sa v dizajnérskych tímoch BMW Group dejú veľké zmeny. Adrian van Hooydonk je stále veľkým šéfom, ale budúce, luxusné, športové autá BMW už nebude kresliť Domagoj Dukec. Chorvát narodený vo Frankfurte, ktorý kedysi povedal, že ”dobrý dizajn nie je o peknom alebo škaredom”, viedol dizajnérsky tím základnej značky od apríla 2019. Teraz sa presúva do Rolls-Royce, kde prevezme rovnakú úlohu.

Budúce, luxusné, športové autá BMW budú navrhovať dvaja ľudia. Za modely vyššej strednej triedy a luxusnej triedy bude mať zodpovednosť Maximilian Missoni. Je bývalým mužom zodpovedným za dizajn v spoločnosti Polestar. Po šiestich rokoch strávených v spin-off značke Volvo dostal za úlohu kresliť najväčšie, luxusné, športové autá BMW, ako aj pripravované modely BMW s odznakom Alpina. Ako osvieženie BMW Group získala v marci 2022 špecializovanú automobilku so sídlom v Buchloe.

Kompaktné až stredne veľké vozidlá bude štylizovať Oliver Heilmer, šéf dizajnu Mini od roku 2017. Okrem toho bude jeho tím zodpovedný aj za to, ako budú vyzerať luxusné, športové autá BMW M. Na jeho miesto na čele dizajnérskeho oddelenia Mini nastúpi Holger Hampf, bývalý šéf divízie Designworks. V budúcnosti bude bývalý šéf dizajnu spoločnosti Rolls-Royce Anders Warming viesť Designworks, ako aj “témy pokročilého dizajnu”.

BMW vymenovalo Claudiu Braun za vedúcu nového oddelenia pre farebný a materiálový dizajn pre BMW, Mini a Rolls-Royce. Christian Bauer zostáva lídrom v oblasti digitálnej zákazníckej skúsenosti.

Bolo by ľahké robiť unáhlené závery o tom, prečo BMW otriasa svojím dizajnérskym tímom. Ak sledujete spoločnosť na sociálnych sieťach, ste si vedomí väčšinou negatívnych komentárov o tom, ako luxusné, športové autá BMW vyzerajú. Údaje o predaji však hovoria iný príbeh; BMW zaznamenalo rekordný rok 2023 po dodaní 2 252 793 áut.

Mohlo by byť toto číslo ešte vyššie bez takýchto polarizačných návrhov? Myslím, že odpoveď sa nikdy nedozvieme. Faktom je, že BMW sa darí lepšie ako kedykoľvek predtým, ak hovoríme striktne o predaji. Pomáha aj to, že bavorská značka má rozsiahle portfólio modelov s bohatým mixom spaľovacích áut, plug-in hybridov a elektromobilov, ktoré pokrývajú celý prémiový segment.

Hoci časy BMW ako “ultimátneho jazdného stroja” sa môžu skončili, stále predáva výkonné, luxusné, športové autá s manuálnou prevodovkou. Nielen to, ale práve vzkriesil BMW M5 Touring. V predaji je aj menší M3 Touring. Roadster Z4 je stále k dispozícii, teraz s manuálnym radením pre M40i.

Smutnou realitou roku 2024 je však to, že komerčný úspech BMW sa nepripisuje luxusným, športovým autám, ktoré vzrušujú tradicionalistov. Crossovery a SUV robia ťažkú prácu a mníchovská značka ich má veľa. Malý ako X1 a veľký ako X7, pričom XM slúži ako škaredé káčatko.

Hoci v interiéroch BMW teraz dominujú obrovské obrazovky, ktoré pohltili väčšinu fyzických ovládacích prvkov, zdá sa, že ľudia s tým nemajú problém. Dokonca aj charakteristický ovládač iDrive začína miznúť, ale to ľuďom nebráni v nákupe X1. Skutočnosť, že ceny v posledných rokoch výrazne vzrástli, tiež nebránila dopytu.

Hoci najnovšie návrhy fungujú z obchodného hľadiska vzhľadom na silný predaj, Nemci sa pripravujú na to, že zatrasú. Koncepty Neue Klasse silne naznačujú, že sa plánuje nový štýl.

Dizajn týchto nových elektromobilov je už pravdepodobne dokončený. Nečakajte, že novovymenovaní ľudia ovplyvnia vzhľad budúcoročného crossoveru BMW iX3 alebo sedanu BMW i3, ktorý príde v roku 2026. Dizajn auta je uzamknutý niekoľko rokov pred oficiálnym debutom, takže tieto nové tímy pravdepodobne zanechajú svoju stopu na vozidlách, ktoré majú byť uvedené na trh koncom desaťročia.

zdroj: motor1.com