BMW M3 CS prichádza prvýkrát aj vo verzii Touring29. Január 2025
Prezývka “CS” u BMW existuje už mnoho desaťročí, ale toto je prvýkrát, čo ju vidíme na modeli kombi. BMW práve predstavilo nové, luxusné, športové autá BMW M3 CS Touring.
Písmená spočiatku znamenali Coupe Sport a potom sa stali Competition Sport, teraz predstavujú medzeru medzi bežnými luxusnými, športovými autami a najtvrdšími modelmi CSL. BMW M3 CS Touring má všetko, čo sa vám páči na M3 CS Sedan a M4 CS Coupe, ale v praktickejšom formáte kombi. Rovnako ako jeho súrodenci, aj všestranné M auto prichádza výlučne s pohonom všetkých kolies a osemstupňovou automatickou prevodovkou. BMW vytáča 3.0-litrový radový šesťvalec s dvojitým turbodúchadlom na výkon 543 koní, čím získa 20 koní oproti bežnému kombi BMW M3. Krútiaci moment motora S58 zostáva nezmenený, 650 Nm. A áno, režim čistého pohonu zadných kolies je stále k dispozícii.
Moderné luxusné, športové autá BMW CS znižujú hmotnosť tým, že vo veľkej miere využívajú uhlíkové vlákna, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy. BMW M3 CS Touring nie je výnimkou, ale keďže nejde o hardcore variant CSL, diéta nie je taká drakonická. Inžinieri M dokázali odstrániť 15 kg, čo viedlo k pohotovostnej hmotnosti 1 850 kg. Vďaka tomu je o neuveriteľných 625 kg ľahší ako väčšie luxusné, športové autá BMW M5 Touring a ich zložitá plug-in hybridná pohonná jednotka V8.
Priemernejšiemu kombi M3 trvá tri a pol sekundy, kým dosiahne rýchlosť z 0-100 km/h, vďaka čomu je o desatinu sekundy rýchlejší ako štandardný model a M5 Touring. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 300 km/h alebo o 20 km/h vyššia ako štandardný M3 Touring a len mierne za svojím väčším bratom.
Okrem toho, že má súpravu karosérie z uhlíkových vlákien, BMW M3 CS Touring má nahnevanejšiu tvár a žlté denné svetlá. Štandardom sú 19-palcové predné a 20-palcové kované originál disky BMW a môžete ich mať v zlatom bronze alebo čiernej farbe, obe s matným povrchom. Aj keď je špeciálna edícia na vrchole potravinového reťazca, stále nemá štandardne karbón-keramické brzdy.
Zatiaľ čo bežné BMW M3 Touring prichádza vo všetkých druhoch farieb, normálnych a individuálnych, BMW obmedzuje vaše možnosti pre luxusné, športové autá BMW M3 CS Touring len na štyri: British Racing Green, Laguna Seca Blue, Sapphire Black a Frozen Solid White. Všetky autá majú lesklú čiernu strechu a zadný spojler, pričom ten druhý má tiež červený rám, ktorý ladí s červeným obrysom mriežky chladiča a odznakom. Rovnako ako BMW M5 Touring, pre jeho malého brata neexistuje žiadna možnosť strechy z uhlíkových vlákien, či už ide o bežný model alebo tento pikantný CS.
Vo vnútri bol úbytok hmotnosti, ktorý som spomenul, čiastočne spôsobený škrupinovými sedadlami s karbónovou škrupinou. Tieto predné sedadlá obopínajúce telo sú voliteľné na bežnom M3 Touring, ale štandardom na CS. Dokonca aj radiace pádla dostali karbónovú úpravu, rovnako ako niektoré vnútorné ozdobné lišty a časti stredovej konzoly.
BMW nehovorí, koľko áut vyrobí, ale vieme, že BMW M4 CS je obmedzená na 1 700 kusov. BMW M3 CS bol predtým obmedzený na menej ako 2 000 áut, takže u kombi by to malo byť podobné. Doma v Nemecku, ktoré bude podľa spoločnosti najväčším trhom pre tieto luxusné, športové autá, začína cena na sume 152.900 EUR. To je v skutočnosti o 6 900 EUR viac ako základná cena BMW M5 Touring v Nemecku.
Dodávky zákazníkom z Európy, Austrálie, Japonska, Južnej Kórey a ďalších regiónov sú naplánované na marec. Neskôr v tomto roku BMW uvedie na trh ďalší model Competition Sport – BMW M2 CS.
zdroj: motor1.com