Audi zvažuje nové kupé inšpirované modelom TT23. Marec 2025

S koncom modelov TT v roku 2023 a R8 v roku 2024 bolo Audi prvýkrát po desaťročiach bez luxusného, športového auta. V skutočnosti nemecká automobilka dvojdverové auto vôbec nepredáva. To sa môže čoskoro zmeniť. Začiatkom tohto mesiaca sme sa dozvedeli, že Audi R8 sa v najbližších rokoch dramaticky vráti a teraz Audi silne zvažuje nový model inšpirovaný pôvodným TT.

Počas nedávnej prezentácie finančných výsledkov koncernu Volkswagen sa Autocar opýtal generálneho riaditeľa Audi Gernota Döllnera, či spoločnosť uvažuje o novom luxusnom, športovom aute. “Určite, povedal. ” Je to súčasť DNA značky a musíme nájsť správny spôsob, ako ju načasovať a integrovať do nášho portfólia.” Načasovanie je obzvlášť ťažké, pretože Audi práve oznámilo, že do konca desaťročia prepustí 7 500 ľudí, ale Döllner povedal, že luxusné, športové autá sú súčasťou jeho širšej vízie budúcnosti Audi.

Hovoril tiež o novom šéfovi dizajnu značky Massimovi Frascellovi, ktorý bol výrazne ovplyvnený pôvodným TT a zrejme si vzal deň voľna, keď prvý model dorazil k jeho miestnemu predajcovi. Strávil celý deň pozeraním sa na auto. “Absolútne fantastický aspekt je, že sa zdá, že mal Audi v mysli počas celej svojej kariéry. Teraz je čas pustiť Audi z mysle Massima Frascellu,” povedal Döllner.

Podľa generálneho riaditeľa však žiadne luxusné, športové auto Audi nepríde skôr, ako si značka vytvorí pevnejší základ so svojou základnou zostavou. Rovnako ako zvyšok koncernu VW, aj Audi trpelo pomalším dopytom po elektromobiloch, než sa očakávalo, a problémami s vývojom softvéru VW. Má však výrazne obnovenú zostavu, pričom nový A5 nahradí A4, benzínové a elektrické A6, nový Q5 a elektrický Q6 E-Tron.

Audi bolo definované svojimi prelomovými luxusnými, športovými autami. Pôvodné kupé Quattro postavilo značku na mapu ako technologického lídra, TT ukázalo svetu, že je dizajnérskou silou, a R8 ukázalo, že patrí medzi velikánov športových áut. Audi samozrejme potrebuje silných veľkopredajcov, ale pravdepodobne musí tiež ukázať svetu, prečo na značke záleží.

zdroj: motor1.com