Audi už nevyrába žiadny model kupé a ani kabriolet18. Júl 2024

Koniec pre dvojdverové, luxusné, športové autá Audi začal už v roku 2019, keď bol ukončený predaj Audi A3 Cabriolet. Letný smútok pokračoval aj minulý rok, keď roadster Audi TT vyrazil do príslovečného západu slnka a vzal so sebou aj kupé TT. Pred niekoľkými mesiacmi opustila montážnu linku posledná R8, ktorá prakticky ukončila superšport Coupe a Spyder.

Aktuálne sa skončila aj výroba dvojdverových modelov A5. To zahŕňa aj ich vysoko výkonné, luxusné, športové autá Audi S5 a RS5.

V skutočnosti to znamená, že Audi už nevyrába kupé a kabriolety. Výmena za menej praktické modely A5 sa neplánuje, preto sa neuskutočnili žiadne špionážne zábery prototypov, ktoré prechádzajú testovaním. Modelový rad novej generácie A5 pozostáva len z dvoch členov: sedan A5 (technicky je to liftback) a A5 Avant. Obaja už majú horúce verzie S5, po ktorých budú nasledovať aj luxusné, športové autá Audi RS5.

Audi naznačilo, že jedného dňa prinesie TT a R8 späť ako elektrické, luxusné, športové autá, ale bez poskytnutia konkrétneho časového harmonogramu. Nevkladali by sme príliš veľké nádeje do ďalšieho kupé alebo kabrioletu vo veku konvenčných motorov, pretože sa zdá, že táto loď už odplávala. Cieľom značky VW Group je do roku 2033 prejsť výlučne na elektromobily, takže už teraz dochádza čas na ďalšie vozidlo s dvoma dverami poháňané benzínom alebo naftou.

Konkurenčné značky stále majú vozidlá, ktoré sa vyhýbajú zadným dverám. BMW naďalej ponúka luxusné, športové autá BMW Z4, kupé/kabriolet radu 4 a kupé/kabriolet radu 8. Všetky však údajne o niekoľko rokov zmiznú. Našťastie menšie kupé radu 2 sa drží na dlhú trať.

V Mercedese zostali len CLE Coupe/Cabriolet, AMG GT Coupe a SL. Je to preto, že SLC, kabriolet triedy S a roadster AMG GT sa vydali cestou konca. Nová CLE efektívne spája dvojdverové modely triedy C a triedy E do jedného páru kupé/kabriolet.

Smutnou pravdou je, že kupé a kabriolety sa ťažko predávajú. Ľudia chcú pohodlie. Skladacia strecha tiež poškodzuje praktickosť tým, že znižuje dostupný objem nákladu. Napriek tomu by mnohí tvrdili, že značka tak veľká ako Audi by mala mať vo svojej ponuke aspoň jedno kupé alebo kabriolet.

Potreba čistejšieho chodu spaľovacích motorov, aby spĺňali čoraz prísnejšie emisné predpisy, si vyžaduje obrovské investície. To isté možno povedať o vývoji čisto elektrických modelov. Finančné počítadlá súhlasia s tým, že uvedenie ktovie koľkého SUV na trh namiesto kupé alebo kabrioletu je bezpečnejšou stávkou. Preto prichádza trojradový model, potenciálne ako Audi Q9.

Aby sme nezabudli, ostatné luxusné, športové autá Audi boli v posledných rokoch ukončené kvôli pomalému predaju. Trojdverové modely A1 a A3 sú už nejaký čas mŕtve a sedan A4 nemá priamu náhradu. Očakáva sa, že A4 sa vráti koncom tohto desaťročia ako elektrické vozidlo. Medzitým je nepriamou náhradou benzínového modelu nový sedan A5 Sedan.

V nasledujúcich rokoch Audi úplne vyradí supermini A1. Okrem toho subkompaktný crossover Q2 zomrie už po jednej generácii. Odstránenie týchto modelov zo zostavy umožňuje spoločnosti zamerať sa na to, čo sa predáva lepšie.

zdroj: motor1.com