Audi priznáva, že kvalita jeho interiérov je teraz nižšia2. Marec 2025
Od polovice 90. rokov 20. storočia je Audi symbolom nekompromisnej kvality spracovania a materiálov ako žiadna iná značka. To položilo základy pre jej vzostup z trochu krehko vyzerajúcej firemnej myši na prémiového výrobcu na rovnakej úrovni ako luxusné, športové autá Mercedes a BMW, pokiaľ ide o imidž. V poslednej dobe však tento trend začal ochabovať.
Nedávny chaos v riadení Audi mal za následok značné oneskorenia pri zavádzaní dôležitých nových modelov. Ale s vyjasnenými novými autami len v minulom roku debutovalo šesť nových modelov: Audi A6 E-Tron, Q6 E-Tron, sedan A5, A5 Avant, Q5 SUV a Q5 Sportback. Okrem toho budú o pár týždňov predstavené dôležité luxusné, športové autá Audi A6 Avant so spaľovacími motormi.
Audi určite odstránilo dôležité medzery vo svojom modelovom portfóliu. Bližší pohľad na nové, luxusné, športové autá však okamžite odhalí ďalší problém. Kvalita materiálov použitých v interiéroch modelov A6 E-Tron, Q5 a ďalších modelov Audi je v niektorých prípadoch sklamaním a väčšina bežných zákazníkov Audi ju pravdepodobne považuje za nezrozumiteľnú.
Nejde ani tak o to, čo vidíte alebo čoho sa dotknete na prvý pohľad – takmer všetko zostáva v zelenej zóne. Ale to, čo sa skrýva pod nimi, je niečo, čo by ešte pred niekoľkými rokmi v zostave Audi neexistovalo. Tvrdý plast na paneloch dverí a odkladacej schránke je desivo jednoduchý. A ako budú tieto maľované časti vyzerať o štyri alebo päť rokov?
Tí, ktorí sú zodpovední, si to aspoň uvedomili. Oscar da Silva Martins, vedúci produktovej a technologickej komunikácie v Audi, bol vo svojej sebakritike nezvyčajne otvorený a prítomným novinárom na otázku povedal: “V minulosti sme boli určite lepší z hľadiska kvality, ale opäť sa tam dostaneme.” Dodal, že požiadavky zákazníkov a médií na kvalitu Audi boli možno mierne podcenené.
Okrem toho ďalší predstavitelia Audi vyzdvihli perspektívu zlepšenia v tejto oblasti v blízkej budúcnosti. S faceliftmi najnovších modelov by menšie materiály mali byť minulosťou. Je možné (dúfajme), že na to budú reagovať aj v pripravovaných nových modeloch.
Na obranu spoločnosti so sídlom v Ingolstadte treba spomenúť, že vo väčšine prípadov nie je o nič lepšia konkurencia s trojcípou hviezdou. Aj v Mercedese sa kvalita materiálov v posledných rokoch výrazne znížila. Zatiaľ od nich nebolo počuť žiadny sľub zlepšenia. Na druhej strane BMW dosiahlo dno na začiatku roku 2010 s vtedy novým radom 3 (F30) a odvtedy sa zlepšilo.
Z vývojárskych kruhov stále počúvame, že neustále sa sprísňujúce normy pre emisie, bezpečnosť pri nárazoch, kybernetickú bezpečnosť a homologizáciu majú extrémny vplyv na náklady na vývoj a že to treba kompenzovať inde. Najmä nemeckí prémioví výrobcovia by však nemali šetriť, pokiaľ ide o jeden z ich hlavných koníčkov: vynikajúcu kvalitu.
zdroj: motor1.com