Audi predstavilo svoje najvýkonnejšie auto všetkých čias18. Jún 2024

Po tom, čo luxusné, športové autá Porsche Taycan začiatkom tohto roka dostali komplexnú aktualizáciu v polovici predajného cyklu, zdá sa spravodlivé, aby sesterský model nasledoval tento príklad. Privítajte Audi E-Tron GT (2025), ktoré dostane množstvo aktualizácií na odomknutie väčšieho výkonu, rýchlosti nabíjania a dojazdu. V budúcnosti budú na výber tri rôzne verzie: S E-Tron GT, RS E-Tron GT a vlajková loď RS E-Tron GT Performance.

Novo pridaný dojazd preberá úlohu najvýkonnejšieho sériového, luxusného, športového auta Audi vôbec. Má mocný výkon 925 koní, ale stále zaostáva za monštrom, ktorým je Porsche Taycan Turbo GT s výkonom 1 035 koní. Okrem toho, že je to najsilnejšie luxusné, športové auto Audi, je tiež najrýchlejšie. Potrebuje len 2.5 sekundy na dosiahnutie rýchlosti 100 km/h – stále o dve desatiny sekundy pomalšie ako Porsche.

Menšie príchute tiež nie sú práve pomalé alebo poddimenzované. Audi RS E-Tron dostane 845 koní za 2,8-sekundový šprint, zatiaľ čo základný E-Tron má 671 koní za 3,4-sekundový šprint. Modely s označením RS dosahujú maximálnu rýchlosť 260 km/h, zatiaľ čo základná výbava bude robiť o niečo nižšiu rýchlosť 250 km/h. Všetky tri obsahujú dvojmotorové nastavenie umožňujúce pohon všetkých kolies. Audi tvrdí, že konfigurácia s jedným motorom a pohonom zadných kolies sa neplánuje.

Okrem novo získanej rýchlosti dostane elektrický sedan vylepšenú batériu. Využiteľná energetická kapacita vyskočila z 84 kWh na 97 kWh, zatiaľ čo hmotnosť klesla o 10 kg. Je tu viac dobrých správ o batérii, pretože teraz podporuje maximálny nabíjací výkon 320 kW na rozdiel od predchádzajúcich 270 kW. V ideálnych podmienkach nabíjania sa batéria nabije z 10 na 80% za 18 minút. Trvá len 10 minút, kým sa model nabije na 290 km dojazdu.

Batéria nie je jediným kusom hardvéru, ktorý znížil hmotnosť, pretože zadný elektromotor je približne o 11 kg ľahší ako predtým. Ak je efektivita to, čo hľadáte, budete chcieť preskočiť luxusné, športové autá RS a získať základný model S. Audi ponúka maximálny dojazd 630 km, ale majte na pamäti, že je to podľa cyklu WLTP. Ekvivalentný údaj EPA bude pravdepodobne nižší.

Dokonca aj vstupný model dostane novo vyvinuté dvojkomorové, dvojventilové vzduchové odpruženie. Toto aktívne nastavenie môže znížiť auto o 5-7 cm v priebehu niekoľkých sekúnd, aby sa maximalizoval komfort pri prekonávaní nerovností. V prípade modelu Audi RS E-Tron GT Performance dostane odpruženie špeciálny režim výkonu prispôsobený používaniu na trati.

Aj keď Audi E-Tron GT stále vyzerá, akoby pochádzal z budúcnosti, existuje niekoľko pekných pripomenutí minulosti. Napríklad 21-palcové kované originál disky Audi nadväzujú na koncept Audi Avus Quattro z roku 1991. Vo vnútri má digitálny prístrojový panel RS E-Tron GT Performance biely motív odkazujúci na RS2 Avant z roku 1994.

Luxusné, športové autá Audi S E-Tron GT začína v Nemecku na cene 126.000,- EUR, zatiaľ čo Audi RS E-Tron GT stojí 147.500,- EUR. Vrcholná verzia Audi RS E-Tron GT Performance sa predáva za 160.500,- EUR.

zdroj: motor1.com