AUDI pre Čínu sa chystá ukázať svoj prvý sériový model22. Marec 2025
Vzostup domácich výrobcov automobilov, najmä v segmente elektromobilov, prinútil Mercedes, BMW a Audi prehodnotiť svoje stratégie na najväčšom automobilovom trhu na svete v Číne. Z týchto troch bolo Audi prvým, ktoré vstúpilo do Číny v roku 1988. Rýchlo vpred do roku 2025 a rovnomenná podznačka je na pokraji uvedenia na trh. Vstúpte do AUDI.
Počas konferencie spoločnosti o výsledkoch predaja za rok 2024 generálny riaditeľ Gernot Döllner oznámil, že prvé sériové, luxusné, športové auto AUDI prelomí krytie na Auto Shanghai. Podujatie je naplánované od 25. apríla do 2. mája, ale debut auta sa uskutoční 23. apríla počas prvého tlačového dňa. Názov modelu zostáva tajomstvom, aj keď vieme, že pôjde o sériovú verziu minuloročného konceptu AUDI E.
Zatiaľ čo luxusné, športové autá Audi, ktoré poznáme, majú všetky typy pohonných jednotiek, AUDI bude čisto elektrické. Sesterská značka nie je snahou iba koncernu Volkswagen, pretože autá budú skonštruované v spolupráci s miestnou automobilkou SAIC. Po uvedení prvého modelu na trh budúci mesiac dorazia v priebehu nasledujúcich dvoch rokov ďalšie dve luxusné, športové autá AUDI, SUV a Sportback. Ako je vidieť na koncepte E, v týchto vozidlách budú chýbať symbolické štyri krúžky, ktoré budú nahradené veľkým písmom “AUDI” napísaným veľkými písmenami.
Ak je koncept nejakým náznakom, tieto vozidlá s označením AUDI iba v Číne budú vyzerať podstatne odlišne od celosvetovo dostupných modelov Audi. Inauguračné vozidlo môžeme najlepšie opísať ako zmes medzi swoopy Sportback a praktickejším Avantom. Vo vnútri je to ešte väčší festival obrazovky ako najnovšie luxusné, športové autá vyvinuté v Ingolstadte, pričom fyzické tlačidlá sú obmedzené na minimum. Pri produkčnej verzii sa však veci môžu zmeniť.
AUDI E sedí na novej pokročilej digitalizovanej platforme vyvinutej v spolupráci so SAIC a je o niečo dlhší ako A5 Avant, ale stále kratší ako nový A6 Avant. Audi tvrdí, že vďaka spojeniu so SAIC dokázalo skrátiť čas vývoja o 30%. Prvý model bude priestrannejší ako dva vyššie spomenuté benzínové vagóny, pretože využíva elektrickú platformu na mieru. Koncept E mal masívny rázvor 2950 mm, o niečo dlhší ako nové luxusné, športové autá Audi A6 Avant.
Medzi obe nápravy inžinieri montujú veľkú 100-kWh batériu, ktorá vydrží dojazd 700 km, aj keď v optimistickom CLTC. Koncept obsahoval 800-voltovú architektúru pre ultrarýchle nabíjanie, pričom doplnenie batérie na dojazd 370 km trvalo 10 minút. Batéria napájala dva elektromotory, ktoré poskytovali kombinovaný výkon 764 koní a 800 Nm, čo je stačí na zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,6 sekundy.
Na koho sa zameriava novovzniknutá subznačka? AUDI “si kladie za cieľ osloviť výslovne mladých, technicky zdatných zákazníkov.” Tieto tri luxusné, športové autá nebudú jedinými produktmi len v Číne, pretože popredná značka Audi tiež lokálne vyrába a predáva sériu sedanov a SUV s dlhým rázvorom. V roku 2024 dodávky klesli o 10,9% na 653 016 kusov.
zdroj: motor1.com