Audi posúva ukončenie výroby R8, aby uspokojilo dopyt10. Február 2024
Rok 2023 znamenal koniec pre menšie, luxusné, športové autá Audi TT, pričom väčší súrodenec Audi R8 malo skončiť krátko potom. To sa však nestalo. Hoci pôvodný plán bol ukončiť výrobu superšportu Audi R8 pred koncom minulého roka, atmosférický stroj žije ďalej.
V rozhovore s nemeckým obchodným denníkom Automobilwoche Audi potvrdilo, že luxusné, športové autá Audi R8 sa stále vyrábajú v továrni Böllinger Höfe, kde sa montuje aj Audi RS E-Tron GT. A to aj napriek tomu, že R8 V10 GT RWD slúžiaci ako epilóg modelu bol predstavený už v októbri 2022. Predaj modelu Audi R8 v minulom roku výrazne vzrástol a to je aj hlavný dôvod, prečo sa ukončenie výroby posunulo.
Nový plán je ukončiť výrobu Audi R8 koncom marca 2024, čo je oneskorenie približne tri mesiace v porovnaní s pôvodným plánom.
Priama náhrada nie je na programe, pretože koncern VW končí s atmosférickým motorom V10 o objeme 5.2 litra. Áno, to tiež znamená, že nástupca Lamborghini Huracan príde o desaťvalcový motor. Na jeho miesto má Lamborghini v úmysle umiestniť plug-in hybridnú pohonnú jednotku založenú na zmenšenom spaľovacom motore.
Audi Sport neopúšťa myšlienku špeciálneho modelu s najvyšším dojazdom. Audi už vypúšťa náznaky, že elektrické Audi R8 by sa mohlo jedného dňa objaviť na nadchádzajúcej platforme škálovateľných systémov (SSP) koncernu VW. Nový hardvér môže byť prispôsobený pre “ikonické autá – luxusné, športové autá a tak ďalej”.
Majme na pamäti, že Audi už vyrobilo elektrické Audi R8. Bol to však komerčný prepadák, pretože luxusné, športové autá Audi R8 E-Tron boli ukončené po predaji menej ako 100 kusov. Vyšiel na ženevskom autosalóne v roku 2015 a bol k dispozícii len asi rok, kde niesol lákavú cenu 1 milión EUR. Pomerne nejasné elektrické superauto nebolo k dispozícii u predajcov, pretože ste sa museli zastaviť v sídle Audi, aby ste zadali objednávku. Samozrejme celej veci nepomohla ani premrštená cenovka.
zdroj: motor1.com