Audi plánuje viac prvkov výbavy na požiadanie5. November 2023
Automobilky neustále hľadajú spôsoby, ako generovať vyššie zisky. Funkcie a predplatné na požiadanie sú novou stratégiou v priemysle, ale reakcie boli doteraz zmiešané. Audi, jeden z technologicky najvyspelejších výrobcov luxusných, športových automobilov, tvrdí, že od budúceho roka zvýši rozsah funkcií na želanie vo svojich vozidlách – ale nie ako nový spôsob zarábania peňazí, ale ako odpoveď na existujúci dopyt zákazníkov.
V súčasnosti sú funkcie Audi na želanie obmedzené na luxusné, športové autá Audi E-Tron a E-Tron Sportback, ale spoločnosť plánuje v budúcnosti sprístupniť tieto vylepšenia pre širšiu škálu modelov. Tento posun umožní majiteľom vozidiel zlepšiť svoj zážitok z jazdy pridaním nových funkcií a funkcií po prvom nákupe, a to všetko ad hoc. Aktuálna ponuka Audi zahŕňa balík LED Matrix, ktorý plynule prepína medzi stretávacími a diaľkovými svetlami, balík svetelných funkcií, ktorý zahŕňa svetelné animácie počas zamykania a odomykania vozidla, a poloautonómnu parkovaciu funkciu, ktorá dokáže nájsť parkovacie miesto a autonómne zaparkovať vozidlo.
“S našou novou generáciou elektronickej architektúry prinesieme viac ponúk na ‘fungovanie na požiadanie’ a rok čo rok uvidíte, že do vozidiel prinesieme nové funkcie,” povedal technický šéf Audi Oliver Hoffmann. “Pred niekoľkými rokmi existovali nápady generovať viac príjmov z digitalizačných funkcií ako z predaja automobilov.”
To, čo odlišuje prvky Audi on-demand, je jednoduchosť integrácie. Vodiči môžu vylepšiť funkčnosť svojho vozidla priamo prostredníctvom aplikácie myAudi, čím eliminujú potrebu návštevy predajcu alebo akejkoľvek dodatočnej inštalácie hardvéru.
Tento vývoj prichádza v nadväznosti na rozhodnutie BMW prestať účtovať dodatočné poplatky za hardvérové funkcie na svojich vozidlách z dôvodu nízkej “akceptácie zákazníkmi”. Hoffmann je však naďalej presvedčený, že funkčnosť na požiadanie sa v budúcnosti stane “celkom normálnou”, čo podčiarkuje neustále sa vyvíjajúce prostredie automobilových úprav.
Luxusné automobilky ako BMW a Mercedes-Benz čelili odporu pri zavádzaní produktov a služieb založených na predplatnom do svojich vozidiel. Napriek tomu prieskum S&P Global Mobility z tohto leta ukázal, že spotrebitelia sú vo všeobecnosti vnímaví k predplatnému, keď ponúkajú vystavenie novým funkciám a technológiám. Pri ponuke bezplatných skúšobných verzií alebo existujúcich predplatných na novších vozidlách 82% respondentov prieskumu vyjadrilo ochotu zvážiť kúpu služieb založených na predplatnom pre svoje budúce nákupy vozidiel.
Len začiatkom tohto týždňa Porsche, ďalšia značka v rámci portfólia Volkswagen Auto Group (VAG), nedávno oznámila svoje plány na integráciu služieb Google do svojich nadchádzajúcich generácií vozidiel. Táto integrácia predstaví širokú škálu služieb Google vrátane Máp Google, Asistenta Google a prístup k rozmanitej škále aplikácií prostredníctvom Obchodu Google Play.
zdroj: motor1.com