Audi A9 e-tron by mohol byť luxusný, elektrický sedan30. August 2016

Automobilka Audi presúva svoje ambície, čo sa týka elektrických automobilov, na vyšší stupeň, keď potvrdila luxusné, športové auto na elektrický pohon. Šéf automobilky Audi Rupert Stadler pre Autocar povedal, že elektrický sedan by mal byť v predaji do konca tohto desaťročia.

Samozrejme, že informácie ktoré sú momentálne k dispozícii sú predovšetkým špekuláciou, každopádne Autocar informuje o tom, že luxusný sedan dostane pohonné jednotky z pripravovaného SUV Audi Q6 e-tron. To znamená, že pohon by mala zaisťovať trojica elektromotorov s výkonom okolo 400 HP.

Čo je ale dôležitejšie, nový model by mal mať dojazd na jedno nabitie až 500 km, čo je zhruba dojazd aký ponúka nedávno odhalená luxusná, športová limuzína Tesla Model S P100D.

Model ktorý sa pokusne nazval Audi A9 by mal byť umiestnený nad limuzínou Audi A8. Pôjde o najluxusnejšie a najväčšie auto na elektrický pohon, ktoré Audi ponúkne, pričom doplní v portfóliu elektrické SUV Audi Q6 a nástupcu dnešného Audi A3 e-tron.

´´Do roka 2020 budeme mať v predaji tri elektrické vozidlá, ´´ povedal Stadler pre Autocar. ´´Začíname s produkčnou verziou Audi e-tron quattro koncept, ktorá bude mať dojazd až 500 km. Do roku 2025 bude až 25% našej produkcie obsahovať autá s elektrickým pohonom.´´

Konkurencia Tesla Model S z dielne Audi bude navrhnutá tak, aby ponúkla jedinečný zážitok z jazdy a to hlavne svojím prepracovaným hnacím ústrojenstvom. ´´ Niektorá konkurencia išla formou synchrónnych motorov s vysokou hustotou výkonu, ale pri relatívne nízkych otáčkach,´´ vysvetlil šéf vývoja Audi Stefan Knirsch. ´´Možnosťou sú ale tiež asynchrónne motory, ktoré obvykle dosahujú podobné výkony, ale pri oveľa väčších otáčkach. Od roka 2018 budú naše autá na elektrický pohon vybavené asynchrónnymi motormi. Sme presvedčení, že budú dosahovať vyššiu úroveň a účinnosť než synchrónne motory.´´

Nový model luxusného, športového auta na elektrický pohon bude prvý, ktorý dostane komplet technológiu Audi autonómneho riadenia a to nielen v situáciách na diaľnici, ale aj v bežnej premávke.

zdroj: motor1.com