Aston Martin Valhalla je takmer pripravený na reálnu jazdu1. Apríl 2025

Lepšie neskoro ako nikdy – luxusné, športové autá Aston Martin Valhalla sú takmer pripravené na hlavný vysielací čas. Je ťažké uveriť, že je to už šesť rokov, čo Aston Martin predstavil koncept AM-RB 003. Predtým, ako značka so sídlom v Gaydone v druhom štvrťroku stlačí štartovacie tlačidlo výroby, prechádza “baby” Valkyrie záverečným validačným testovaním. Aston Martin rieši všetky zostávajúce problémy analýzou prototypov počas rôznych hodnotení vykonaných v Španielsku a doma vo Veľkej Británii.

Aston Martin vzal prototyp Valhally na skúšobnú plochu IDIADA, ktorá sa nachádza na polceste medzi Barcelonou a Tarragonou, vedľa pobrežia Stredozemného mora. Plug-in hybridný stroj s výkonom 1 065 koní musel vykonávať vysokorýchlostné jazdy a zúčastňovať sa testov ovládania na suchých a mokrých okruhoch. Valhalla dodaná do Španielska pomohla Aston Martin dokončiť nastavenia aktívnej aerodynamiky, riadenia a tepelného brzdového systému. Iný prototyp, na obrázku na cestách v Spojenom kráľovstve, sa používa na schválenie kalibrácie tlmičov.

Srdcom Valhally je najvýkonnejší motor V8 od Aston Martin vôbec. Voľne odvodený od Mercedes-AMG GT Black Series, 4.0-litrový motor s dvojitým turbodúchadlom s plochým kľukovým hriadeľom má výkon 817 koní. Energiu posiela na cestu prostredníctvom osemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky so zabudovaným elektromotorom, ktorý slúži ako štartér a generátor na odšťavovanie batérie. Zatiaľ čo benzínový motor sedí za vodičom, vpredu sú namontované duálne elektromotory s kombinovaným výkonom 248 koní, ktoré Valhalle dodávajú nastavenie pohonu všetkých kolies.

Ako si niektorí z vás spomínajú, pôvodný koncept z roku 2019 mal menší motor V6 vyvinutý interne spoločnosťou Aston Martin. Následný sériový model však bude mať V8 požičaný od Affalterbachu a upravený špeciálne pre nové, luxusné, športové auto. Valhalla, ktorá pripomína Ferrari SF90 Stradale, môže byť v režime EV jazdená s pohonom predných kolies. Kým sa naštartuje spaľovací motor, nezájdete príliš ďaleko, pretože Aston Martin uvádza elektrický dojazd iba 14 km. V režime EV je maximálna rýchlosť obmedzená na 130 km/h. Naštartujte V8 a po dosiahnutí rýchlosti 100 km/h za dve a pol sekundy môžete dosiahnuť elektronicky riadenú rýchlosť 350 km/h.

Suchá pohotovostná hmotnosť 1.655 kg nie je príliš ošúchaná vzhľadom na svalnatý V8 a tri e-motory. Jazdí na veľkých 20-palcových predných a 21-palcových zadných originál kolesách spojených s odpružením s tlačnou tyčou, karbón-keramickými brzdami a adaptívnymi tlmičmi Bilstein. Aj keď existuje veľa aerodynamických trikov, Valhalla nie je prehnane navrhnutá, namiesto toho si osvojila čistejší dizajn s hladšími povrchmi.

Ako si niektorí z vás pamätajú, Aston Martin plánoval postaviť tretie luxusné, športové auto s motorom v strede. Koncept Vanquish Vision sa však, žiaľ, nepremení na sériový model. Meno Vanquish sa odvtedy vrátilo, ale len pre duo V12 kupé a kabriolet s motorom vpredu.

zdroj: motor1.com