Novinky
Automobilka Jaguar mení svoje logo21. November 2024
Jaguar je v prechodnom období. Ukončuje výrobu posledných luxusných, športových automobilov vo svojej súčasnej zostave pred opätovným uvedením značky na trh a za vyššiu cenu. Prvýkrát sa na túto budúcnosť pozrieme budúci mesiac, keď automobilka predstaví koncept Design Vision, ale žiadny reset značky nie je úplný bez niektorých nových odznakov a značiek a Jaguar je pripravený nám ich ukázať vopred.
Automobilka na začiatok prepracovala skákajúci Jaguar. Vyzerá tenšie a hranatejšie ako odchádzajúca mačka. Reliéf s monogramom dokonale načrtáva novú mačku. Jaguar tiež aktualizoval scenár pre svoju slovnú značku, ktorá spája veľké a malé písmená pre “symetriu a jednoduchosť”.
Automobilka sa chce premiestniť, aby bola konkurenciou pre luxusné, športové autá Bentley a Maserati namiesto BMW a Audi, ako to robila predtým. Keďže Jaguar zdôrazňuje svoj nový prémiový status, počiatočná cena značky vyskočí na rozpätie 110 000 – 130 000 EUR.
Jaguar predviedol svoje smerovanie dizajnu zverejnením obrázkov prvého modelu v rade nových špičkových vozidiel. Automobilka neprezradila veľa zo štýlu sedanu a auto zakryla kamuflážou. Napriek tomu vyzerá impozantne a bujaro, čo chce Jaguar do budúcnosti umocniť, pretože robí bujaré farby “základným kameňom” novej identity značky.
Prvý pohľad na budúce smerovanie dizajnu Jaguaru dostaneme 2. decembra na Miami Art Week. Tam automobilka predstaví “fyzický prejav svojej bujarej modernistickej kreatívnej filozofie”.
zdroj: motor1.com
Efektívnosť je kľúčovým aspektom všetkého20. November 2024
Mercedes-Benz zdôrazňuje svoje vedúce ambície v oblasti pohonných systémov pre svoje luxusné, športové autá aj v budúcnosti. Zákazníci si v rámci prichádzajúcej architektúry vozidla budú môcť vybrať medzi dvomi inovatívnymi hnacími ústrojenstvami. Pripravovaná CLA bude k dispozícii ako vysokoefektívne elektrické vozidlo a ako hospodárne hybridné vozidlo.
Vďaka technologickej platforme VISION EQXX nastavil výrobca vozidiel Mercedes-Benz nové štandardy v oblasti efektivity. Teraz spoločnosť prenáša svoje poznatky z tohto projektu do svojich sériovo vyrábaných vozidiel. Smer udáva nová plne elektrická CLA, ktorá bude prvým modelom založeným na modulárnej architektúre Mercedes-Benz (MMA). Hlavnou súčasťou tejto všestrannej a flexibilnej architektúry vozidla je takzvané skejtbordové šasi (Skateboard-Chasiss), teda podlahová skupina navrhnutá primárne pre elektrické vozidlá, vrátane príslušných komponentov pohonu a šasi. Naproti tomu sa dizajn karosérie líši: v nanovo definovanom vstupnom segmente Mercedes-Benz plánuje predstaviť rodinu, ktorá bude celkovo pozostávať zo štyroch modelov. Okrem CLA vo verzii štvordverového sedanu sem bude patriť typ Shooting Brake, ako aj dve luxusné, športové autá SUV.
„Mercedes-Benz bol ako vynálezca automobilu vždy priekopníkom prelomových pohonných systémov. Nedávno sme to preukázali na technologickom programe VISION EQXX, ktorý láme rekordy. Prostredníctvom pripravovaných vozidiel s architektúrou MMA teraz sprístupňujeme túto vizionársku technológiu našim zákazníkom a ešte viac sa približujeme k myšlienke jednolitrového vozidla elektrickej éry. Náš nový hybridný pohon s elektrickou prevodovkou nastavuje nové štandardy aj pokiaľ ide o efektívnosť. S novou CLA a ďalšími vozidlami založenými na architektúre MMA budú všetci zákazníci profitovať z efektívnej technológie na najvyššej úrovni,“ povedal Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG. Technický riaditeľ, vedúci vývoja a nákupu.
Na inteligentnú modulárnu architektúru so škálovateľným skejtbordovým dizajnom sa spoločnosť bude spoliehať aj v prípade budúcich modelových rodín v ostatných segmentoch. Mercedes-Benz sa usiluje o dosiahnutie vedúceho postavenia v oblasti elektrického jazdenia a softvéru vozidiel, a preto výrazne zintenzívnil svoje vývojárske aktivity v týchto oblastiach. K týmto aktivitám patrí aj nedávne otvorenie areálu eCampus v Stuttgarte-Untertürkheime, ktorý je kompetenčným centrom pre vývoj článkov a akumulátorov budúcich elektrických vozidiel značky s trojcípou hviezdou. Cieľom je vyvíjať inovatívne chemické kombinácie a optimalizované procesy výroby vysokovýkonných článkov s DNA značky Mercedes-Benz, a tak znížiť náklady na akumulátor v nasledujúcich rokoch o viac ako 30 percent.
Niektoré časti vývoja a testovania nových modelov s architektúrou MMA prebiehali v centre Electric Software Hub (ESH). V jeho budove v technologickom centre Mercedes-Benz Technology Centre (MTC) v Sindelfingene sa pod jednou strechou spája množstvo funkcií z oblasti softvéru, hardvéru, integrácie systémov a testovania.Celý proces elektrickej/elektronickej integrácie vývoja vozidiel sa odráža vo vnútri ESH. Vďaka tomu všetky nové hardvérové a softvérové komponenty navzájom hladko spolupracujú.
Mimoriadne flexibilná modulárna architektúra Mercedes-Benz prináša výnimočnú energetickú efektívnosť a predstavuje ďalší krok na ceste k elektrickej budúcnosti značky. V novom hnacom ústrojenstve sa odráža dlhoročná inžinierska kompetentnosť značky s trojcípou hviezdou. To rovnakou mierou platí aj pre vysokovoltové a mechanické komponenty, ako sú prevodovky. Elektrická pohonná jednotka (EDU 2.0) je prvou takouto jednotkou z novej generácie elektrických pohonných jednotiek od značky Mercedes-Benz. Vysoká miera integrácie agregátov vytvára inteligentný modulárny systém.
Mercedes‑Benz teraz do vstupného segmentu zavádza rozloženie pohonného systému, ktoré je známe zo segmentu stredne veľkých a luxusných, športových automobilov – v podobe hlavného náhonu na zadnej náprave, ktorý zabezpečuje optimálnu trakciu a jazdné vlastnosti. Elektrická pohonná jednotka s výkonom 200 kW a so synchrónnym motorom s permanentným budením (PSM) na zadnej náprave bola vyvinutá kompletne „inhouse“ inžiniermi Mercedes-Benz. Vysokovýkonná výkonová elektronika je vybavená meničom s karbidom kremíka (SiC), ktorý zabezpečuje mimoriadne efektívne využitie energie. Riadenie prevodovky a menič sú vysokointegrované do jediného komponentu. Pohonná jednotka je skonštruovaná v Untertürkheime, kde Mercedes‑Benz v priebehu rokov vyvinul množstvo inovatívnych pohonov.
EDU 2.0 ponúka riešenie konfliktu protichodných cieľov ako sú maximálny krútiaci moment, maximálna rýchlosť a príkladná efektívnosť, najmä v podmienkach skutočnej jazdy. Vysoký krútiaci moment totiž nezabezpečuje len jazdný výkon s vysokou dynamikou. Pomáha aj pri prejazde horskými priechodmi alebo ťahaní prívesov. Ďalšou silnou stránkou je výnimočne kompaktná konštrukcia EDU 2.0, z čoho profitujú rozmery interiéru a objem batožinového priestoru.
Modely s náhonom 4MATIC sú navyše vybavené pohonnou jednotkou s výkonom 80 kW na prednej náprave. Na zabezpečenie efektívnosti je táto jednotka vybavená aj novou generáciou meniča s karbidom kremíka (SiC) a je navrhnutá ako synchrónny motor s permanentným budením magnetmi (PSM). Elektromotor vpredu funguje ako pohon zabezpečujúci dodatočné zvýšenie výkonu (boost). V závislosti od jazdnej situácie alebo jazdného programu sa tento elektromotor zapína len vtedy, keď je potrebný príslušný výkon alebo trakcia. Túto úlohu plní odpojovacie zariadenie (DCU), ktoré výrobca automobilov Mercedes-Benz teraz prvýkrát používa vo vstupnom segmente.
Na zvýšenie efektívnosti dokáže DCU v zlomku sekundy pri nízkom zaťažení odpojiť elektromotor na prednej náprave, čím sa elektromotor a časti prevodovky zastavia. Straty na prednej náprave sa tým znižujú o 90 % a zvyšuje sa dojazd. V prípade štúdie Concept CLA Class by to predstavovalo dojazd viac ako 750 kilometrov (WLTP). Štúdia Concept CLA Class s energetickou spotrebou len 12 kWh/100 km by bola jednolitrovým vozidlom elektrickej éry.
Mercedes-Benz prvýkrát používa 800-voltovú elektrickú architektúru. Tento systém maximalizuje efektívnosť a výkonnosť a v kombinácii s novou generáciou akumulátora dokáže výrazne skrátiť čas nabíjania. V priebehu 10 minút možno zvýšiť dojazd štúdie Concept CLA Class až o 300 kilometrov1 s využitím rýchlonabíjania jednosmerným prúdom. Vďaka dôslednému zameraniu na časovú efektívnosť sa CLA pri pokuse o rekord už podarilo dosiahnuť lepší výsledok než dosiahli iné elektrické vozidlá blízke sériovej podobe: v rámci 24-hodinovej skúšobnej jazdy na okruhu v Nardò v južnom Taliansku prešiel predsériový model za 24 hodín presne 3 717 kilometrov. Dvojstupňová prevodovka na hlavnom náhone na zadnej náprave nielenže prispieva k efektívnosti, ale umožňuje aj mimoriadne dynamický jazdný výkon.
Zákazníci si budú môcť vybrať medzi dvomi akumulátormi s dvomi rôznymi chemickými zloženiami článkov. Články vrcholnej verzie s celkovým využiteľným obsahom energie 85 kWh majú anódy, v ktorých sa ku grafitu pridáva oxid kremičitý. V porovnaní s predchádzajúcim akumulátorom s konvenčnými grafitovými anódami je gravimetrická hustota energia vyššia až o 20 %. Na úrovni článku dosahuje objemová hustota energie chémie článku hodnotu 680 Wh/l. Použitie surovín bolo ešte viac optimalizované a redukované. Ešte viac sa zmenšil najmä podiel kobaltu.
Nasledovať bude plne elektrický základný variant s akumulátorom, ktorý obsahuje lítium-železo-fosfátovú katódu (LFP). Jeho kapacita energie dosahuje hodnotu 58 kWh a objemová hustota energie chemického zloženia článku je 450 Wh/l.
Mercedes-Benz zdôrazňuje svoje vedúce postavenie v oblasti pohonných systémov – elektrických aj hybridných. Efektívnosť je takisto kľúčovým aspektom pri vývoji moderných hybridných pohonných systémov. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz s architektúrou MMA budú dostupné aj ako hybridné vozidlá so 48-voltovou technológiou. Elektromotor s výkonom 20 kW bol spolu s meničom integrovaný do novej elektrifikovanej, osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky (8F-eDCT). Elektrickú energiu až 1,3 kWh poskytuje nový 48-voltový akumulátor s lítium-iónovou technológiou a s plochým dizajnom.
Vďaka rekuperácii energie a schopnosti plnoelektrického jazdenia pri typických rýchlostiach jazdenia v meste je toto hnacie ústrojenstvo mimoriadne efektívne. Tieto schopnosti ešte viac rozširuje elektrická jazda „plachtením“ pri rýchlosti do približne 100 km/h1. Spaľovacím motorom je nový štvorvalcový benzínový motor z rodiny modulárnych motorov FAME (Family of Modular Engines). Hybridný pohonný systém bude spočiatku k dispozícii v troch výkonových úrovniach 100, 120 alebo 140 kW1.
Tesla opäť sťahuje do servisu svoj Cybertruck19. November 2024
Tesla tento rok sťahuje svoje luxusné, športové autá Cybertruck už po šiestykrát. Potenciálny problém s meničom pohonu môže spôsobiť, že niektoré vozidlá prestanú produkovať krútiaci moment, čo má za následok náhlu stratu pohonu a zvýšenie rizika nehody. Zvolávacia akcia sa týka 2 431 SUV vyrobených s tranzistormi s efektom poľa (MOSFET) v období od 6. novembra 2023 do 30. júla 2024.
Problém sa môže vyskytnúť bez varovania, keď plynový pedál nepoháňa vozidlo. Keď sa však problém vyskytne, na displeji sa zobrazí výstražná správa s pokynom vodičovi, aby zastavil.
“Pred stratou pohonu nenastane žiadne varovanie,” poznamenala Tesla vo svojej správe o stiahnutí NHTSA. “Keď však vodič stratí schopnosť použiť krútiaci moment, okamžite dostane vizuálne upozornenie na používateľskom rozhraní s pokynom na bezpečné zastavenie vozidla na okraj cesty.”
Tesla sa začala zaoberať problémom s meničom 5. augusta 2024 vyšetrovaním sťažnosti zákazníka na náhlu stratu pohonu ich vozidla pred niekoľkými dňami. Automobilka potom analyzovala údaje z terénu pred identifikáciou zvýšenej poruchovosti meničov pohonov vybavených komponentmi MOSFET.
Tesla vymení menič pohonu v dotknutých vozidlách za menič so správne fungujúcimi MOSFETmi. Automobilka nešpecifikovala presný problém s časťou, ktorá spôsobuje problém s pohonom. V správe o bezpečnostnej zvolávacej akcii sa uvádza, že Tesla si nie je vedomá kolízií, zranení alebo smrteľných nehôd súvisiacich s týmto problémom.
Ako už bolo spomenuté, ide o šiestu tohtoročnú zvolávaciu akciu pre luxusné, športové autá Tesla Cybertruck. Predchádzajúce zvolávacie akcie boli reakciou na fyzické problémy, ako sú chybné stierače čelného skla – z ktorých bolo stiahnutých 11 688 nákladných vozidiel – uvoľnené obloženie alebo problémy s plynovým pedálom.
zdroj: motor1.com
Sedan Audi A4 prežíva v Číne ako nové Audi A5L18. November 2024
Hoci je nové Audi A5 oficiálne označené ako sedan, technicky ním nie je. Má praktickejšie dvere batožinového priestoru a nahradí starý sedan A4 aj A5 Sportback. Audi A5L, ktoré bolo nedávno predstavené na výstave Auto Guangzhou 2024, však udržuje tradičný trojskriňový sedan pri živote. Predĺžená verzia pre Čínu má namiesto toho veko kufra.
Na rozdiel od konceptu E od novozaloženej samostatnej značky AUDI, ktorá nemá ikonické logo, si luxusné, športové autá A5L od Audi zachovávajú štyri krúžky. Dokonca ich osvetľuje vpredu aj vzadu. A5L, súper BMW radu 3 Sedan s dlhým rázvorom a sedan Mercedesu triedy C vyrábaný aj v Číne, je dlhý 4902 mm, takže sa v porovnaní s globálnym A5 natiahol o 73 mm.
Hoci obrázky interiéru neboli zverejnené, vieme, že luxusné, športové autá Audi A5L ponúkajú dodatočný priestor na nohy pre cestujúcich sediacich vzadu vďaka veľkorysejšiemu rázvoru. Vzdialenosť medzi nápravami sa zväčšila o 65 mm na 2965 mm. Očakávame, že kabína bude po medzinárodnej A5, takže je pravdepodobné, že bude rozloženie troch obrazoviek s niekoľkými konvenčnými tlačidlami.
Audi A5L sa nachádza pod Audi A7L v čínskej zostave Audi. Väčším modelom je tiež konvenčný sedan s vekom batožinového priestoru, ktorý sa predáva spolu s obvyklým A7 Sportback s dverami batožinového priestoru.
zdroj: motor1.com
Štvrtý model Lamborghini bol takmer sedan17. November 2024
Lamborghini nikdy nemalo rozsiahlu zostavu, v súčasnom portfóliu má len tri luxusné, športové autá: Revuelto, Temerario a Urus. Taliansky výrobca superáut pracuje na pridaní štvrtého, nového elektrického GT založeného na koncepte Lanzador. V jednom okamihu však spoločnosť uvažovala o tom, že jej ďalšie luxusné, športové auto bude sedan.
Lamborghini odmietlo myšlienku ďalšieho SUV kvôli Urusu. Generálny riaditeľ Stephan Winkelmann však uviedol, že spoločnosť zvažuje oživenie verzie konceptu Estoque (2008) s dlhým rázvorom predtým ako potvrdilo Lanzadore ako štvrtý model.
“Pozreli sme sa na myšlienku vyrobiť luxusné, športové auto GT, čo sme si vybrali na konci dňa,” povedal Winkelmann v rozhovore pre CAR Magazine. “Pozreli sme sa však aj na iné SUV, ktoré sme odmietli, a sedan, o ktorom sme uvažovali už v roku 2008 s modelom Estoque. Bol to koncept, ktorý sme museli ďalej rozvíjať – mal dlhý rázvor a dospeli sme k záveru, že dlhý rázvor nie vždy vyzerá tak dobre.”
Lamborghini je o štýle a Estoque vyzerá trochu zvláštne so štyrmi dverami a prítomnosťou ako limuzína. Estoque debutoval na autosalóne v Paríži v roku 2008 ako prvý model značky s motorom vpredu od LM002. Lamborghini nikdy neposkytlo veľa informácií o koncepte, narážajúc na celý rad pohonných jednotiek, vrátane V10 na báze Gallardo alebo hybridného alebo naftového V8.
Namiesto toho príde Lamborghini Lanzador, ktorý automobilka predstavila minulý rok. Išlo o dvojdverový elektromobil s výkonom 1 341 koní, ktorý sa mal začať vyrábať v roku 2028. Lamborghini teraz hovorí, že dorazí koncom tohto desaťročia alebo začiatkom budúceho desaťročia a bude prvým elektrickým vozidlom značky. Lamborghini má teda veľa, čo musí urobiť skôr, ako vyrazí na cestu.
Zdroj: motor1.com
Bugatti Mistral je najrýchlejší kabriolet na svete16. November 2024
Bugatti síce povedalo, že skončilo s naháňaním rekordov, nebola to ale tak úplne pravda. Éra W16 sa chýli ku koncu, nie je to ale koniec pre 8.0-litrové monštrum so štyrmi turbodúchadlom. Úžasný motor, ktorý poháňa luxusné, športové autá Bugatti Mistral pomohol Chironovi bez strechy stať sa najrýchlejším sériovým vozidlom s otvorenou strechou v histórii.
Bugatti tiež nesprávne hovorilo o maximálnej rýchlosti Mistralu. Spočiatku sa uvádzalo, že toto nádherné luxusné, športové auto dosiahne rýchlosť 420 km/h. Ako sa ukázalo, model je o viac ako 30 km/h rýchlejší, ako sa pôvodne odhadovalo. Na testovacej dráhe Papenburg v Nemecku dosiahol rýchlosť 453,91 km/h.
Za volantom rekordného Mistralu nesedel nikto iný ako testovací jazdec Bugatti Andy Wallace. Víťaz Le Mans tiež v roku 2019 dosiahol rekord maximálnej rýchlosti 490 km/h s vozidlom Bugatti Chiron Super Sport 300+. Vyrába sa iba 99 kusov Mistralu a rekordné auto je údajne jednorazové. Jeho výrazné oranžové akcenty odkazujú na obe rekordné vozidla Bugatti Veyron 16.4 Super Sport a spomínaný Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse. Chiron mal tiež čiernu a oranžovú farbu. Mimochodom, majiteľ rekordného Bugatti Mistral má aj ďalšie tri rekordné luxusné, športové autá.
Mistral teraz zosadil z trónu Hennesseyho Venom GT Spyder, ktorý v roku 2016 zrýchlil na rýchlosť 427 km/h. Bugatti zorganizovalo úspešnú jazdu 9. novembra za prítomnosti hrdého majiteľa vozidla, ako aj Mate Rimac, generálneho riaditeľa Bugatti Rimac. Pripomenieme, že má 37 % podiel v skupine Rimac, nasleduje Porsche s 24 %, Hyundai s 12 % a ďalší investori s 27 %. Skupina Rimac má 55 % podiel v spoločnosti Bugatti Rimac, pričom zvyšných 45 % patrí spoločnosti Porsche.
Zaujímavé je, že táto akcionárska štruktúra má veľa spoločného s rozhodnutím Bugatti jazdiť najvyššou rýchlosťou v Papenburgu a nie v Ehra-Lessien. Ako uvádza Top Gear, Bugatti jednoducho nemalo prístup k tomuto zariadeniu, pretože ho vlastní koncern Volkswagen. Je to to isté miesto, kde sa Veyron a Chiron zapísali do histórie.
Hennessey tvrdí, že Venom F5 Roadster môže dosiahnuť hranicu 300 míľ za hodinu, ale uveríme tomu, keď to uvidíme. Koenigsegg Jesko Absolut sa ešte neuskutočnil ani v najvyššej rýchlosti, takže medzitým je Bugatti Mistral nesporným kráľom maximálnej rýchlosti s otvorenou strechou.
zdroj: motor1.com
Mercedes-AMG samostatne vyvíja prvé vysokovýkonné SUV15. November 2024
Značka Mercedes-AMG po prvý raz vo svojej 57-ročnej histórii vyvíja vlastné SUV od nuly. Prvé terénne, luxusné, športové auto pod heslom „Born in Affalterbach“ je postavené na vlastnej elektrickej vysokovýkonnej platforme AMG.EA. Vývojové vozidlá absolvujú prvé testovacie jazdy už túto zimu.
Vysokovýkonné SUV sú už dlhé roky neoddeliteľnou súčasťou portfólia AMG. Značka výkonných, luxusných, športových automobilov z Affalterbachu založila tento segment vďaka modelu ML 55 AMG pred 25 rokmi. Trieda vysokovýkonných terénnych vozidiel si pritom rýchlo získala srdcia zákazníkov a odvtedy zaznamenala vysokú mieru rastu. Dnes značka Mercedes-AMG ponúka v rámci modelov GLA, GLB, GLC, GLE, GLS a EQE SUV celkovo šesť konštrukčných radov SUV. Do portfólia značky navyše patria aj luxusné, športové autá Mercedes‑AMG G 63 (kombinovaná energetická spotreba: 15,7 ‒ 14,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 358 ‒ 335 g/km)- ikona terénneho vozidla zameraného na výkon.
V prípade aktuálneho projektu SUV značka Mercedes-AMG po prvýkrát vyvíja celú architektúru vozidla vo vlastnej réžii. Full-size SUV bude pritom druhým modelom postaveným na plnoelektrickej vysokovýkonnej platforme AMG.EA. Je to tiež šieste vozidlo, ktoré kompletne vyvíjajú špecialisti zameriavajúci sa na vysokovýkonné vozidlá z Affalterbachu – popri prvom modeli AMG.EA, ktorý sa už nachádza vo fáze testovania, a po aktuálnych modeloch GT, SL a predchádzajúcich generáciách modelov GT a SLS.
„Vozidlá SUV patria už veľa rokov k naším najobľúbenejším modelom. Teraz po prvýkrát vzdávame tomuto vývoju hold prostredníctvom vozidla SUV pod heslom „Born in Affalterbach“. Naším zákazníkom tak ponúkame absolútne fascinujúce vysokovýkonné terénne, luxusné, športové auto na základe platformy AMG.EA. Pre riešenia v rámci našej novej vysokovýkonnej platformy pritom platí: „Predovšetkým AMG, potom elektromobil“. To znamená, že tieto luxusné, športové autá budú nielen vynikajúcimi elektromobilmi, ale presvedčia aj v oblasti klasických vlastností typických pre značku AMG, ako sú emócia a výkonnosť.” Povedal Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach.
Porsche Sonderwunsch vytvorilo posledné Porsche 911 Dakar14. November 2024
Porsche 911 Dakar vyzerá skvele aj bez efektného laku. To znamená, že luxusné, športové auto s vysokým podvozkom má niekoľko vzhľadov, ako je schéma inšpirovaná Rothmanom alebo vzhľad Rallye 1971, ktoré mu dodávajú pretekársky vzhľad. Ale so všetkými 2 500 exemplármi Porsche 911 Dakar, ktoré už boli nárokované, spoločnosť ukončuje svoje jedinečné luxusné, športové auto vo veľkom štýle.
Tento jedinečný Dakar si objednal taliansky zberateľ a vytvorilo ho oddelenie prispôsobenia Porsche Sonderwunsch. Má na sebe dizajnový balík Rallye s trojfarebným lakom Signal Yellow, Gentian Blue Metallic a novou modrou Lampedusa Blue, pomenovanou po talianskom stredomorskom ostrove.
Horná časť tela má prepychovú žltú Signal, zatiaľ čo vlnovitý akcent Lampedusa Blue ju oddeľuje od tmavšej metalízy Gentian Blue. Originál disky Porsche sú lakované signálnou žltou farbou a majú modré akcenty Lampedusa okolo okraja ráfika a dokonca aj LED svetlomety majú jemný akcentný krúžok Lampedusa.
Tieto farby sa rozširujú do interiéru s akcentmi Signal Yellow a prešívaním lemujúcim stredovú konzolu, palubnú dosku a panely dverí. Logo 911 Dakar je všité do predných opierok hlavy Sports Seats Plus v rovnakej farbe – a dokonca aj radiaca páka dostane jemný signálny žltý akcent.
V energetickom oddelení sa nič nemení – Porsche 911 Dakar má stále 3.0-litrový plochý šesťvalec s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 475 koní. Je spárovaný s osemstupňovou prevodovkou PDK a štandardným pohonom všetkých kolies. Športovému autu trvá len 3,4 sekundy, kým dosiahne rýchlosť z 0-100 km/h.
Vzhľad bol vyrobený výlučne ručne a Porsche úzko spolupracovalo so zákazníkom na vytvorení vlastného vzhľadu. Predtým, ako sa toto luxusné, športové auto vydá do Talianska a dostane sa do rúk svojho veľmi šťastného nového majiteľa, bude vystavené v múzeu Porsche v Nemecku.
Zdroj: motor1.com
Nové Porsche Taycan GTS je oveľa výkonnejšie13. November 2024
Po debute niekoľkých aktualizovaných úrovní výbavy vo februári sú teraz k dispozícii ďalšie príchute luxusného, športového elektromobilu Porsche Taycan- GTS a 4.
Počnúc horúcim GTS teraz poskytuje 690 koní so zapnutou funkciou overboost. V porovnaní so starým Taycanom GTS je to o celých 100 koní viac. Extra šmrnc získate so štandardným balíkom Sport Chrono, ktorý obsahuje funkciu push-to-pass. Stlačte tlačidlo a maximálny výkon sa zvýši o 93 koní na desať sekúnd.
Dodatočný elektrický výkon zaistil zlepšenie zrýchlenia o 0,4 sekundy v šprinte z 0-100 km/h, ktorý teraz trvá 3,1 sekundy sedanu a jeho praktickejšiemu súrodencovi Sport Turismo. Hoci pod kapotou nie je klasický motor, Porsche sa snaží okoreniť soundtrack profilom Electric Sport Sound požičaným z horúcejšieho Porsche Taycan Turbo S.
Luxusné, športové autá Porsche Taycan 4 sú teraz k dispozícii aj ako sedan. Predtým bola najlacnejšia verzia s pohonom všetkých kolies dostupná iba pre Cross Turismo. Keď je ovládanie štartu aktívne, Taycan 4 (2025) ponúka 402 koní so štandardnou batériou a 429 koní s vylepšeným balíkom. Dosiahnutie rýchlosti z 0-100 km/h trvá 4.4 sekundy, čo je o 0.1 sekundy menej ako model s pohonom zadných kolies.
Za určitých podmienok pracuje Porsche Taycan 4 v režime RWD automatickým odpojením predného motora pre vyššiu účinnosť. V prípade potreby ožije v priebehu milisekúnd. Adaptívne vzduchové odpruženie, maticové LED svetlomety a zvukový systém s 10 reproduktormi sú štandardom aj na tejto nižšej úrovni výbavy.
Rovnako ako ostatné verzie, aj modelový rok 2025 prináša farby karosérie Slate Grey Neo, Pale Blue a Purple Sky.
Podobne ako je zostava pre luxusné, športové autá Porsche 911 pôsobivo komplikovaná, Porsche predáva nie menej ako 13 verzií Taycanu, na vrchole šialené Turbo GT.
Globálny predaj Porsche Taycan tento rok výrazne klesol. Za prvých deväť mesiacov tohto roka dodalo Porsche len 14 042 kusov, čo predstavuje pokles o 50 % v porovnaní s obdobím január až september 2023. Spoločnosť uvádza ako dôvod slabý dopyt v Číne a prechod na faceliftovaný model.
zdroj: motor1.com
Niektoré Porsche s kolesami so stredovým zámkom musia do servisu12. November 2024
Spoločnosť Porsche Cars North America identifikovala potenciálny problém so skrutkami používanými na niektorých luxusných, športových automobiloch s kolesami so stredovým zámkom. V dôsledku toho spoločnosť stiahla 1 851 vozidiel a vydala odporúčanie pre predajcov a majiteľov vozidiel, aby sa koleso počas používania neodlepilo.
V zvolávacej akcii sú uvedené iba tri modely – Porsche 911, 718 Cayman GT4 RS a 718 Spyder RS. Všetky tieto luxusné, športové autá sú z modelového roku 2024 a majú dátumy výroby od septembra 2023 do decembra 2023. Porsche neposkytuje konkrétny počet stiahnutých áut pre každý model.
Podľa stiahnutých dokumentov podaných Národnému úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) sa Porsche ”dozvedelo o niekoľkých incidentoch, ktoré možno pripísať zlomeninám stredového zámku”. Vyšetrovanie prebieha, ale oznámenie zaslané predajcom spomína potenciálny problém s určitou výrobou skrutiek stredového zámku. Presná povaha problému nie je jasná; Porsche jednoducho uvádza, že tieto skrutky “nemuseli byť skonštruované podľa špecifikácie” a mohli by sa zlomiť.
V súčasnosti Porsche odporúča všetkým majiteľom dotknutých luxusných, športových automobilov, aby ich zaparkovali, kým nebude možné vykonať kontrolu. Ak sa zistia nejaké problémy, Porsche vymení poškodené komponenty. Konkrétne oznámenie vlastníka sa začne koncom decembra.
Na rozdiel od štandardných kolies vozidla, ktoré sa montujú na päť alebo viac čapov, kolesá so stredovým zámkom sa montujú iba jednou skrutkou v strede. Je to bežný dizajn používaný v pretekoch; Odstránenie / inštalácia jednej skrutky umožňuje rýchlejšie zastávky v boxoch. Výhody kolies so stredovým zámkom na cestných autách sú však prinajlepšom diskutabilné. Porsche hovorí, že koleso so stredovým zámkom má nižšiu rotujúcu hmotnosť a stredová skrutka zabraňuje uvoľneniu kolesa v priebehu času. Na upevnenie je však potrebný podstatne väčší krútiaci moment. Na demontáž a inštaláciu kolies a ak by sa niečo stalo so skrutkou, sú potrebné špeciálne nástroje.
zdroj: motor1.com