Novinky

Nový Mercedes-AMG GLC môže mať viac ako 900 koní19. November 2025

Pred niekoľkými mesiacmi Mercedes-Benz predstavil elektrický model GLC. Môže vyprodukovať až 483 koní, ale keď ho AMG získa, podľa novej správy by mohol dosiahnuť takmer dvojnásobok.

Neznáme “zdroje” povedali Autocaru, že AMG chce, aby luxusné, športové autá Mercedes-AMG GLC zrýchlili z 0-100 km/h za menej ako tri sekundy. SUV údajne bude mať tri axiálne motory, jeden vpredu a dva vzadu, ktoré spolu vyprodukujú viac ako 900 koní, a bude schopné dosiahnuť regulovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Luxusné, športové autá AMG budú využívať AMG Electric Architecture (AMG. EA), ktorú Mercedes predstavil s GT XX Concept, supersedanom s výkonom 1 340 koní a rýchlosťou 360 km/h, ktorý bol predstavený začiatkom tohto roka.

Kľúčom k výkonu auta bude batéria, ktorá bude používať valcové články namiesto hranolových a bude mať priame chladenie. To umožňuje, aby chladiaca kvapalina prúdila priamo okolo každého valca, čo SUV potrebuje na udržanie vysokovýkonného výkonu.

Automobilky možno obmedzujú svoje elektrifikačné úsilie, no mnohí naďalej investujú do batériovej technológie. Elektrický Mercedes-AMG GLC pravdepodobne bude konkurovať Porsche Cayenne Turbo, ktoré by malo ponúknuť podobný výkon a schopnosti.

Keď luxusné, športové autá Mercedes-AMG GLC dorazia, napodobia zvuky a pocity spaľovacieho auta, ako je Hyundai Ioniq 5 N. GLC bude mať tiež falošné radenie a simulované zvuky, čo je nová iterácia skeuomorfizmu.

Vysokovýkonný GLC by mal tiež obsahovať rôzne vizuálne vylepšenia špecifické pre AMG, ako sú jedinečné masky a aktívna aerodynamika. Vo vnútri budú športové sedadlá a AMG prvky všade.

Budúci rok bude pre Mercedes-AMG kľúčový. GT XX Concept predstavuje nový výkonný sedan pre túto spoločnosť, po ktorom bude nasledovať SUV. Automobilka ho predstavila minulý december a keď dorazí, môže mať viac ako 1 000 koní.

zdroj: motor1.com


Volkswagen ukázal prvý pohľad na ďalší ostrý model R18. November 2025

V podstate ide o Golf v SUV formáte, T-Roc je pre Volkswagen veľkou záležitosťou. Počas prvých desiatich mesiacov roka je to štvrtý najpredávanejší model v Európe celkovo. Predajné údaje od Dataforce ukazujú, že kompaktný crossover dosiahol do októbra 170 931 kusov. Je to pôsobivý výkon, keďže objem pochádza výlučne z prvej generácie predstavenej pred ôsmimi rokmi.

Dodávky nového T-Rocu zákazníkom začínajú tento mesiac, a ak radšej počkáte na viac výkonu, VW už naznačuje aj ostrejšie, luxusné, športové autá verzie R. Keďže má vyjsť až v roku 2027, vysokovýkonná verzia zostáva zahalená maskovaním. Avšak štvornásobný výfuk Akrapovič je jasným znakom, že nejde o obyčajnú verziu. Má tiež 20-palcové kované originál disky Volkswagen so širšími pneumatikami než pôvodný T-Roc R, čo poskytuje lepšiu priľnavosť.

Zábery zblízka, ktoré zdieľa Autocritica, naznačujú nahnevanejšie nárazníky a robustnejšie brzdy, no skutočný vrchol je pod kapotou. Ako sa dalo očakávať, zdieľa preplňovaný 2,0-litrový benzínový motor s najnovším Golfom R. Výkon je identický s výkonom 328 HP a krútiacim momentom 420 Nm, ale teraz s elektrifikovaným nádychom: ďalšie luxusné, športové autá Volkswagen T-Roc R budú mať mierny hybridný systém.

Kým 48-voltový systém zvyčajne znamená dočasné zvýšenie výkonu, inžinieri VW uprednostňujú efektivitu, aby splnili nadchádzajúce normy Euro 7. Preto sa neočakáva, že výkon prekročí výkon Volkswagenu Golf R. Je ešte priskoro povedať, či hot hatch prejde aj na mierny hybrid 2.0 TSI, no zostáva to možné, keďže Mk8 je posledný Golf so spaľovacím motorom. Wolfsburg naznačil, že súčasná generácia by mohla zostať v predaji až do roku 2035.

Bez nástupcu poháňaného spaľovacím motorom by existujúci Volkswagen Golf R pravdepodobne potreboval určitú úroveň elektrifikácie, aby spĺňal prísnejšie emisné pravidlá. Nech sa stane čokoľvek, šesťstupňová manuálna prevodovka, sa žiaľ nevracia. Výkonný hatchback bude naďalej exkluzívne spájaný so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorú zdieľa s budúcim T-Roc R. Podobne ako Golf R, jeho crossover ekvivalent bude ponúkaný výhradne s pohonom všetkých kolies 4Motion.

Divízia VW pre luxusné, športové autá Volkswagen R sa aktuálne pripravuje rozlúčiť s modelom Volkswagen Touareg R, pričom výroba tohto luxusného SUV má skončiť v roku 2026.

Do budúcnosti je plne elektrický model R otázkou času, nie či. VW už predstavil Polo GTI bez spaľovania a naznačoval budúce luxusné, športové autá Volkswagen R poháňané výlučne elektrickými motormi.

zdroj: motor1.com


BMW prináša späť krásne retro farby na špeciálne M340i17. November 2025

Všetko najlepšie k 50. narodeninám, BMW radu 3. Obľúbené luxusné, športové autá oslavujú päť desaťročí úspechu so špeciálnou edíciou, ktorá vzdáva hold každej generácii pred ním: BMW M340i xDrive 50 Jahre Edition.

Tento špeciálny M340i vzdáva hold svojim predchodcom exkluzívnymi možnosťami laku, obloženia a kolies – vrátane niekoľkých povrchových úprav, ktoré nikdy predtým neboli ponúkané na moderné, luxusné, športové autá BMW 3. Kupujúci si môžu vybrať z piatich farieb pochádzajúcich z predchádzajúcich generácií, od pôvodného E21 po E90.

Každá farba exteriéru sa spája s jednou z troch možností interiérovej kože – čierna, slonovinová alebo tartufo – plus obloženie z uhlíkových vlákien a označenie “3 Series 50 Jahre Edition” v celej kabíne. Je to tiež prvýkrát, čo BMW ponúklo rozšírenú merino kožu na rade 3, ktorá je tu štandardom.

Vonkajší odtieň tiež určuje povrchovú úpravu brzdového strmeňa, či už červenú alebo modrú. Štandardný balík Shadowline pridáva adaptívne LED svetlomety a tmavú mriežku chladiča a akcenty s nižším nasávaním. BMW ďalej vybavuje model spojlerom veka batožinového priestoru M Performance z uhlíkových vlákien, 19-palcovými M dvojlúčovými originál diskami, koncovkami výfuku M Performance a dodatočným označením “50 Jahre Edition” na batožinovom priestore.

Na fronte výkonu sa nič nemení – nie že by sme sa sťažovali. BMW M340i už má čo ponúknuť. Zachováva si svoj štandardný preplňovaný 3.0-litrový radový šesťvalcový mild-hybridný motor s výkonom 386 koní. To stačí na to, aby sa séria 3 dostala z 0-100 km/h len za 4.1 sekundy. Výkon je vedený cez osemstupňovú automatickú prevodovku na všetky štyri kolesá.

Spoločnosť neuviedla, koľko jednotiek plánuje postaviť, iba to, že výroba bude obmedzená. Luxusné, športové autá BMW M340i 50 Jahre Edition by mali vyraziť do predaja začiatkom budúceho roka.

zdroj: motor1.com


Nissan stále nemá jasný plán pre nové GT-R16. November 2025

Nissan bol veľmi neoblomný, keď tvrdil, že luxusné, športové autá Nissan GT-R sa vrátia. Menej istá je podoba, ktorú by mohla mať nová iterácia ikonického luxusného, športového auta – elektrická, spaľovacia alebo hybridná. V súčasnosti je to niečo, čo automobilka aktívne skúma.

Guillaume Cartier, výkonnostný riaditeľ Nissanu, nedávno povedal pre Autocar, že neexistuje “žiadny jasný plán” pre nové, luxusné, športové auto, pretože automobilka skúma “rôzne cesty”. Nissan naznačil potenciálne budúce GT-R s konceptom Hyper Force z roku 2003, štvormotorovým elektrickým vozidlom s výkonom 1 341 koní, ale nič nebolo nikdy potvrdené.

Teraz, keď sa výroba R35 skončila, fanúšikovia očakávajú R36. Generálny riaditeľ a prezident Nissanu Ivan Espinosa začiatkom tohto roka povedal, že spoločnosť chce, aby sa GT-R “jedného dňa vrátil”. Len to nemusí byť v dohľadnej dobe.

Espinosa dodal, že spoločnosť “dnes nedokončila presný plán” a že GT-R sa bude “vyvíjať a objavovať v budúcnosti”. Nie je prvým v automobilke, ktorý diskutuje o ďalšom Nissane GT-R. Ponz Pandikuthira, hlavný produktový plánovač Nissanu USA, povedal: “GT-R sa bezpochyby vráti.”

Bez jasného plánu na návrat superšportu môže chvíľu trvať, kým príde nový. Nissan teraz prerába svoju ponuku, zatiaľ čo Espinosa, ktorý bol začiatkom tohto roka vymenovaný za vedúceho spoločnosti, sa snaží obrátiť zápasiacu automobilku.

Úplne nový, nízkosériový superšport môže byť mimo súčasných rozpočtových úvah spoločnosti, hoci Nissan už pracuje na nástupcovi R35. Najpravdepodobnejším výsledkom je pravdepodobne hybridný superšport, ktorý spojí výkonnejší spaľovací motor s výkonným elektrickým asistenciou.

Luxusné, športové autá Ferrari 296 GTB Lamborghini Temerario majú hybridné pohonné jednotky s výkonom 817 a 908 koní. Hybridný GT-R by určite vyprodukoval viac výkonu než R35, ktorý mal dvojitý turbomotor s objemom 3,5 litra V6 s výkonom 600 HP vo verzii Nismo.

zdroj: motor1.com


Takto bude vyzerať prvá Formula 1 z dielne Audi15. November 2025

Do konca aktuálnej sezóny Formuly 1 zostáva už len niekoľko týždňov, čo znamená, že začiatok sezóny 2026 je hneď za rohom. Keď budúci rok zhasnú svetlá, Audi bude prvýkrát v histórii na štartovom rošte – a my sme nahliadli do toho, ako bude vyzerať auto nemeckej automobilky s novým konceptom R26.

Koncept predstavuje dizajn a farebnú schému, ktorá bude súčasťou novej identity značky pre celú spoločnosť a jej luxusné, športové autá. Obsahuje titán, sadze a nové červené Audi. Auto bude mať aj červené krúžky a bude slúžiť ako “priekopník novej identity značky, ktorá bude v budúcnosti zavedená pre tím F1 aj Audi ako celok.”

Audi vstupuje do F1 prostredníctvom akvizície Sauber Group v roku 2022 a okamžite začalo vyvíjať preplňovaný 1,6-litrový motor V6, systém rekuperácie energie a zvyšok pohonnej jednotky vrátane prevodovky.

Na čele úsilia Audi v F1 sú bývalý šéf tímu Ferrari Mattia Binotto a bývalý športový riaditeľ Red Bullu Jonathan Wheatley. Súčasní jazdci Sauberu Nico Hülkenberg a Gabriel Bortoleto si ponechajú svoje miesta aj v budúcom roku a budú pretekať za Audi.

Verejnosť sa prvýkrát pozrie na vozidlo Audi Formuly 1 v akcii vo februári počas testovania v Bahrajne. Auto bude mať svoj pretekársky debut na Veľkej cene Austrálie v Melbourne v marci.

Audi už pri vstupe do ikonickej pretekárskej série zmierňuje očakávania, aj keď má veľké ciele na koniec desaťročia. Generálny riaditeľ Audi Gernot Döllner povedal: “Nevstupujeme do Formuly 1 len preto, aby sme tam boli. Chceme vyhrať. Zároveň vieme, že špičkovým tímom vo Formule 1 sa nestanete zo dňa na deň. Vyžaduje si to čas, vytrvalosť a neúnavné spochybňovanie status quo. Do roku 2030 chceme bojovať o titul majstra sveta.”

Nové pravidlá, ktoré prídu v budúcej sezóne, by mohli ľahko dostať víťazov na koniec balíka, takže Audi nemusí mať toľko problémov, ako si myslí. Je to však náročná úloha založiť nový tím F1, ktorý neustále získava pódiové umiestnenia, a tento druh disciplíny si vyžaduje čas. Zdá sa, že tím Audi F1 bude hrať zásadnú úlohu v budúcnosti spoločnosti.

zdroj: motor1.com


Bentley Continental GT Supersports má zadný náhon a 657 koní14. November 2025

Bentley predstavil názov “Super Sports” v roku 1925 na vrchole svojho 41/2-litrového podvozku. Bol to prvý model Bentley schopný dosiahnuť rýchlosť 160 km/h a s úspechom v Le Mans koncom 20. a začiatkom 30. rokov pomohol upevniť Bentley ako vážneho uchádzača v oblasti luxusného výkonu.

Teraz, o 100 rokov neskôr, Bentley oživuje svoje meno Supersports. Tentoraz prichádza v podobe výkonného, ľahkého (aspoň na Bentley) luxusného, športového auta s pohonom zadných kolies založeného na súčasnom Continental GT.

Nový Bentley Continental GT Supersports zvyšuje súčasný model až na 11 s výkonným motorom V8 s dvoma turbodúchadlom s výkonom 657 koní. Je spárovaný s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom zadných kolies – a čo je dôležité, nejde o hybrid.

Supersports dosiahne rýchlosť 100 km/h len za 3,7 sekundy. Nájdite dostatočne dlhý úsek cesty a bude pokračovať maximálnou rýchlosťou 310 km/h.

Ako jediný nehybridný Continental GT v zostave a tiež s pohonom zadných kolies, stratí Supersports viac ako pár kíl v porovnaní so svojimi príliš zložitými, elektrifikovanými súrodencami. Bentley to vychvaľuje ako doteraz najľahší Continental GT, ktorý váži necelých 2 000 kg – alebo o viac ako 453 kg ľahší ako ďalší najľahší variant GT Speed.

Bentley používa šikovný elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou, ktorý pomáha posielať všetok novonadobudnutý výkon na zadné kolesá. Rozšíril tiež rozchod zadných kolies auta o 16,0 mm a pridal vektorovanie krútiaceho momentu bŕzd s riadením zadných kolies. Systémy riadenia, odpruženia a kontroly trakcie boli medzitým úplne prekalibrované.

Predné a viacprvkové zadné zavesenie s dvojitými lichobežníkovými ramenami sa spárujú so 48-voltovým elektronickým systémom proti prevráteniu Bentley, ktorý dokáže rozpoznať a potlačiť nakláňanie karosérie už za 0,3 sekundy. Bentley tvrdí, že brzdy sú najväčšie zo všetkých moderných sériových automobilov: 10-piestové strmene so 440 mm zarážkami z karbónu, kremíka a karbidu vpredu a štvorpiestové strmene so 410 mm kotúčmi vzadu.

Luxusné, športové autá Bentley Continental GT Supersports majú tri špecifické jazdné režimy v závislosti od použitia. Režim Touring zdvíha odpruženie a zmäkčuje tlmiče pre tlmenejšiu jazdu. Režim Bentley zostruje odozvu plynu a vylepšuje šasi pre trochu temperamentnejší zážitok.

Bentley hovorí, že nové Supersports zatáča o 30% rýchlejšie ako štandardný Continental GT Speed, s maximálnou bočnou silou až 1,3 Gs. To je porovnateľné s niečím ako luxusné, športové autá Koenigsegg CCX.

Vizuálne Bentley vyhodil tlmené okno a zbláznil sa so záclonami, sukňami, kolesami a krídlami, všetky poliate uhlíkovými vláknami, aby pomohli znížiť hmotnosť. Nový predný nárazník je vybavený integrovaným splitterom a je najväčší, aký bol kedy namontovaný na cestnom modeli Bentley. Dopĺňajú ho dve strmhlavé roviny v každom rohu nárazníka, ktoré pomáhajú znižovať vztlak.

Nový zadný difúzor pokračuje vzadu, zatiaľ čo jednodielny pevný spojler na veku kufra generuje o 300 kg väčší prítlak ako štandardný Conti GT. Supersports tiež nosí špeciálne 22-palcové ľahké kované originál disky vyvinuté spoločnosťou Manthey Racing špeciálne pre toto luxusné, športové auto.

Úspora hmotnosti pokračuje aj vo vnútri, kde Bentley úplne odstránil zadné sedadlá. Táto odľahčenosť zahŕňa aj zbavenie sa zadného audio systému, zoštíhlenie predných sedadiel a odstránenie časti zvukovej izolácie. Aj keď menšia izolácia nepochybne prinesie hlasnejšiu jazdu, aspoň vám umožní počuť titánový výfukový systém Akrapovic po celej dĺžke o niečo lepšie.

Samotné sedadlá sú dve ľahké, vysoko vystužené lyžice umiestnené nízko vo vozidle. Kupujúci si budú môcť vybrať z niekoľkých monotónnych, dvojfarebných a dokonca aj trojfarebných kombinácií interiéru so zdravou zmesou kože, dinamiky a akcentov z uhlíkových vlákien.

“Nový Supersports je viac než len Bentley, ktoré sa doteraz najviac zameriava na jazdca. Znamená to návrat k tomu, aby spoločnosť Bentley vyrábala extrémnejšie luxusné, športové autá – také, ktoré kombinujú mimoriadnu šírku schopností so skutočným zapojením vodiča, zatiaľ čo zostávajú diela automobilového umenia jedinečné a šité na mieru každému zákazníkovi,” hovorí predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Dr. Frank-Steffen Walliser.

Bentley sa vždy darilo, keď odhaľoval odvážnejšiu stránku, a nový Supersports je vyhlásením nášho zámeru pri oslave 100 rokov názvu. Toto je prvý projekt vyvinutý od začiatku do konca, odkedy som nastúpil do spoločnosti Bentley Motors, a som hrdý na náš tím a rýchlosť, s akou sme vytvorili luxusné, športové auto také odlišné od GT, na ktorom je založené.”

Ako sa očakávalo, Bentley postaví iba niekoľko stoviek exemplárov nových Supersports, z ktorých každý bude individuálne očíslovaný. Celosvetovo je plánovaných len 500 jednotiek. Knihy objednávok sa otvárajú v marci 2026, pričom výroba sa má začať neskôr v priebehu roka.

Cena nového Bentley Continental GT Supersports zostáva záhadou, ale očakávajte dosť výrazný nárast oproti súčasnému Continental GT.

zdroj: motor1.com


Prvý Mercedes sa zrodil pred 125 rokmi13. November 2025

Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLC zaujmú svojou výraznou reinterpretáciou klasickej masky chladiča Mercedes z roku 1900. Táto ikonická tvár automobilov Mercedes-Benz siaha až k úplne prvému vozidlu Mercedes, a teda aj k prvému modernému automobilu vôbec – Mercedesu 35 hp. Dňa 22. novembra 1900 dokončila spoločnosť Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) v Cannstatte prvé vozidlo tohto typu. Tento vysoko inovatívny automobil vznikol na žiadosť obchodného partnera DMG a nadšeného motoristu Emila Jellineka. Tento mimoriadne nadaný podnikateľ bol v tom čase najdôležitejším zákazníkom spoločnosti. Len v roku 1900 si objednal celkovo 72 nových vozidiel, ktoré predal kupujúcim z európskej vyššej triedy.

Mercedes 35 hp bol vysokovýkonným vozidlom svojej doby. Pokrýval niekoľko segmentov, ako bolo v tom čase bežné: Ako športová verzia vynikal v pretekoch. Alebo, vybavený prestížnou karosériou, bol vhodný na pohodlné cesty. Zákazníci preto používali Mercedes 35 hp na pretekoch aj v každodennom živote – a všade si užívali pôsobivú prítomnosť. Len 14 rokov po tom, čo Carl Benz a Gottlieb Daimler v roku 1886 nezávisle vynašli automobil, predstavoval Mercedes 35 hp z roku 1900 revolučný celkový dizajn. Stanovil štandard pre budúci vývoj moderného automobilu.

Príbeh modelu Mercedes 35 hp: Jellinek požadoval od hlavného inžiniera DMG, Wilhelma Maybacha, moderné, výkonné a bezpečné vozidlo, ktoré by prekonalo obmedzenia predchádzajúcich automobilov inovatívnou technológiou. Spúšťačom bola smrteľná nehoda pretekárskeho jazdca Wilhelma Bauera v pretekárskom aute Daimler Phönix 23 hp, s ktorým Jellinek vstúpil do pretekov do vrchu Nice–La Turbie v roku 1900. Jellinekovo pretekárske auto súťažilo pod pseudonymom „Mercédès“, podľa krstného mena jeho najstaršej dcéry. Krátko nato sa stalo značkou pre automobily DMG.

Maybach, vynikajúci hlavný inžinier DMG, následne so svojím tímom vyvinul novo koncipované vozidlo. Mercedes 35 hp je prvým automobilom, ktorý kompletne odišiel od koncepcie motorizovaného koča: jeho nízke ťažisko, dlhý rázvor a široký rozchod kolies mu poskytovali bezprecedentnú úroveň bezpečnosti a stability jazdy. K tomu sa pridali šikmý stĺpik riadenia a nožná spojka – kľúčové riešenia pre vynikajúcu ergonómiu a prvky, ktoré zostávajú charakteristickými znakmi automobilového inžinierstva dodnes.

Míľnikom bol pohon nového vozidla. Inovatívny koncept umožnil použitie nového vysokovýkonného motora. Tento motor, ktorý navrhol Josef Brauner, poskytoval zo štyroch valcov s objemom 5,9 litra výkon 25,7 kW (35 k) pri 950 otáčkach za minútu – na svoju dobu veľkolepý údaj. Voštinový chladič, ktorý vynašiel Maybach, zabezpečoval obzvlášť účinné chladenie a umožňoval trvalý vysoký výkon. Jeho štruktúra v prednej časti vozidla sa vyvinula z technicky nevyhnutného konštrukčného dielu na ikonický dizajnový prvok značky Mercedes, od roku 1926 značky Mercedes-Benz. V nedávno predstavenom modeli Mercedes-Benz GLC predstavuje tento motív chladiča súčasný výrazový prvok, ktorý poukazuje na budúcnosť automobilu.

Prvý Mercedes 35 hp prešiel rozsiahlym testovaním a technickým zdokonaľovaním počas niekoľkých týždňov. Po tomto období zdokonaľovania, známom ako „zábeh“, bol prvý Mercedes v histórii odoslaný 22. decembra 1900 Emilovi Jellinekovi do Nice. S obrovským úspechom prihlásil obchodný partner spoločnosti DMG nový model automobilu na pretekársky týždeň v Nice, ktorý sa konal od 25. do 29. marca 1901: Mercedes 35 hp dominoval v súťaži a vyhral okrem iného 392-kilometrové preteky Nice–Salon–Nice a preteky do vrchu Nice–La Turbie.

Po modeli Mercedes 35 hp z roku 1900 uviedla spoločnosť DMG v roku 1901 na trh sesterské modely Mercedes 12/16 hp a Mercedes 8/11 hp. Túto prvú generáciu modelov Mercedes v roku 1902 nahradila modelová rodina Mercedes-Simplex. Svoje meno získala vďaka svojej, na tú dobu, mimoriadne jednoduchej obsluhe.

V roku 1900 bolo prijaté aj ďalšie strategické rozhodnutie veľkého významu: spoločnosť DMG kúpila pozemok s rozlohou 185 000 metrov štvorcových v Untertürkheime na výstavbu novej továrne. Tá sa stala dnešným ústredným závodom Mercedes-Benz. Gottlieb Daimler, ktorý zomrel 6. marca 1900 vo veku iba 65 rokov, sa týchto dôležitých míľnikov nedožil. Inovatívna sila spoločnosti, ktorú založil, však naďalej poháňa luxusné, športové autá Mercedes-Benz do budúcnosti.


Nový Volkswagen pre Čínu nevyzerá ako Volkswagen12. November 2025

Koncern Volkswagen jazdí v Číne už desaťročia, ale dni dominancie sú preč. Vzostup domácich výrobcov automobilov s cenovo dostupnými, technologicky nabitými autami spôsobuje vážnu dieru do súvah starších značiek a núti ich prehodnotiť svoje stratégie.

Ako sa hovorí, ak ich nemôžete poraziť, pridajte sa k nim. Audi nedávno podpísalo dohodu so spoločnosťou SAIC o rozšírení existujúceho partnerstva vytvorením novej lokalizovanej značky AUDI, ktorá sa vzdáva ikonických štyroch kruhov. Rovnako ako AUDI E5 Sportback bez kruhov vyzerá výrazne odlišne ako luxusné, športové autá Audi, nový ID. Unyx 08 od Volkswagenu, vyvinutý v spolupráci s Xpeng, vizuálne nesúvisí s globálnymi modelmi VW.

Elektromobil predstavuje nový dizajnový začiatok pre Volkswagen v Číne a predstavuje štylistický jazyk vyvinutý špeciálne pre najväčší svetový automobilový trh. Zatiaľ čo krása je v oku pozorovateľa, všetci sa zhodneme na ID. Unyx 08 sa len málo podobá na akýkoľvek existujúci produkt VW. Bez odznakov by bolo identifikovať ho ako Volkswagen na hranici nemožného.

Medzi pozoruhodné detaily patria brzdy Brembo a motív vlka integrovaný do tretieho brzdového svetla. Delené svetlomety a zapustené kľučky dverí nie sú žiadnym prekvapením, pretože tieto funkcie sú trendom už nejaký čas. Bezrámové dvere sú prémiovým prvkom, aj keď zatemnené A-stĺpiky a zvláštne umiestnené tmavé bočné obloženie môžu rozdeliť názory.

Unyx 08, v podstate produkčná verzia konceptu ID. Evo, je veľké elektrické SUV vyrobené spoločnosťou Volkswagen Anhui v Číne. S dĺžkou 5 000 mm je väčší ako luxusné, športové autá Volkswagen Touareg, ale menší ako Atlas. Jeho vyhradená platforma EV umožňuje výrazne dlhší rázvor ako oba modely poháňané benzínom, a to 3 030 mm.

Podľa miestnych správ má nový model VW len pre Čínu veľa spoločného s Xpeng G9. Dokumenty ministerstva priemyslu a informačných technológií potvrdzujú, že prešiel homologizáciou a bude ponúkaný vo variantoch s jedným a dvoma motormi, pričom špičková verzia poskytne takmer 500 koní.

Napájanie pochádza z lítium-železo-fosfátovej (LFP) batérie dodávanej CATL, ktorá poskytuje dojazd viac ako 700 km, aj keď merané podľa mierneho štandardu CLTC. VW tiež ponúka 800-voltové ultrarýchle nabíjanie pre tento nový elektromobil skonštruovaný v Číne, vyvinutý v jeho najväčšom výskumnom a vývojovom centre mimo Nemecka. Predaj sa má začať v prvej polovici budúceho roka.

Luxusné, športové autá ID. Unyx 08 a E5 Sportback sú len dve z približne 30 elektrických vozidiel, ktoré koncern VW plánuje ponúknuť v Číne do konca desaťročia v rámci svojej iniciatívy “V Číne, pre Čínu”.

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes-Benz GLB má tri obrazovky a množstvo hviezd11. November 2025

Mercedes je uprostred obnovy svojho radu kompaktných luxusných, športových automobilov, aby odrazil konkurenciu najmenších modelov BMW. Zatiaľ čo Mníchov neponúkol sedemmiestne vozidlo od ukončenia radu 2 Gran Tourer pred niekoľkými rokmi, Stuttgart stále vidí dopyt po trojradovom vozidle v tejto triede. Vstúpte do druhej generácie GLB, ktorá bola predstavená dnes pred svetovou premiérou 8. decembra.

Malý crossover si zachováva svoj hranatý exteriér, ale prijíma úplne nový interiér. V súlade s CLA a CLA Shooting Brake predstavenými začiatkom tohto roka zahŕňa prepracované GLB rozloženie s tromi obrazovkami, aby prilákalo kupujúcich. Nastavenie MBUX Superscreen však bude voliteľné, pretože základné verzie sa vzdajú displeja na strane spolujazdca.

Mercedes nezverejnil veľkosti obrazovky, ale pravdepodobne sa pozeráme na 10.25-palcový digitálny prístrojový panel a duálne 14-palcové dotykové obrazovky. Zdá sa, že rozloženie je prevzaté z Mercedesu-Benz CLA, doplnené niekoľkými fyzickými ovládacími prvkami umiestnenými pred “plávajúcou” stredovou konzolou. V podstate všetko, čo sa vám na novej CLA páči (a nepáči), je tu.

Efekt hviezdnej oblohy panoramatickej sklenenej strechy s osvetlenými hviezdami bude možnosťou za príplatok. V súlade s CLA sa horná časť GLB môže v priebehu milisekúnd prepnúť z priehľadnej na nepriehľadnú stlačením virtuálneho tlačidla v informačno-zábavnom systéme. Bližší pohľad na displej vodiča potvrdzuje, že ide o výbavu AMG Line, zatiaľ čo medzi ďalšie detaily patrí head-up displej a zvukový systém Burmester.

Kľúčový rozdiel medzi luxusnými, športovými autami Mercedes CLA a GLB spočíva v zadnej časti, kde Mercedes ponúka voliteľný tretí rad s dvoma samostatnými sedadlami. Posuvný druhý rad je štandardom pri sedemmiestnych verziách a voliteľný pri päťmiestnych verziách. Keď nie sú potrebné, najzadnejšie sedadlá sa dajú sklopiť naplocho do podlahy batožinového priestoru, aby sa rozšírila kapacita batožinového priestoru.

Mercedes zatiaľ nezdieľal technické špecifikácie, ale očakáva sa zvýšenie veľkosti, a to nielen preto, že CLA výrazne narástla. Bolo nám povedané, že v druhom rade GLB (2027) je teraz “znateľne” viac miesta na nohy. Takmer plochá línia strechy ešte viac zvyšuje priestor nad hlavou pre cestujúcich v prvom a druhom rade v porovnaní s odchádzajúcim modelom. Stojí za zmienku, že aj základná verzia prichádza so sklenenou strechou, aj keď jej chýba osvetlený hviezdicový vzor a variabilná priehľadnosť.

Očakáva sa, že nový Mercedes-Benz GLB bude odzrkadľovať rad pohonných jednotiek CLA a ponúkne jedno- aj dvojmotorové varianty EV spolu s mild-hybridným nastavením postaveným na preplňovanom 1,5-litrovom štvorvalcovom motore “M252″. V CLA je tento priečne uložený benzínový motor spárovaný s osemstupňovým dvojspojkovým automatom a posiela výkon na predné kolesá alebo dostupný systém AWD. Elektrický CLA je medzitým vybavený štandardným pohonom zadných kolies a voliteľným pohonom 4Matic.

Obnova kompaktných vozidiel Mercedesu bude pokračovať s GLA novej generácie a menšou triedou G. Okrem toho sa plánuje príchod priamej náhrady za triedu A “z dlhodobého hľadiska”, podľa Mathiasa Geisena, člena predstavenstva pre marketing a predaj. Zostáva nejasné, či bude ponúkaný vo forme hatchbacku aj sedanu ako predtým alebo len ako päťdverový hatchback. Minivan novej generácie triedy B sa však neplánuje.

zdroj: motor1.com


BMW má silný dopyt po M2 CS10. November 2025

BMW má v rukách hit v podobe BMW M2 CS (2026). M2 generácie G87 prináša vážne potešenie z jazdy, ale luxusné, športové autá BMW M2 CS vec posúva ešte o stupeň vyššie. A je to zárez, ktorý je príťažlivý pre fanúšikov BMW, takže sa očakáva, že auto sa rýchlo vypredá.

Podľa BMWBlog BMW potvrdilo, že všetky prídely odoslané na japonský trh boli predané. To by bola tesná séria 87 príkladov. Medzitým americký trh dostane najväčšiu zásielku toho najlepšieho z Bavorska. Automobilka zvyčajne nezverejňuje presné údaje pre modely CS. Napriek tomu existujú ľudia, ktorí sú dobrí v zisťovaní počtov produkcie.

BMW pravdepodobne plánuje vyrobiť celkovo menej ako 2 000 modelov BMW M2 CS. Z tohto celkového počtu BMWBlog verí, že približne 300 skončí v USA. BMW tvrdí, že možno bude musieť upraviť výrobné čísla na základe toho, čo automobilka opisuje ako obrovský dopyt. Nepočuli sme, že by BMW podniklo nejaké takéto kroky.

BMW ponúka luxusné, športové autá M2 CS v štyroch farbách: Velvet Blue, Brooklyn Grey, Sapphire Black a Portimao Blue. Aby ostatní fanúšikovia BMW vedeli, že váše M2 je jeden špeciálny stroj navyše, automobilka dokončí kolesá v matnom zlatom bronze.

Je ľahké pochopiť, prečo takéto luxusné, športové auto vzbudzuje takú náklonnosť. BMW má radový šesťvalec s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 523 koní pod kapotou kompaktného stroja. Neexistuje žiadna hybridná pomoc pre túto dodávku energie. Neexistuje žiadny systém pohonu všetkých kolies, ktorý by otupil zábavu. Namiesto toho zostáva M2 CS skutočným luxusným, športovým autom, ktoré sa venuje poskytovaniu skutočnej radosti z jazdy. Dokonca aj verzia bez CS je pekelne zábavná.

M2 generácie G87 môže slúžiť aj ako akási rozlúčka pre takéto luxusné, športové autá. BMW pokračuje v zvyšovaní zložitosti svojich väčších M modelov. Súťažné modely odchádzajú. Vo väčšej miere sa využívajú hybridné pohonné jednotky a pohon všetkých kolies. Tieto zmeny neznamenajú, že tieto väčšie luxusné, športové autá BMW M nie sú zábavné. Skúsenosť však nie je úplne rovnaká.

Budeme si musieť počkať, ako bude vyzerať budúcnosť M2. Je však celkom ľahké vidieť, že tento vysoký dopyt po súčasnej verzii ukazuje, že veľa zákazníkov chce taký surový zážitok z jazdy, aký neumožňuje moderná výbava.

zdroj: motor1.com