Podrobnosti o Mercedese E 63 AMG20. Apríl 2009

AMG nastupuje do automobilovej jari 2009 s novou dynamikou: Už krátko po predstavení novej triedy E prezentuje značka divízie Mercedes-Benz Cars zameraná na výkonné automobily nové vozidlo E 63 AMG. Dynamická športová limuzína na každodenné použitie presviedča vysokými hodnotami výkonu, fascinujúcou jazdnou dynamikou a prenosom technológií z vysoko výkonného roadstera SL 63 AMG.

Od sériových modelov Mercedes-Benz triedy E sa nový E 63 AMG odlišuje svojím kompletne novovyvinutým športovým podvozkom AMG RIDE CONTROL s elektronicky riadeným tlmením a novou prednou nápravou, ako aj osobitým dizajnom exteriéru a interiéru. Zároveň dosiahol Mercedes-AMG pri novom automobile E 63 AMG vďaka dôslednému nasadeniu opatrení zvyšujúcich účinnosť zníženie spotreby paliva takmer o dvanásť percent. Svojou jedinečnou kombináciou asistenčných systémov určujúcich trendy E 63 AMG ďalej buduje svoju vedúcu pozíciu v oblasti bezpečnosti.

6,3-litrový motor V8 AMG v novom automobile E 63 AMG poskytuje svojím výkonom 386 kW/525 k a krútiacim momentom 630 Newtonmetrov rovnako vysokú úroveň, ako je vo vozidle SL 63 AMG. Z vysoko výkonného roadstera pochádza aj športová 7-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT: Prevodové ústrojenstvo sa vzdáva tradičného meniča krútiaceho momentu a využíva kompaktnú mokrú rozjazdovú spojku. Z toho vyplývajúce priame napojenie na hnacie ústrojenstvo umožňuje spolu so štyrmi individuálnymi jazdnými programami, funkciou medziplynu a RACE START mimoriadne emotívny a veľmi dynamický zážitok z jazdy.

Hnací balík je jedinečný v tomto segmente a zaručuje výrazne športové jazdné výkony: Z pokoja dosahuje E 63 AMG rýchlosť 100 km/h len za 4,5 sekundy; najvyššia rýchlosť predstavuje 250 km/h (elektronicky obmedzená). Pritom presviedča nepreplňovaný motor s vysokými otáčkami a zdvihovým objemom 6 208 centimetrov kubických agilnými reakčnými vlastnosťami, silným ťahom a enormnou ochotou dostávať sa do vysokých otáčok. Nová skladba zvuku AMG V8 nadchýna na každom kilometri, pritom pokojný chod zaručuje vhodnosť na dlhé trasy typickú pre značku Mercedes. Nová koncepcia vodného chladenia zabezpečuje aj pri veľmi dynamickom zaťažovaní na závodisku maximálnu stabilitu.

Napriek zvýšeniu výkonu o 8 kW/11 k oproti predchádzajúcemu modelu mohla byť spotreba paliva nového vozidla E 63 AMG podstatne znížená: S 12,6 litra benzínu Super plus na 100 kilometrov (predbežná hodnota) sa spotreba paliva pri E 63 AMG posúva takmer o dvanásť percent nižšie ako predtým a dosahuje špičkovú hodnotu v segmente športových limuzín s výkonom viac ako 377 kW/500 k. Tento pokrok je umožnený celým balíkom opatrení na zvýšenie účinnosti: Zásobovanie palivom podľa potreby a riadenie alternátora s rekuperáciou brzdnej energie v deceleračnom režime jazdy patria k sériovej výbave nového vozidla E 63 AMG. Navyše exkluzívna technológia značky AMG, LDS (Lichtbogen-Draht-Spritzen – drôtová elektrometalizácia), na povrstvovanie obežných plôch valcov redukuje trenie vo vnútri motora.

Aj športová 7-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT rozhodujúcim spôsobom prispieva k úspore pohonných hmôt: Mokrá rozjazdová spojka, ktorá pracuje v olejovom kúpeli, nahrádza doterajší menič krútiaceho momentu. Vďaka svojej nízkej rotačnej zotrvačnosti reaguje prevodovka veľmi spontánne, dynamicky a bez strát typických pre menič. Prevodovka je vybavená štyrmi jazdnými programami „C“ (Controlled Efficiency), „S“ (Sport), „S+“ (Sport plus) a „M“ (Manuálny), ktoré sa dajú nastaviť pomocou elektronického otočného spínača na jednotke AMG DRIVE UNIT. Čiastkové potlačenie jednotlivých valcov pomocou zrušenia zapaľovania a vstrekovania pri preraďovaní za plnej záťaže vedie k podstatne kratším dobám preraďovania. V režime M umožňuje športová 7-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT preraďovanie za 100 milisekúnd.

V jazdnom programe s pokročilou optimalizáciou spotreby Controlled Efficiency naproti tomu prevodovka preraďuje zľahka a riadenie prevodovky vedome volí včasné radenie nahor, aby sa otáčky motora udržiavali na čo najnižšej úrovni. Zároveň športová 7- stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT spĺňa najvyššie nároky na dynamiku jazdy: Rýchle a spontánne viacnásobné podraďovanie zaručuje mimoriadne agilný charakter rovnako ako automatická funkcia medziplynu a funkcia RACE START: Umožňuje vodičovi E 63 AMG automaticky vyvolať maximálny potenciál zrýchlenia.

Športový alebo komfortný? Vodič nového vozidla Mercedes-Benz E 63 AMG sa nemusí uspokojovať s kompromismi. Športový podvozok AMG RIDE CONTROL ovláda agilnú jazdu na závodnej dráhe aj komfortný pohyb šetriaci nervy. Vysoká jazdná dynamika a vhodnosť na dlhé cesty typická pre značku Mercedes vytvárajú v automobile E 63 AMG výnimočnú syntézu. Umožňuje to novovyvinutý športový podvozok AMG RIDE CONTROL: Zatiaľ čo na prednej náprave sú použité nové ramená s oceľovými pružinami, na zadnej náprave sú namontované pneumatické pružiny AMG. Výhoda tohto exkluzívneho riešenia značky AMG: Predné oceľové pružiny sa starajú o citlivé reakčné vlastnosti, zatiaľ čo zadné ramená s pneumatickými pružinami udržiavajú výšku vozidla vďaka automatickej regulácii svetlej výšky na konštantnej hodnote bez ohľadu na naloženie.

Nový elektronicky riadený systém pruženia podľa jazdnej situácie automaticky mení rozpoznávanie pruženia a redukuje uhol naklonenia karosérie. Výsledok: Bleskurýchle prispôsobovanie medzi optimálnym jazdným komfortom a čo najväčšou agilitou. Navyše vodič môže stlačením gombíka prepínať medzi troma režimami podvozka Comfort, Sport a Sport plus. Okrem toho E 63 AMG disponuje novovyvinutou nezávislou prednou nápravou s rozchodom väčším o 56 milimetrov, rúrovým skrutným stabilizátorom, novými priečnymi výstuhami, novými ložiskami kolies, novou elastokinematikou a novými nosičmi kolies pre väčší negatívny odklon kolies – a tak poskytuje viac stability pri rýchlej jazde zákrutami. Špecifická kinematika AMG navyše garantuje zreteľné zvýšenie presnosti; náročná konštrukcia nápravy, ktorá sa v princípe osvedčila už vo vozidle C 63 AMG. Zadná náprava takisto disponuje väčším negatívnym odklonom, optimalizovanou elastokinematikou a novým uložením rámu trojuholníkového závesu na zvýšenie stability v hraničnej oblasti.

Na zaručenie priameho charakteru bolo inovované aj hrebeňové riadenie s posilňovačom s parametrickou funkciou. Prevod riadenia v pomere 14 : 1 je o 22 percent priamejší ako pri sériových vozidlách, ďalej tuhý stĺpik riadenia ako aj novoodladená charakteristika posilňovača závislého od rýchlosti prináša presnejšie riadenie a lepší kontakt s vozovkou.

3-stupňový systém ESP® známy zo SL 63 AMG a C 63 AMG umožňuje individuálne možnosti nastavenia – a tým podstatne viac radosti z jazdy bez obmedzenia jazdnej bezpečnosti. Pomocou tlačidla ESP na jednotke AMG DRIVE UNIT môže vodič prepínať medzi stupňami „ESP ON“, „ESP SPORT“ a „ESP OFF“ – práve aktivovaný stav zobrazuje centrálny displej na združenom palubnom prístroji AMG. Perfektné spomalenie aj pri výrazne dynamickej jazde garantuje brzdová sústava AMG s vysokým výkonom a zvnútra vzduchom chladenými a dierovanými brzdovými kotúčmi s obvodovou veľkosťou 360 milimetrov. Na prednej náprave je použitá kompozitná technológia preverená v motoristickom športe a dovoľujúca vysoké zaťaženie. Optimálnu priľnavosť zaručujú 18-palcové disky z ľahkej zliatiny AMG v šírke deväť, resp. 9,5 palca s pneumatikami rozmeru 255/40 R 18 vpredu a 285/35 R 18 vzadu.

Vhodne k nekompromisne športovej technológii sa nové vozidlo E 63 AMG prezentuje vo výrazne dynamickom dizajne: Pohľad spredu určujú blatníky rozšírené na každej strane o 17 milimetrov s nápisom „6.3 AMG“, nový predný spojler AMG s veľkými otvormi na chladiaci vzduch a špecifické denné svetlá AMG s LED diódami. V spojení s výbavou na želanie Intelligent Light System disponuje E 63 AMG tónovanými prednými svetlometmi. O zvýšenie optického dojmu sa starajú plášte bočných prahov AMG a dolné oplechovanie zadnej časti AMG s čiernou vložkou difúzora. Akcenty typické pre značku zvýrazňuje športová výfuková sústava AMG s dvoma pochrómovanými dvojitými koncovými rúrami v novom tvare.

Interiér vozidla E 63 AMG s novým dizajnom fascinuje kvalitnými materiálmi a funkcionálnym športovým charakterom. Exkluzívnymi detailmi výbavy sú samostatné, elektricky nastaviteľné športové sedadlá AMG s optimalizovaným bočným držaním, ako aj športový volant AMG so štvorlúčovým dizajnom a prepínačmi AMG.
Úplne novým prvkom vyhradeným exkluzívne pre E 63 AMG je radiaca páka AMG s dotykovou logikou. Priamo vedľa nej v stredovej konzole sa nachádza jednotka AMG DRIVE UNIT; poskytuje možnosti nastavenia športovej prevodovky MCT, funkcií ESP, nastavenie podvozka a program AMG. Sériové je aj jemné kožené čalúnenie v troch rozličných farebných odtieňoch, združený palubný prístroj AMG s hlavnou ponukou AMG, vstupné lišty s nápisom AMG a športové pedále – obidvoje z kefovanej ušľachtilej ocele.

Želania vyššej miery športovej individuality splní PERFORMANCE STUDIO značky AMG: Hodnotu vozidla E 63 AMG možno z hľadiska jazdnej dynamiky zvýšiť už z výroby pomocou balíka Performance Package, ktorý obsahuje

• 19-palcové disky z ľahkej zliatiny AMG v odľahčenej technológii kovania, s pneumatikami 255/35 R 19 vpredu a 285/30 R 19 vzadu
• podvozok AMG Performance s tvrdším vyladením
• diferenciál zadnej nápravy s obmedzenou svornosťou AMG so 40-percentným účinkom uzávierky
• hranu spojlera AMG na zadnom veku
• volant AMG Performance v trojlúčovom dizajne

Z výroby je možné dodávať balíky špeciálnej výbavy z dielne PERFORMANCE STUDIO značky AMG aj individuálne:

• 19-palcové disky z ľahkej zliatiny AMG v odľahčenej technológii kovania, s pneumatikami 255/35 R 19 vpredu a 285/30 R 19 vzadu
• diferenciál zadnej nápravy s obmedzenou svornosťou AMG so 40-percentným účinkom uzávierky
• exteriérový balík AMG z uhlíkových vláken
• volant AMG Performance s trojramenným dizajnom
• ozdobné prvky AMG z uhlíkových vláken pre interiér
• vstupné lišty AMG, osvetlené
• rohožky AMG