Koncept novej triedy A26. Apríl 2011
Dlhá kapota, nízka silueta, štíhly vzhľad okien a k tomu celkový expresívny dizajn, výkonný agregát nového radu a tiež systém výstrahy pred hroziacou kolíziou na báze radaru s adaptívnym asistentom brzdenia ako novinka prvý krát na svete zavedená v kompaktnej triede vozidiel. To je základná charakteristika konceptu triedy A.
Preplňovaný priečne umiestnený benzínový dvojlitrový štvorvalec s priamym vstrekovaním (155 kW/210 k) BlueEFFICIENCY konceptu triedy A, má tiež novú dvojspojkovú prevodovku a poháňa predné kolesá.
Systém výstrahy pred hroziacou kolíziou Collision Prevention Assist na báze radaru s adaptívnym asistentom brzdenia znižuje riziko kolízie s pomalšie idúcim vozidlom vpredu. V prípade nepozornosti vizuálne aj akusticky varuje vodiča a pripraví asistenta brzdenia na precízne brzdenie. K brzdeniu dôjde, len čo vodič rázne stlačí brzdový pedál.
Tvary konceptu triedy A nadväzujú na kombináciu definovaných hrán a voľnej hry s plochami, ktorú Mercedes prvýkrát predstavil na vozidle F 800 Style. Tri výrazné línie vytvárajú štruktúru pri pohľade zboku.
Logo značky pri koncepte dopĺňa vpredu pozadie strieborných kovových bodiek na čiernych stĺpikoch vytvárajúce zdanie hviezdnej oblohy. Impozantný dojem z vozidla dotvárajú inovatívne vysokovýkonné (High Performance) svetlomety s diódami LED. Pre denné osvetlenie je vyčlenených 90 prvkov zo sklenených vlákien v hliníkových objímkach usporiadaných do svetlometu v tvare krídla.
Tvar krídla lietadla má tiež prístrojová doska potiahnutá priesvitnou, elastickou tkaninou. Vzduchové dýzy v prístrojovej doske zasa pripomínajú hnacie jednotky prúdového lietadla. Do ovládania konceptu triedy A je plne integrovaný aj smartfón. Všetky aplikácie, služby a obsah digitálneho životného štýlu tak možno ovládať pomocou systému COMAND Online.