Nový koncept Corvette má elektrický pohon9. Apríl 2025

Luxusné, športové autá Chevrolet C8 Corvette majú už päť rokov. Aj keď je možno príliš skoro snívať o C9, je ťažké nepredstaviť si, čo bude nasledovať, keď General Motors vydá nové koncepty Corvette. Automobilka požiadala svoje pokročilé dizajnérske štúdiá, aby vyvinuli návrhy Corvette, a tento pochádza z novej kancelárie GM v Spojenom kráľovstve. Je to jeden z niekoľkých konceptov Corvette, ktoré budú tento rok debutovať.

Koncept vyzerá ako nejaké luxusné, športové auto z videohry, ktorá si vo veľkej miere požičiava z histórie štýlu Corvette. V predných a zadných oknách sú krídlové dvere a rozdelené okná, ktoré evokujú ikonické “delené okno” Chevroletu Corvette Sting Ray z roku 1963. Jediná centrálna chrbtica je konštrukčným prvkom s “Apex Vision”, ktorý poskytuje “panoramatický výhľad na cestu a okolie”.

Koncept ‘Vette má 22-palcové predné a 23-palcové zadné originál disky s výškou 103,3 cm, šírkou 218 cm a dĺžkou 466,9 cm. Pre porovnanie, luxusné, športové autá Corvette C8 sú 123,4 cm vysoké, 217,2 cm široké (so zrkadlami) a 463,1 cm dlhé.

Navrhnutý koncept má tiež nešpecifikovanú elektrickú pohonnú jednotku, čo nie je prekvapujúce. Sú to už dva roky, čo Mark Reuss, prezident GM, zverejnil na LinkedIn, že spoločnosť “v budúcnosti ponúkne elektrifikovanú a plne elektrickú Corvette založenú na Ultiu”. Generálna riaditeľka GM Mary Barra tiež zopakovala záväzok spoločnosti prejsť na plne elektrický pohon ešte minulé leto. Napriek tomu je zarážajúce vidieť dizajnovú štúdiu budúcnosti Corvette bez akéhokoľvek spaľovacieho motora.

Horná polovica nového konceptu obsahuje klasické štylistické prvky aké majú luxusné, športové autá Corvette. Má zúžené zadné okno a známe vyzerajúce podbehy kolies, to všetko nad vysoko technickou spodnou polovicou s integrovanou aerodynamikou navrhnutou tak, aby odvádzala vzduch bez potreby krídel alebo spojlerov.

K dispozícii je tiež tvarovaný spodný diel karosérie, rekonfigurovateľné aerodynamické povrchy a výsuvné chrbtové plutvy na použitie na trati. V technickom liste je uvedené odpruženie s tlačnou tyčou a podvozok “inšpirovaný pretekárskym autom”.

Michael Simcoe, senior viceprezident GM pre globálny dizajn, povedal, že spoločnosť chce, aby jej pokročilé dizajnérske tímy vytvárali veci nad rámec sériových vozidiel. Jeho štúdie sú navrhnuté tak, aby “posúvali hranice, spochybňovali konvencie a predstavovali si, čo by mohlo byť”.

“Zatiaľ čo spolupracujú v rámci našej globálnej dizajnérskej siete na výrobných a koncepčných programoch vozidiel,” povedal, “tieto tímy majú primárne za úlohu predstaviť si, ako by mohli vyzerať luxusné, športové autá o 5, 10 a dokonca 20 rokov v budúcnosti a podporovať inovácie pre GM.”

zdroj: motor1.com