Zákazníci kupujúci luxusné, športové autá Ferrari sú čoraz mladší19. Marec 2025

Kúpiť si nejaké luxusné, športové auto Ferrari vyžaduje peniaze. Veľa peňazí. Ľudia s množstvom peňazí zvyčajne pracovali mnoho desaťročí, aby získali takéto prostriedky, čo ich zaraďuje do vyššej vekovej skupiny. To platí pre väčšinu špičkových značiek. V poslednej dobe však Ferrari zaznamenalo posun vo veku svojich kupujúcich – a čísla sa skláňajú smerom nadol.

V rozhovore pre CNBC generálny riaditeľ Ferrari Benedetto Vigna povedal, že “40% nových klientov [Ferrari] je mladších ako 40 rokov.” To je skok o 10% oproti roku 2023, keď kupujúci Ferrari do 40 rokov tvorili len 30% klientely talianskeho výrobcu luxusných, športových automobilov. “Neviem o iných značkách,” pokračuje Vigna, “ale pre nás je to úspech, ktorý je vďaka nášmu tímu.”

Tieto čísla sú prekvapujúce vzhľadom na históriu exkluzivity značky. Len v roku 2024 približne 81% predaných nových Ferrari smerovalo k existujúcim zákazníkom, uvádza Fortune. A 48% z týchto kupujúcich už vlastnilo viac ako jedno luxusné, športové auto Ferrari. Takže aj keď sa medián veku znižuje, do dverí sa nedostane veľa nových kupujúcich.

Ferrari predalo v roku 2024 celkovo 13 752 áut, pričom 3 527 z nich sa dostalo do USA – najväčšieho trhu značky. Nemecko a Japonsko boli druhým a tretím najväčším trhom Ferrari s iba 1 827 a 1 445 predanými kusmi.

Príchod SUV Ferrari Purosangue nepochybne pomohol posunúť predajné čísla. Od januára do augusta 2024 bol Purosangue druhým najpredávanejším modelom značky s 1 489 dodanými kusmi. Ferrari Roma bola len o odtieň lepšia s 1 870 dodanými kusmi.

V roku 2025 značka dúfa, že tento úspech ešte viac využije s novými modelmi ako Ferrari 12CilindriFerrari F80, ktoré sa dostanú do predajní. Ale ak chcete jedno z týchto áut, budete musieť počkať. Ferrari sa už predáva do roku 2026, čo znamená, že nového vzpínajúceho sa koňa budete môcť dostať do rúk najskôr začiatkom roka 2027.

zdroj: motor1.com