Audi R8 by sa mohlo vrátiť s hybrindým motorom V811. Marec 2025

Je to už rok, čo Audi postavilo posledné luxusné, športové auto Audi R8. Zatiaľ čo Lamborghini už nahradilo Huracan novým Temerariom, dvojča z Ingolstadtu ešte nebolo oficiálne oznámené. Nová správa však naznačuje, že Audi chce začať predávať ďalšie luxusné, športové auto. Nové Audi R8 sa údajne bude držať spaľovacieho motora.

Podľa čerstvej správy od Autocar sa očakáva, že luxusné, športové autá Audi R8 sa vrátia koncom roka 2027. Nová vlajková loď má pečiatku schválenia od generálneho riaditeľa spoločnosti Gernota Döllnera. Audi sa odmietlo vyjadriť, ale fámy uvádzajú, že model novej generácie bude plug-in hybrid založený na motore V8 zdieľanom s Temerariom.

Zatiaľ čo predchádzajúce R8 boli vyvíjané súbežne s luxusnými, športovými autami Lamborghini Gallardo a Huracan, nový model prišiel roky po Temerariu. Malé Lamborghini bolo interným úsilím, ktoré bolo možné vďaka rastúcemu úspechu zúrivého býka, ktorý zabezpečil finančné prostriedky na vývoj nového superauta samostatne. V roku 2024 po prvýkrát v histórii Lamborghini prekonalo Bentley a dodalo 10 700 kusov, čo je o 100 viac ako spoločnosť so sídlom v Crewe.

S R8 sa bude opäť ľahšie žiť ako s jeho dvojčaťom Lamborghini, ktoré zostane tvrdším variantom. Audi však zrejme používa nevydané, horúcejšie Temerario ako základ pre znovuzrodenie svojho superauta, takže by mohlo uviesť na trh R8 Performance od prvého dňa. Štandardné Lamborghini Temerario už má 907 koní zo svojho 4.0-litrového motora V8 s dvojitým turbodúchadlom a troch elektromotorov, takže štvorciferný výkon nie je vylúčený.

Dizajn je chýbajúcim kúskom skladačky, vzhľadom na to, že PB 18 E-Tron má už päť rokov. Koncept bol napísaný, keď bol Marc Lichte ešte šéfom dizajnu Audi, ale začiatkom roka 2024 ho nahradil Massimo Frascella. Showcar bol koncipovaný striktne s elektrickým pohonom, takže zložitý plug-in hybrid V8 s trojmotorovým nastavením by nepochybne ovplyvnil veľkosť a tvar vozidla.

V auguste minulého roka Audi v podstate ustúpilo od svojho plánu prejsť do roku 2033 na čisto elektrický pohon. Generálny riaditeľ Gernot Döllner uviedol, že spoločnosť musí zostať “flexibilná”, pretože prijatie elektromobilov ide pomalšie, ako sa odhadovalo. Pred niekoľkými týždňami nemecké obchodné noviny Handelsblatt informovali, že Audi a Volkswagen majú záujem investovať viac peňazí do spaľovacích motorov. Nové Audi R8 by mohlo byť medzi poslednými novými modelmi Audi so spaľovacím motorom, spolu s dlho diskutovaným trojradovým, luxusným, športovým SUV Audi Q9.

Návrat R8 dáva zmysel aj ekonomicky. Lamborghini už urobilo väčšinu ťažkej práce pri vývoji Temeraria. Vzhľadom na elektrifikovanú pohonnú jednotku by prísnejšie emisné predpisy neboli dôvodom na obavy. Úspory z rozsahu by sa zlepšili pre koncern VW po investovaní všetkých týchto peňazí do úplne nového V8 s plochým kľukovým hriadeľom a červenou čiarou 10 000 otáčok za minútu.

Audi má za cieľ posunúť sa na vyššiu úroveň, účtovať viac za luxusnejšie, športové autá s krajším interiérom a zároveň akceptovať riziko predaja menšieho počtu áut. Oživenie R8 by dokonale zapadlo do tejto novo oznámenej stratégie.

zdroj: motor1.com