Základná verzia Audi A6 (2025) nemá displej spolujazdca8. Marec 2025

Základný model nového Audi A6 (2025) má zvláštnu dizajnovú voľbu, ktorú majú rovnako aj luxusné, športové autá Audi A5. Ide o voliteľnú obrazovku spolujazdca, ktorá je za príplatok, pričom bez nej vyzerá interiér samozrejme horšie.

Je jasné, že Audi naozaj chce, aby sa zákazníci rozhodli pre 10.9-palcový displej. Mohli sme dúfať, že luxusné, športové autá Audi A6 budú mať aj tento displej v základe, žiaľ nie. Rovnako ako v prípade Audi A5, automobilka tvrdí, že dotyková obrazovka je “dokonale integrovaná do dizajnu palubnej dosky”, ale to je diskutabilné. Jeho úlohou je liečiť nudu tým, že umožňuje cestujúcemu sediacemu vedľa vodiča prístup na webové stránky a streamovanie video obsahu. Okrem toho môže osoba vyhľadať aj najbližšiu čerpaciu stanicu.

Obsah tretej obrazovky zostáva skrytý za volantom vďaka režimu ochrany osobných údajov. Keď si vozidlo všimne, že nie je žiadny spolujazdec alebo sa displej nepoužíva, zobrazí sa namiesto neho obrázok. Na základnom Audi A6 vám však zostane lesklý čierny plastový panel – možno jemná pripomienka, že lepšia voľba by bola zaplatiť Audi navyše za obrazovku.

Dokonca aj s displejom spolujazdca zostáva jeden problém – hrubé rámy, ktoré pripomínajú viac smartfóny a tablety zo začiatku roku 2010 ako moderné luxusné, športové autá. Hlavná 14,5-palcová obrazovka infotainmentu a 11,9-palcový digitálny prístrojový panel sú tiež obklopené lesklým čiernym plastom, ktorý vyzerá skôr objemne ako prémiovo. Rovnaký dizajn sa prenáša aj na elektrické modely, pretože Audi A6 E-Tron tiež veľkoryso využíva lesklé plasty okolo svojich obrazoviek.

Keď v najbližších týždňoch dorazí nový sedan A6, aj on sa vzdá tretej obrazovky a nechá cestujúceho, aby sa pozeral na to, čo je v podstate prázdne tlačidlo. Audi sa však zaviazalo zlepšiť. Nemci nedávno uznali, že kvalita interiéru sa v posledných rokoch zhoršila a sľúbili, že kabíny budúcich áut budú krajšie.

To však ešte viac zvýši ceny, pričom automobilka z Ingolstadtu vyjadrila svoj zámer posunúť sa na vyšší trh s rizikom predaja menšieho počtu áut.

zdroj: motor1.com