Úplne nový model Audi A6 (2025) debutuje zatiaľ ako Avant5. Marec 2025

Nová generácia Audi A6 debutuje striktne ako kombi, ale budúci mesiac budú predstavené aj luxusné, športové autá Audi A6 s karosériou sedan. Medzitým sa na scénu dostáva model s dlhou strechou.

Ako je už pomerne známe, tieto luxusné, športové autá mali mať pôvodne iné meno. Značka so sídlom v Ingolstadte mala v úmysle premenovať ich na A7 Avant ako súčasť prepracovanej nomenklatúry s nepárnymi číslami pre spaľovacie autá a párnymi číslami označujúcimi elektromobily. Od tejto stratégie sa už upustilo.

Na rozdiel od plne elektrického Audi A6 Avant E-Tron vynecháva tému rozdelených svetlometov, ktorá sa v posledných rokoch stala trendovou medzi výrobcami automobilov. Nemôžeme si nevšimnúť radary/senzory v spodnej časti mriežky chladiča a želáme si, aby jedného dňa automobilky našli lepší spôsob, ako ich integrovať. Vzadu sú koncovky výfuku veľmi skutočné, pričom Audi tvrdí, že už nebude na svoje luxusné, športové autá inštalovať falošné výfuky.

S koeficientom odporu vzduchu 0,25 je nové Audi A6 Avant najaerodynamickejším Audi kombi so spaľovacím motorom vôbec. Elektrické kombi E-Tron, ktoré sme už spomenuli, je ešte klzkejšie, s CD len 0,24. V Európe bude základný model sedieť na 18-palcových zliatinových kolesách, ktoré sa pre luxusnejšie verzie zvýšia na 21-palcové kované originál disky Audi s trojfarebným dizajnom.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa nové kombi A6 natiahlo o 5,8 cm na 498,8 cm. Rázvor meria 292,6 cm, čo je prakticky identické s jeho predchodcom. Okrem zrkadiel je šírka tesne pod 188 cm, čo zodpovedá odchádzajúcej generácii “C8″.

Keď naskočíte dovnútra, podoba s nový modelom Audi A5 Avant je znateľná. Zdá s, že tieto dve luxusné, športové autá sú vystrihnuté z rovnakej látky, až po voliteľnú 10.9-palcovú obrazovku spolujazdca. Veľký 14,5-palcový infotainment a 11,9-palcový digitálny displej vodiča majú rovnakú veľkosť ako na A5. Niektoré veci však nevidíme, ako napríklad dodatočná zvuková izolácia oproti starej A6, ktorá sa zvýšila o 30% bez navýšenia hmotnosti. Inžinieri urobili niečo navyše, aby utesnili okná a dvere pevnejšie ako predtým a pridali voliteľné akustické zasklenie zadných dverí.

Audi A6 Avant má novo vyvinuté držiaky motora a prevodovky na zníženie hluku a vibrácií. Audi tiež vylepšilo zuby prevodovky dvojspojkovej automatickej prevodovky, aby znížilo hluk, ktorý vydáva skriňa S Tronic. Luxusné, športové autá objednané s 19-palcovými kolesami alebo väčšími navyše dostávajú tlmiče hluku s penovými krúžkami na zníženie vibrácií vzduchu v pneumatike.

V závislosti od verzie dokáže Audi A6 Avant pohltiť až 17,7 kubických stôp nákladu za zadnými sedadlami so štandardným systémom koľajníc pre väčšiu praktickosť. Zložte lavicu s rozdelením 40:20:40 a objem vyskočí na 54.1 kubických stôp. Dokonca aj základný model má štandardne elektrické dvere batožinového priestoru spolu s projekčným svetlom pod nárazníkom, ktoré ukazuje, kde je potrebné urobiť gesto nohou na otvorenie/zatvorenie dverí batožinového priestoru.

Veľké panoramatické okno, ktoré maximálne využíva veľkorysú strechu, sa stlačením tlačidla zmení z priehľadného na nepriehľadné. Má deväť segmentov, ktoré tvoria rôzne vzory, striedavo od priehľadných po nepriehľadné. Audi túto funkciu nazýva “digitálna opona”, ktorá dáva majiteľom možnosť vybrať si medzi zaplavením interiéru svetlom, vytvorením slnečnej clony alebo kombináciou oboch.

Základné Audi A6 Avant (2025) v Európe má preplňovaný 2.0-litrový benzínový motor s výkonom 201 koní. Štvorvalec pracuje na aktualizovanom Millerovom cykle a posiela výkon výlučne na predné kolesá, pretože sa nemôžete rozhodnúť pre Quattro. Ekonomickejší 2.0 TDI s mild-hybridnou technológiou má identických 201 koní, ale väčší krútiaci moment. Dieselový motor je možné mať s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Pre extra výkon je tu väčší 3.0-litrový V6 so 48V technológiou pre top model s odznakom A6. Má výkon 362 koní, čo zhodou okolností zodpovedá výkonu, ktorý majú aj luxusné, športové autá Audi S5 Avant. So šesťvalcovým motorom trvá novému modelu A6 Avant 4,7 sekundy, kým z pokoja dosiahne rýchlosť 100 km/h. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzený na 250 km/h.

Ako si viete predstaviť, štvorvalcové modely sú oveľa pomalšie. Benzínový model zrýchľuje za 8,3 sekundy. Diesel to zvláda za 7.9 sekundy alebo 7 sekúnd, ak sa chystáte na Quattro. Maximálna rýchlosť pre štvorvalcové konfigurácie sa pohybuje okolo 240 km/h. Logika nám hovorí, že sa plánuje nový S6 Avant, ideálne krátko po ňom budú nasledovať aj luxusné, športové autá Audi RS6 Avant novej generácie.

Medzi ďalšie vylepšenia, ktoré stoja za zmienku, patrí riadenie zadných kolies, adaptívne vzduchové odpruženie a brake-by-wire. Za príplatok môže byť verzia V6 vybavená diferenciálom Quattro Sport, ktorý plne rozdeľuje krútiaci moment medzi zadné kolesá, zostruje ovládateľnosť a poskytuje príjemnejší zážitok z jazdy. Platforma MLB Evo je preč, nahradená Premium Platform Combustion (PPC), ktorú používa aj jej súrodenec Audi A5.

Audi tento mesiac otvára knihy objednávok v Európe. Doma v Nemecku začína model na cene 58.000,- EUR so štvorvalcovým benzínovým motorom. Nafta začína na cene 61.700,- EUR. Výroba prebieha v továrni Neckarslum spolu s mechanicky príbuzným Audi A5 Avant.

zdroj: motor1.com