Mercedes obhajuje dizajn EQS, nazýva ho veľmi progresívnym1. Marec 2025
Mercedes si plne uvedomuje, že fanúšikovia trojcípej hviezdy neocenili nový dizajn svojho elektrického radu EQ. Nemecká luxusná značka sa preto rozhodla, že elektromobily budú odteraz vyzerať viac ako jej luxusné, športové autá so spaľovacím motorom. Ale aj keď super aerodynamický prístup nefungoval tak, ako bolo zamýšľané, spoločnosť si stojí za kontroverzným štýlom. S odkazom na luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS ho šéf dizajnu spoločnosti opísal ako “účelný a veľmi progresívny”.
V rozhovore pre ABC News Gorden Wagener vysvetlil, že Mercedes-Benz EQS nie je určený pre typickú klientelu triedy S. Namiesto toho je to pre ľudí, ktorí chcú vyskúšať niečo iné ako konvenčný štýl vlajkovej lode so spaľovacím motorom. Dodal, že elektrický model s koeficientom odporu vzduchu iba 0,20 cd vyzerá, že je “10 rokov do budúcnosti”. Pripustil, že bežnému kupujúcemu triedy S sa to pravdepodobne nepáči. Šéf dizajnu verí, že vajcovitý štýl auta v skutočnosti nie je problém.
Zdá sa však, že to nie je problém pre úhlavného rivala BMW, ktoré minulý rok predalo viac elektromobilov ako Mercedes a Audi dohromady. Bavorská značka dodala v roku 2024 celkove 368 523 elektromobilov, čo predstavuje nárast o 11,6 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Dodávky elektromobilov Mercedesu klesli o 23 % na 185 100 kusov, zatiaľ čo dodávky od Audi klesli o 8 % na 164 000 vozidiel.
Mníchovská automobilka má od prvého dňa jednotný dizajn pre luxusné, športové autá so spaľovacím motorom a elektromobily, čo je stratégia, ktorá bude pokračovať s nadchádzajúcou Neue Klasse. Mercedes prijme rovnaký prístup s treťou generáciou CLA, ktorá má debutovať budúci mesiac. V najbližších rokoch prídu aj plne elektrické verzie triedy C, GLC a Triedy E. Okrem toho bude mať nová generácia triedy S, ktorá má byť k dispozícii okolo roku 2030, elektrický náprotivok.
Mercedes má v úmysle vyradiť svoju samostatnú zostavu EQ a zlúčiť elektromobily s obvyklými benzínovými, naftovými a plug-in hybridnými modelmi. Termín “EQ” sa bude stále používať, ale bude skôr na konci názvu auta ako na začiatku, ako je to teraz. Čisto elektrické modely budú končiť s “EQ Technology”, zatiaľ čo plug-in hybridy budú využívať príponu “EQ Hybrid Technology”.
Mercedes dúfa, že prepracovaná stratégia omladí jeho nevýrazný predaj elektromobilov uprostred rastúcej konkurencie. Do konca roka 2027 bude uvedených na trh až 17 nových elektromobilov vrátane výkonných modelov z pobočky AMG. Okrem toho je na ceste menšia trieda G, pravdepodobne s plánovanou elektrickou verziou. Cieľ oznámený pred niekoľkými rokmi stať sa značkou elektromobilov do roku 2030 “tam, kde to trhové podmienky umožňujú”, bol opustený. Novým cieľom je, aby PHEV a EV do konca desaťročia predstavovali 50 % celkového ročného predaja.
zdroj: motor1.com