Mercedes-Benz si ponechá aj motory V12 a V823. Február 2025
Mercedes tento týždeň usporiadal svoju výročnú konferenciu o výsledkoch, na ktorej načrtol, ako sa chce stať “štíhlejším, rýchlejším a silnejším”. Témou jej nového plánu je “zvládnutie transformácie” a nie je to len marketingové téma. Mercedes-Benz má nabitý program, ktorý zahŕňa plánovanie elektrických modelov triedy C, GLC a E a ”veľkú modernizáciu” triedy S. Dobrou správou je, že luxusné, športové autá Mercedes-Benz S si zachovajú jednu zo svojich najdôležitejších výhod – motor V12.
Nemecká luxusná značka vyjadruje svoj dlhodobý záväzok k úctyhodnému dvanásťvalcovému motoru, no 6,0-litrový motor s dvojitým turbodúchadlom bude pokračovať len na “vybraných trhoch”. Pravdepodobne v regiónoch sveta, kde sú emisné predpisy uvoľnenejšie. Mercedes dodá svoj najväčší spaľovací motor pre luxusné, športové autá Maybach S S680 a pancierový Mercedes-Benz S 680 Guard. Samostatne AMG dodáva V12 pre jeho hyperauto Utopia.
Mercedes je jedinou značkou z nemeckého luxusného tria, ktorá si vo svojom portfóliu ponechala dvanásťvalcový motor. BMW zabilo M760i v roku 2022 s predchádzajúcou generáciou radu 7 v limitovanej príchuti Final Edition exkluzívne pre Spojené štáty. Čo sa týka Audi, W12 zomrel po vyradení predchádzajúcej generácie A8 v roku 2017. Súčasný model mal dostať 6,0-litrový agregát, ale Audi zmenili názor, hoci boli postavené prototypy založené na generácii “D5″.
Vráťme sa k Mercedesu, s radosťou oznamujeme, že V8 tiež zostáva. AMG vyvíja “elektrifikovanú V8 novej generácie” pre budúce luxusné, športové autá jazdiace na vlastnom AMG. Platforma EA. Oznámenie nám hovorí, že nová architektúra bude podporovať aj spaľovacie motory, a nie iba pre elektromobily. Nový/aktualizovaný motor bol vyvinutý tak, aby spĺňal budúce predpisy Euro 7, takže našťastie nebude zakázaný v 27 krajinách Európskej únie.
O osude radového šestrelca nie je ani slovo, ale keďže väčšie motory zostávajú zachované, logika nám hovorí, že Mercedes sa nevzdá ani 3.0-litrového agregátu. Ak sa posunieme nižšie v rozsahu, pripravte sa na “48-voltový elektrifikovaný high-tech štvorvalcový motor”. Debutuje budúci mesiac v novom modeli CLA, v ktorom bude malá 1,5-litrová jednotka pripojená k osemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovke. Mercedes vyvinul menší motor, ale štvorvalcový bude “industrializovaný s partnerom v Číne”.
Mercedes predpokladá, že plug-in hybridy a elektromobily budú do roku 2027 predstavovať len 30 % jeho celkového predaja. Zvyšných 70 % budú luxusné, športové autá Mercedes so spaľovacím motorom, mnohé so 48V technológiou. Táto kontrola reality ukazuje, že spoločnosť bola príliš ambiciózna so svojimi predchádzajúcimi elektrickými cieľmi. Už v roku 2030 mala spoločnosť v úmysle prejsť na čisto elektrický pohon “tam, kde to trhové podmienky umožňujú”. To sa už nedeje, pretože svet jednoducho nie je pripravený ísť do elektromobilov naplno.
zdroj: motor1.com