Audi a celá skupina VW sa držia spaľovacích motorov17. Február 2025
Volkswagen zaznamenal v roku 2024 pokles predaja elektromobilov o 2,7 %, keď Audi kleslo ešte viac, pričom dodávky elektromobilov klesli o 7,8 %. Dopyt po modeloch koncernu VW s nulovými emisiami sa znížil o 3,4 %, čo dokazuje, že prechod na plne elektrický rad bude hrboľatý. Nová správa naznačuje, že obe značky sa snažia investovať viac peňazí do faceliftov súčasných modelov ICE. Tým by sa predĺžil životný cyklus automobilov so spaľovacími motormi.
Podľa niekoľkých zasvätených osôb citovaných nemeckými obchodnými novinami Handelsblatt majú VW a Audi v úmysle odložiť svoje ciele v oblasti elektromobilov v Európe. Automobilka so sídlom vo Wolfsburgu plánovala prejsť na čisto elektrický pohon na kontinente do roku 2033, ale zjavne to už neplatí. Pokiaľ ide o luxusné, športové autá Audi, vznešeným cieľom bolo do toho istého roku celosvetovo opustiť spaľovacie motory.
Audi už priznalo, že zostáva “flexibilné”, podľa vyhlásenia generálneho riaditeľa Gernota Döllnera. Vedúci technického vývoja Kai Grünitz vo VW nevylučuje, že Golf Mk8 ponechá v predaji až do polovice nasledujúceho desaťročia. Plne elektrický Golf Mk9 stále prichádza do konca desaťročia, takže VW nevylučuje predaj dvoch generácií súčasne niekoľko rokov.
Očakáva sa, že rozhodnutie o ďalších investíciách do modelov ICE bude prijaté začiatkom marca, hovorí Handelsblatt. Ak by sa VW a Audi zaviazali k autám na benzín, logika hovorí, že by to ovplyvnilo sesterské modely iných značiek koncernu VW, konkrétne Škoda a SEAT/Cupra. Ak sa však Európska únia bude držať svojho ambiciózneho cieľa prinútiť výrobcov automobilov, aby od roku 2035 predávali iba elektromobily, automobilový konglomerát nebude mať inú možnosť, ako vyhovieť.
Ďalšia značka VW Group, Porsche, už upravila svoju stratégiu vzhľadom na slabý dopyt po elektromobiloch. Minulý rok luxusné, športové autá Porsche Taycan klesli o 49 %. Druhá generácia Macanu dosiahla v roku 2024 viac ako 18 000 predaných kusov, čo je jeho prvý rok na trhu. Napriek tomu sa dom Zuffenhausen vracia späť k spaľovacím motorom tým, že do budúcich modelov pôvodne vyvinutých ako elektromobily zaradí spaľovací motor.
Bentley, ktorý sa posunul vyššie v hierarchii skupiny VW, posunul uvedenie svojho prvého elektromobilu na trh o rok, z roku 2025 na rok 2026. Crewe mal v úmysle opustiť benzínové motory do roku 2030, ale najnovším cieľom je prejsť na čisto elektrický pohon do roku 2035.
Podobne aj Lamborghini, ktoré minulý rok prvýkrát prekonalo Bentley, odložilo uvedenie svojho inauguračného elektromobilu. Štvormiestny Lanzador vychádza v roku 2029 namiesto v roku 2028. Druhá generácia Urusu, ktorá bude uvedená na trh približne v rovnakom čase, bude striktne elektrickou záležitosťou. Zúrivý býk sa však v dohľadnej dobe nevzdáva benzínových motorov. Luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto V12 a V8 Temerario budú pokračovať do začiatku roku 2030.
Čo sa týka Bugatti Rimac, ktoré je spoluvlastnené skupinou Rimac Group (s 55% podielom) a Porsche (so 45% podielom), sa s jeho prvý elektromobil v tomto desaťročí nedostane do ulíc. Jej predchádzajúca materská spoločnosť, VW Group, chcela nahradiť hyperauto W16 Chiron elektromobilom, ale plány sa zmenili, keď sa Rimac a Porsche stali rozhodovacími spoločnosťami.
Mali by sme objasniť, že EÚ od roku 2035 úplne nezakáže spaľovacie motory. Pravidlo nariaďuje nulové škodlivé emisie, čo ponecháva otvorené dvere pre spaľovacie motory poháňané syntetickým palivom alebo vodíkom. Zostáva však veľmi nepravdepodobné, že tieto dve dohromady úplne nahradia benzín do polovice nasledujúceho desaťročia.
Ak sa dopyt po elektromobiloch v Európe v nasledujúcich rokoch nezrýchli, výrobcovia automobilov budú vyvíjať väčší tlak, aby presvedčili EÚ, aby zákaz odložila. V roku 2024 klesol podiel elektrických vozidiel na trhu v EÚ o 1 % na 13,6 %, podľa oficiálnych údajov zverejnených Európskou asociáciou výrobcov automobilov (ACEA).
zdroj: motor1.com