Na dnes objednané Ferrari si počkáte až do roku 20276. Február 2025
Ferrari malo v roku 2024 rekordné predaje a už teraz vie, že nasledujúce dva roky budú tiež solídne. Knihy objednávok pokrývajú produkciu do roku 2026, takže nákup nového luxusného, športového auta Ferrari dnes znamená, čakať na doručenie do začiatku roka 2027.
Maranello vysvetľuje, že dopyt primárne poháňajú luxusné, športové autá Ferrari 12Cilindri, náhrada za Ferrari za 812 Superfast. Superšport V12, ktorý bol uvedený na trh minulý rok, je k dispozícii ako kupé a kabriolet s elektricky sklopnou pevnou strechou. Ferrari má mať tento rok šesť nových modelov. Prvý elektromobil značky bude jedným z nich, pričom oficiálny debut sa uskutoční 9. októbra.
Ferrari nie je výnimkou v segmente high-end. Úhlavný rival Lamborghini s potešením oznamuje, že jeho vlajkový model Revuelto je vypredaný do konca roka 2026. Príjem objednávok pre Urus je tiež masívny, s dostatočným počtom požiadaviek zákazníkov na to, aby boli pracovníci v Sant’Agata Bolognese zaneprázdnení počas celého roka 2025. A to aj napriek tomu, že SUV sa teraz predáva striktne ako plug-in hybrid, o čom by si niektorí mohli myslieť, že odradí kupujúcich.
Rovnako ako luxusné, športové autá Ferrari F80, aj nové W1 od McLarenu už bolo v čase oficiálneho predstavenia vypredané. Ak sa Porsche rozhodne vyrobiť sériovú verziu konceptu Mission X, predpokladáme, že to bude okamžitý úspech, hoci elektrická pohonná jednotka by mohla niektorých bohatých kupcov odradiť. Generálny riaditeľ spoločnosti Rimac Mate Rimac minulý rok povedal, že jedno percento nemá záujem o nákup elektrických hyperáut, a preto sa Nevera ešte nevypredala.
Zatiaľ čo kupujúci sa zdráhajú k elektromobilom, hybridy preberajú kontrolu vo vyšších vrstvách. Vo Ferrari bolo elektrifikovaných 51 % áut dodaných zákazníkom v roku 2024. To nemusí byť nevyhnutne prekvapením, pretože luxusné, športové autá Ferrari 296 a SF90 sú plug-in hybridy. Spoločnosť predpokladá, že do roku 2030 budú hybridy a elektromobily predstavovať 80 % celkových dodávok, pričom len 20 % zostane pre luxusné, športové autá poháňané výlučne spaľovacími motormi. Generálny riaditeľ Ferrari Benedetto Vigna vkladá svoje nádeje do syntetického paliva, ktoré udrží benzínové autá nažive na dlhú dobu.
zdroj: motor1.com